Richard79, snap je nu hoe klote het is als je zelf een Marokkaanse jongen bent die gewoon z'n best doet op school en die iets wil bereiken (en die niet steelt) dus voortdurend argwanend bejegend wordt? Een scooterdief is gewoon een dief en niet 'een hele bevolkingsgroep'. Door dit soort dingen te posten maak je de situatie niet beter, je zaait eerder haat.
Vandaar dat een ex-collega van mij terug naar Marokko is gegaan en voor zijn broer is gaan werken. (hij reed toen een Golf GTI fulloptionRichard79, snap je nu hoe klote het is als je zelf een Marokkaanse jongen bent die gewoon z'n best doet op school en die iets wil bereiken (en die niet steelt) dus voortdurend argwanend bejegend wordt?
Vraagje.
De motorolie die voor een 4 takt motorscooter wordt gebruikt, is dat dezelfde motorolie als voor een personenauto?
Groetjes
John
~[/quote]Je hebt de klok horen luiden maar.....................
MBK is het vroegere Motobecane concern overgenomen door Yamaha, vandaar dat er ook Yamaha solexen bestaan.
Helaas is er ongeveer 99% niet Japans aan de scooter alleen de naam en de gekruisde stemvorken, de rest is het gewoon een italiaanse scooter, zoals zoveel scooters een minarelli motorblok waar in principe niks op aan te merken is, remmen zijn italiaan ene firma brembo je kent ze wel, en zelfs de elektronica is italiaans, kortom een italiaanse scooter met een Japans en Frans naamplaatje(MBK Skyliner).
In Nederland via grijze import geleverd, helaas niet de 150CC modellen, en dan levert het concern Minarelli, deze heeft niks met Yamaha te maken ook nog cilinders 180CC ik heb al met een scooter gereden met een 180CC, maar had toen geen vergelijking, maar de degelijk word er niet minder om.
Het nadeel van Italiaans, deze jongens kunnen alles maken en goedkoop maar naderhand onderdelen bestellen is een nadeel, neem nu een spanningsregelaar heel erg universeel zou je zeggen, helaas italiannen maken voor elke motor een aparte spanningsregelaar en is voor een scooter die nu nog nieuw word verkocht niet meer leverbaar, typisch Italiaans dus, zelfde geld dus voor een remrevisieset voor de hoofdremcylinder.
Ik zeg niet dat ze slechte dingen maken dat maak jij erweer van.
Ik lees hier ook al een paar keer op het forum dat een benelli een Yamaha blok heeft, naar mij weten zijn dit ook gewoon minarelli motorblokken, maar daar kan ik naast zitten.
Hallo allen,
Ik heb tijdens de kerst stevig lopen nadenken en bepraten wat ik ga doen. Ik ga WEL weer een andere motorscooter kopen. Ik zoek namelijk een makkelijk, goedkoop en zuinig motortje, en wat er te koop is op de markt in dat segment zijn lichte 25 kW-fietsen en motorscooters.
Een motorscooter heeft zoveel voordelen (geen gesjouw met helm, twist-and-go, kleine maat motor) dat ik mij niet laat afschrikken door het dievengilde. Ik zal de motor voortaan zowel thuis als op mijn werk binnen moeten stallen.
Voor diefstal-beveiliging heb ik een heel goed plan bedacht door een oog op mijn frame te lassen in combinatie met een schijfremslot met alarm. Dan hangt de ketting niet op de grond, en kan je met een betonschaar of flex niet makkelijk erbij.
Ik weiger mij neer te leggen bij het feit dat ze je zelfs van je scooter schijnen af te slaan.. Ik draag 90% van de tijd beschermde motorkleding die is voorzien van Kevlar-protectie.. dus die is volgens mij nog steekwapen bestendig ook. Eind januari zal ik wel weer opnieuw gaan rijden..
Een Piaggio Beverly 500 uit 2003 met Malossi Multivar 2000. Ik zal eens wat fotootjes maken van de sloten die ik er op heb zitten, misschien een ideetje voor de Nederlanders die geen mogelijkheid hebben om een oog aan een blok beton in de tuin af te laten zinken. Bovendien, wat doe je als je de stad in gaat om boodschappen te doen? En dàt is nou nét dé handigheid van de scooter! De mijne staat "thuis" in een bewaakte garage nagenoeg onder m'n huis. Als ik naar de stad ga heb ik vier sloten te sluiten:
1) stuurslot/immobilizer standaard Piaggio (met chipsleutel dus)
2) "blockshaft" een pen met een cilinderslot dwars door de stuurpen
3) "Viro" schijfremslot, dermate klein dat ik hem in het achterwiel kan verstoppen, onbereikbaar voor mokers of koevoeten of ander gereedschap
4) een "T"-gelast stuk van staal, gemaakt door de smit uit de straat, afgesloten met een uit één blok staal gefreesd slot, om het voorwiel te blokkeren. Op maat gemaakt zodat je er niet met een schaar tussen kan komen, de "T" vormt met het slot een "H" die nét tussen de dubbele remschijven op het voorwiel past.
[]Gaat ze nou niet lekker op de hoogte brengen wat er allemaal opzit aan sloten
Waar De Buikschuiver zijn scooter neerzet zijn weinig mensen die dit (kunnen) lezen hoor, als ze hier al zoeken....Gaat ze nou niet lekker op de hoogte brengen wat er allemaal opzit aan sloten
en ik zoek nog een ruitje voor zon ding....
Aanbieding, opruiming, resterend;
Merk; Honda
Artikel; scherm zwart
Artikel nr.; 64302-KM1-000ZF
Voor motor; honda Elite 250
Aanbieding;
Opruiming;
Resterend; Ja
Van € 0,00
Voor € 24,00
Nu ga ik even alle onderwerpen lezen over poetsen en pekel verwijderen etc.
Mag ik vragen; die dealer, die zit toch niet in Amsterdam of Arnhem neem ik aan ?
En wanneer komt ie op kenteken ? Net na nieuwjaar zeker, heb je toch mooi een motorfiets van 2007....
Nee die dealer zit niet in amsterdam of arnhem Hybride. En jaaaa in het nieuwe jaar op kenteken dat heb jij wel goed
Een remschijf slot past niet op de mijne heb ik al begrepen door waarschijnlijk abs ? Dan maar andere goede goedkeurde en stevige sloten.
Zit nog steeds te dobben... geen alarm/wel alarm.