Gave actie ! positief verhaal toch :-)) Dit is inderdaad DE manier om zelf te ondervinden hoe gaaf een motor scooter rijd/werkt :-))
Tja, wij wisten dit natuurlijk allang.
En die files helpen dat alleen in de hand.
Ik heb toch langzaam het gevoel, dat de motorscooter meer volwassen wordt bekeken !
De meeste mensen waarmee ik praat over de motorscooter, hebben vaak een verkeerd vooroordeel.
Inderdaad! Een collega van me heeft zo,n Kawasaki VN1600 tractor (of was het nou een John Deere?) en vind zichzelf met z'n landbouwvoertuig nogal een bigshot. Stoere opmerkingen maken over mijn BeverlyWil wel eens een wedstrijdje doen, willekeurige stad, polder wathever.
Ben benieuwd, op papier is een VN1600 op de 400m een seconde sneller dan de Bev500. Maar dan moet hij een perfecte start en een perfecte sprint hebben, iets wat bij elke gewone motor niet bepaald een garantie is. Ik denk dat je het met een perfecte start op de Beverly (en dat is heel wat zekerder) het moet kunnen winnen van een VN1600. In de stad is het een ander verhaal: een VN1600 heeft geen schijn van kans tegen een Bev500. Op de dijk hebben ze allebei last van een beperkte bodemvrijheid, maar heb ik het vertrouwen in de Bev500 die veel alerter op het gas hangt en dus ook explosiever zal uitaccelereren. De VN1600 zal de dikke Beverly alleen achter zich laten op een lange lege snelweg zonder politie of diens fotocamera's door zijn topsnelheid van 189 km/h. Is de VN1600 van 2005 of jonger is het ook op de snelweg feest en loopt de Bev500 langzaam weg (als het een "gezonde" zoals de mijne is die dus 180 op z'n tellertje weet te toveren )...
Leuk zo'n vergelijking! Vooral omdat van de snelste scooters, de GP800, Tmax 500, Nexus 500 en Bev500 die laatste er het minst snel uit ziet!
Geeft mij maar een Fendt........ zo,n Kawasaki VN1600 tractor (of was het nou een John Deere?)....
Voor de zekerheid wil ik wel een Malossi varioJij hebt hem toch? Vertel eens; hoeveel scheelt het nu echt?
Was gister bij Van de Kuinder, ze hebben 2x een Suzuki Address 125 staan.. semiautomaatje met 4 versnellingen. dus 'ergens' een halve automaat/scooter... prijs : 1699 all in, dus incl. rijklaarkosten, op kenteken zetten etc...
Het uiterlijk vind ik zelf wat minder, echt aziatisch, maar misschien iets voor iemand hier die voor nog geen 1700 euro wat nieuws zoekt? Ze schijnen zo'n 100km/u te lopen...
best aardig ja, voor dat prijsje.
ik zie als voordeel grote wielen en als eerste nadeel trommelremmen.
Van die Suzuki Adress zie je er duizenden rijden in Bangkok. Superhandig vervoermiddel, alleen voor de NL wegen toch iets minder geschikt denk ik. 1700 is wel een scherpe prijs, dan rij je voor weinig toch best op een geinig ding!
Ja dat klopt, zo als ik al zeiDan rammen ze er niet zo een schroevendraaier in (of een ander 'handig' apparaatje om het slot er in z'n geheel uit te trekken).
Je haalt je sleutel eruit, duwt op een 'lock'schakelaar, waardoor er een metalen plaatje voor je contactslot ingang komt. Je kan dat weer openen door de achterkant van je sleutel te plaatsen in dat kleine ringetje. Is voor elk slot een andere vorm. Dan gaat het metalen plaatje aan de kant en kan je sleutel erin.
Zit ook al op de nieuwe Cygnus X en ook op de Suzuki Burgman.. rest van de scooters weet ik niet, niet echt naar gekeken.
Hoe zit het met spullen opbergen onder je buddyseat? Breken ze die ook gemakkelijk open?
Nou, dit is voor mij dus de eerste keer dat ik een foto ga plaatsen.
Ik hoop dat alles goed gaat.
De voorste is mijn nieuwe (dat mag wel duidelijk zijn).
De achterste is mijn oude px