Het Grote Motovlog Topic Deel I

@CDA441 ik gebruik de plugin van Socialblade. Dan zie je dus ook wel eens keywords die niet bij een video horen en echt zijn gemaakt om zogenaamd mensen mee te trekken. YouTube kan je daarop afrekenen. Premiere functie gaat er denk ik heel snel weer uit, iedereen heeft er een schijthekel aan. Het slaat ook nergens op.
 
Ik denk dat bij de GoPro's het verschil niet meer megagroot is. Je hebt wat extra's etc. en GoPro moet wat verzinnen om er nog wat kwijt te kunnen. Ze raken een flink marktaandeel kwijt door de Chinezen die ook best leuke camera's produceren voor de helft van de prijs. Het drone-avontuur (de Karma) is ook vroegtijdig beëindigd. DJI was gewoon veel beter. Toen de Karma uit kwam, die als een baksteen uit de lucht viel, kwam DJI met de Mavic, die veel compacter en uitgebreider was.

Die video's waren niet echt reviews, meer een vergelijking. Voor reviews moet je op mijn site kijken. Reviews schrijf ik, die zet ik niet op video. :)
Eigenlijk heb ik mijn YouTube-kanaal ter ondersteuning van mijn testverslagen. Ik gebruik zelf Magix Video Deluxe. Als je nu al Final Cut Pro hebt, kan je denk ik niet beter krijgen. Magix heb je voor +/- 100 euro. Je hebt dus een Mac, begrijp ik?
Enig enadeel van Magix, na een jaar heb je geen recht meer op updates en die lui hebben dus laatste keer een foutje in het gedeelte van de titels gemaakt, waardoor deze automatisch terugspringt naar 12px. Kost mij weer extra klikken... tenzij ik dus weer de laatste versie koop. Slim gedaan van ze.

Dat gedoe met een filmpje per week.. gewoon met enige regelmaat uploaden. 'Elke woensdag om 19u een video en op zaterdag om 15u', zeggen al die vloggers vaak. Flikker toch op met je tijden, het is gvd geen TV. Gewoon uploaden als er wat klaar is! :9:]:t
Ik zet er nog 2 filmpjes op en dan gaat mijn kanaal in de ruststand. Zal er zo wel een bericht uitgooien, dan weten mijn subs wat ze kunnen verwachten.
Vooral beeld stabilisatie (bij motor rijden natuurlijk belangrijk) is het grootste verschil.. maar bij sommige reviews die ik op yt zie lijkt dat nauwelijks relevant en bij andere weer een wereld van verschil.. Zie wel wat mijn budget zal zijn in februari :9 Drone footage vind ik echt overrated.. hooguit 1xtje zou je dat leuk toe kunnen voegen bij je intro o.i.d. (zoals bij bakerxderek) maar daarna is t ook wel echt done. Liever eentje zien te huren eenmalig dan 1k+ neerleggen ervoor.

En ja, heb een mac, heb final cut niet gekocht, gebruik de trial versie met een omzeiling waardoor je het na verloop nog steeds kan gebruiken }). Redelijk simpele programma voor de belachelijk veel opties die je hebt. En er staan ook zoveel tutorials op youtube dat het bijna voor iedereen wel te doen is, mits je er ook echt tijd in steekt.. want het duurste van vloggen is toch wel de tijd die erin gaat merk ik.

Haha wat ik met 1 filmpje bedoelde is meer dat ik er gewoon niet meer dan 1 zou kunnen maken.. als ik echt kwaliteit erin wil steken.
 
Ik gebruik zelf Magix Video Deluxe. Als je nu al Final Cut Pro hebt, kan je denk ik niet beter krijgen. Magix heb je voor +/- 100 euro. Je hebt dus een Mac, begrijp ik?
Enig enadeel van Magix, na een jaar heb je geen recht meer op updates en die lui hebben dus laatste keer een foutje in het gedeelte van de titels gemaakt, waardoor deze automatisch terugspringt naar 12px. Kost mij weer extra klikken... tenzij ik dus weer de laatste versie koop. Slim gedaan van ze.

Hier ook Magix, al sinds 2014.
Heb nu de 2014 en de 2018 versie liggen.
Eigenlijk nooit problemen gehad met updates ofzo ;)
 
Ik heb wel zo dat gevoel als je vrijdagavond/zaterdagochtend een videootjes upload, dan krijg je per direct wat meer views.

Yupe, de zondagvideo krijgt altijd meer views dan de donderdag.
Voordeel voor de zondag video voor mij is dat ik zaterdag en zondag de tijd heb om te editen, en in worst case situatie ik zaterdag zelfs nog even op de bike kan springen voor wat film werk ;)


Trouwens gebruikt iemand VidIQ? Ik heb het tooltje nu in gebruik op m'n Chrome browser, en ik kan nu van iedereen z'n videotags, channel tags, channel growth etc... zien, leuk zo die analytics.

Ja, alleen absoluut niet tot ze volle potentie.
Hoeveel letters er in je tags staan etc etc.
De thumbnails maak ik dus via Vid. Hoofdreden van gebruik op dit moment xD
 
Hey allen.
Ik ben van plan om te beginnen met motovlogs.
Alleen heb ik echt niet het juiste apparatuur ervoor :')
Dus ik ga lekker doen waar ik zin in heb :'D.. faalt het. Dan faalt het maar.. wil het toch gaan proberen!
Logo is al gemaakt en ik heb een pakkende naam bedacht :-)
Nu nog een keer een intro maken en beginnen :-)
Scheelt dat ik ervaring heb met editen, aangezien ik een studie volg in de richting van media.
De reden hiervoor is dat ik dankzij motovlogs de stap heb gezet vroeger, om mijn motorrijbewijs te halen. Ik blijf het toch leuk vinden om motovlogs te kijken!

Ik heb al een soort van Bike reveal video gemaakt.
Niet super professioneel maar ik vind 'm al leuk :')
Klik hier voor de video :-)
 
Laatst bewerkt:
Ik zag de achterbrug en de dempers en ik wist genoeg. :)
Meer NL motorkanalen (in het Engels ouwehoeren mag ook) is alleen maar goed. :]
Ik vraag me echt af of ik in het Nederlands de motovlogs ga opnemen of in het Engels.
Voel me natuurlijk meer op mijn gemak bij Nederlands, maar om een breder publiek aan te spreken... is Engels makkelijker :P
 
Engels of Nederlands. Altijd moeilijk. Mijn ervaring met Engels is dat Nederlanders niet meer kijken omdat je Engels praat en Engels sprekende mensen niet kijken omdat je een accent heb. Daarnaast is de markt groter, maar de concurrentie vanzelfsprekend ook. Spreek je vloeiend Engels en heb je wat bijzonders te bieden dan kan je een gok wagen.

Los daarvan, het is jouw kanaal. Je begint net en nu kan je nog aanvoelen en testen wat beter bij je past. Ik ben op later moment gewisseld van taal. Dan merk je dat wel even in je abonnees.
 
Royal Jordanian heeft anders ook een zwaar accent en Cager on Two Wheels ook. Maar ik meen dat Cager ook nog apart in het Portugees doet...
Het is net wat inderdaad de content is. Is dat interessant genoeg om te blijven hangen ondanks geen zuiver Engels. Daarnaast zijn er zo verschrikkelijk veel verschillende Engelse accenten.
 
Denk dat er nog wel verschil is tussen een binnenlands accent zoals wij Rotterdams, Amsterdams, Haags, Fries, Gronings, Limburgs en verder hebben, óf een buitenlands accent.
Ik vind persoonlijk Engels met Nederlands accent ook niet om aan te horen. Maar dat kan ook zijn omdat ik zelf Nederlander ben en het er dus feilloos uit kan halen. Zelfs in de eerste X-Men vond ik Famke nog Nederlands klinken, terwijl ze toch redelijk bedreven is in Amerikaans inmiddels. Enfin, 't geeft maar aan dat we niet echt objectief zijn.
Wat ik wel een punt vind is dat je Engels wel van dermate niveau mag zijn dat iemand niet denkt met een of andere dodo te maken te hebben die toevallig een paar woordjes buiten de deur spreekt, dat is echt té knakerig. En omdat ik nou eenmaal meer uit de voeten kan met mijn eigen taal, hou ik het daar ook lekker bij. Zou ik toch kiezen voor een woordje over de grens, dan zou ik sowieso al kiezen voor twee versies.... en dat is me net effe teveel moeite.
 
De jongere generatie kan wel een stuk beter Engels spreken dan de oudere generatie (als ze willen), die het maar mondjesmaat op school kreeg. Je hoort niet anders joh en met TV groeide je er mee op. Tegenwoordig YouTube, Twitch etc. Ik kom geregeld in Amerika en dan kraait er geen haan naar mij mbt de uitspraak, maar als mijn vrouw Amerikaans-Engels praat (en die kan het prima, maar doet wat minder haar best om de uitspraak perfect te doen) en dan vragen ze zo af en toe waar ze vandaan komt. En ze (dan praat ik nu over de Amerikanen ,maar daar zijn er 330 miljoen van) zijn GEK op accenten eigenlijk, dus als ik een meid wil scoren moet ik er maar eens een dik accent op leggen. :P Vrouwen met een Australisch accent van rondom Sydney... dat vind ik sexy.
En waar ik dan weer slecht tegen kan zijn Amerikaanse vrouwen die praten met vocal fry. BRRRR.
Maar check bijv. eens Michiel Huisman in The Haunting of Hill House (fantastische serie btw!), ik kan er nog een piepklein beetje Nederlands in horen, maar zijn uitspraak is toch wel heel erg goed en hij is van mijn leeftijd.

Maar je hebt gelijk, als je niet alle woorden kent en er Nederlandse woorden tussendoor gooit omdat je de Engelse niet weet of het te langzaam doet... don't bother en hou het lekker in je moerstaal. Hoewel ik het ook wel eens grappig vind om dat soort filmpjes te kijken. :)

Voorbeeld hieronder :o. Ik vind 'm grappig, hij doet zijn best! Jammer genoeg doet ie het nu niet meer in het Engels om waarschijnlijk bovenstaande reden.
Maar hij is dan ook van de generatie waar Engels op school niet zo belangrijk was en er vijf knoppen op de afstandsbediening te vinden waren en je dus ook weinig kon leren van veel tv kijken bij met name de buitenlandse zenders. Duitsers spreken ook belabberd Engels, vanwege al die nasynchronisatie op TV.


It's a nice bike. Engine is good. Strikje er om heen, klaar. :}:}:} Ik hou wel een beetje van dat amateurisme, weer eens wat anders dan dat alles perfect moet zijn. Is trouwens ook een M-F'er. :t
 
Dus als ze jou ooit in Guantanamo zouden willen martelen, is het continue herhalen van deze video voldoende om te breken binnen 24 uur? :Y
 
Hahha, uhhhm. Nee.
Ik kan wel iets beter in het Engels praten.
Maaaaaar, ben eerder onzeker. Dus voor nu denk ik dat ik het bij Nederlands laat :')
 
Ik ben ook langzaam de gear aan het verzamelen om wat vlogs mee te maken/doen, GoPro, helm mount zijn allemaal aanwezig. Ik heb een drone(DJI Maverik Pro)
dus kan ook nog wel wat leuke shots maken. Ik woon in de buurt van Roosendaal(als ooit iemand zin heeft om samen wat leuke shots te maken) dus hopelijk kunnen we er van de zomer mee beginnen. Intro is er, logo is er. Alles gewoon in het nederlands, we zien wel wat er van komt.

Dus we zullen tegen die tijd wel is gaan kijken :)
 
Mijn plannen waren ook altijd om het in het Engels te doen. Maar mijn Engelse uitspraak is toch wel van een partijtje steenkolenengels, waar ik overigens wel trots op ben haha. Ik ben het alleen in het Nederlands gaan doen omdat ik mijn filmpjes vooral maak als herinnering voor mijzelf en dan kom ik in mijn eigen taal toch beter uit mijn woorden.

Toch vind ik het ergens wel jammer dat ik tot een paar weken terug niets geupload heb. Zie nu ook wel het directe gevolg in kijkersaantallen, maar de dingen die ik op de motor doe doe ik omdat ik het leuk vind om te doen en niet om filmpjes van te maken.
 
Hey allen.
Scheelt dat ik ervaring heb met editen, aangezien ik een studie volg in de richting van media.
De reden hiervoor is dat ik dankzij motovlogs de stap heb gezet vroeger, om mijn motorrijbewijs te halen. Ik blijf het toch leuk vinden om motovlogs te kijken!

Ik heb al een soort van Bike reveal video gemaakt.
Niet super professioneel maar ik vind 'm al leuk :')
Klik hier voor de video :-)


Dat merk je wel, zitten een paar mooie shots in ;)
 
Toch vind ik het ergens wel jammer dat ik tot een paar weken terug niets geupload heb. Zie nu ook wel het directe gevolg in kijkersaantallen, maar de dingen die ik op de motor doe doe ik omdat ik het leuk vind om te doen en niet om filmpjes van te maken.


kan ook komen door het gezeik waar youtube weer mee bezig is.
Dat je geen meldingen meer krijgt wanneer iemand iets online gooit enzo ....
 
Mijn engelse uitspraak is ook nog ver van top.
En zeker met een dik accent.
Maar de helft (of meer) van me inwenidge gedachtes zijn ook vaak Engels, dus waarom dan niet in het Engels.

Daarnaast was 6 á 7 jaar het motovloggen in Nederland een grote no-go, dus was Engels de logischere keuze.
En dat zetten we nu gewoon stevig door. Dan maar eigenwijs zijn xD
 
Terug
Bovenaan Onderaan