Als dit model je aanspreekt kijk dan eens naar de Gilera DNA, vergelijkbaar model en is er ook van 50 tot 200 cc.... Jammer want het model (125cc en ook voor de 50cc liefhebber) is toch erg uniek! ...
Als dit model je aanspreekt kijk dan eens naar de Gilera DNA, vergelijkbaar model en is er ook van 50 tot 200 cc
De Gilera DNA vind ik een merkwaardig geval: een scooter die op een motor wil lijken, je ontbeert de voordelen van de scooter [praktisch, ruim, windbescherming] maar ook die van een motor [betere gewichtverdeling].
Een beetje vlees noch vis hoewel hij er best leuk uitziet.
Dan is die GPX1 mijns insziens nog iets beter geslaagd.[afbeelding]
beste scooterkenners!!!
ik ben het zat......zo fuckingbloodybloedpoepzat om vanuit almere richting amsterdam met meer dan regelmaat in die vervloekte sliert aan koekblikken genaamd "file" te eindigen.
nou heb ik uiteraard wel een normale motor....sterker nog...tis een superleuk gooi en smijt orgel in de vorm van een splinternieuwe ducati monster s4r (stond er dit jaar nog mee in motor magazine) maar om dit "fun apparaat" te verslijten met alleen maar woon werk verkeer is gewoonweg verkeerd.
hierbij komt dat de motor door vd biggelaar in elke vorm denkbaar onder handen is genomen en in prinipe maar 1 ding wil.........nou ja 2 dan...
belachelijk hard van zijn plaats gaan en zuipen als een franse zwerver.
anyway......een motorscooter bied absoluut solaas.....maar wat is wijsheid.
mijn keuze zal worden bepaald door een aantal factoren.
#duurzaamheid.
#verbruik.
#onderhoudskosten.
#uiteraard kwaliteit en afwerking.
#rij eigenschappen.
#prijs kwaliteitsverhouding.
rij meer dan 10 jaar motor,op de weg,circuit etc etc,maar scooter's en alles wat daar op lijkt stamt uit mijn brommerperiode en lijkt dus nergens op met wat er heden ten dage te koop is op motorscootergebied.
waar ik zelf al een klein beetje aan zit te denken als toekomstig woonwerk/fileslaaf
is een nieuwe suzuki 400 burgman,een yamaha majesty 400 of een aprilia atlantic 500 sprint.
wat is bv tussen deze 3 al (wat volgens mij alledrie toppers zijn) wat kwaliteit aangaat de beste keuze.
uiterlijk telt in principe niet echt mee.......het wordt echt een gebruiksvoorwerp dat moet uitblinken in daar waar hij voor ontworpen is.
mijn dank neigt alvast naar hondsdolheid.
Sossa zou je waarschijnlijk kunnen vertellen dat een Majesty400 zo'n gekke keuze nog niet is
nog nooit iemand zien wheelyen op een burgman
De ene zie je net nog wel de andere is niet meer te herkennen.....Hoe zie aan de achterkant dat je te maken hebt met een 400 of 650?
Iedere keer de scooter of motor (andere topics) langs de achterzijde in beeld verschijnt, is de nummerplaat steeds onleesbaar gemaakt.
Heeft dit een speciale reden?
Is dit in Nederland wettelijk verplicht?