Het Grote Motovlog Topic Deel I

Ik ga die sony en de firefly er alvast tussenuit filteren als optie:t
Wellicht dat er nog een paar suggesties komen van anderen en dan gaan we binnenkort filmen*O*
 
SJCAM SJ7 Star, waarschijnlijk ook wel SJCAM SJ8. Maar met die laatste heb ik geen ervaring, omdat het huidige marketingteam van Gearbest voor Nederland nu niet bepaald snugger is of Engels begrijpt. Anders had ik er wel eentje liggen. :)
Anyway, je hebt dan wel een extra accu nodig.

Alleen de Drift Ghost 4K en Drift Ghost X kunnen lang mee op een accu. De laatste 5 uur met normale accu, 8 uur met uitgebreide accu. Nadeel; geen beeldstabilisatie op de laatste en de stabilisatie op de eerste is rampzalig (via software, dus flink deel van het beeld weg). de Ghost X kost overigens 150 euro. Maar qua waterdichtheid, het is redelijk waterdicht, maar ik weet nog niet of een echt extreme bui nog wat over laat van het apparaat. Gewoon regenbuitje is geen probleem. Ik film met Drift Ghost 4K, Ghost-S en Ghost X. Heb wel een SJCAM SJ7 Star liggen, maar doe daar op dit moment weinig mee, misschien leuk als 2e camera ofzo. Ophanging van al die GoPro's ziet er zo debiel uit op de helm.

FireFly 8S beslaat zonder gebruik maken van anti-fog inserts, dus dat vind ik best een irritant puntje. Beter dus de SJ7, want die heeft dezelfde hardware, maar beslaat niet.
 
FireFly 8S beslaat zonder gebruik maken van anti-fog inserts, dus dat vind ik best een irritant puntje. Beter dus de SJ7, want die heeft dezelfde hardware, maar beslaat niet.

Moet zeggen dat ik daar nog steeds geen last van heb ondervonden.
Die van mij heeft dan weliswaar nog niet aan de helm gehangen, maar wel meerdere malen aan motor(s).
Vaak met de bescherming erom heen
 
Trek je je daar wat van aan? Je zit toch voor de lol op dat ding, met of zonder camera? Ben je er al vaak op aangesproken of je een Moron bent, of een debiel???
 
Dat was dus ook verreweg mijn grootste probleem. Maar op je kin of borst valt het wel mee, of gemount op je voertuig... Alleen aan de zijkant van je helm is het echt debiel.

Gewoon op je stuur monteren, je vlogt toch niet.😜
1385275


1385276
 
Moet zeggen dat ik daar nog steeds geen last van heb ondervonden.
Die van mij heeft dan weliswaar nog niet aan de helm gehangen, maar wel meerdere malen aan motor(s).
Vaak met de bescherming erom heen

Probeer het ook eens als het buiten wat kouder gaat worden. Het verschil tussen camera en buitentemperatuur moet aardig groot worden.

Dat was dus ook verreweg mijn grootste probleem. Maar op je kin of borst valt het wel mee, of gemount op je voertuig... Alleen aan de zijkant van je helm is het echt debiel.

Je kan 'm op je kin doen. Ik gebruikte het nog wel eens met een chestmount, dat werkt ook best aardig, maar op een helm kan je nog wat meer heen en weer kijken en iets sneller aan zien komen op de videobeelden, dan wanneer deze enkel statisch naar voren filmt.

Trek je je daar wat van aan? Je zit toch voor de lol op dat ding, met of zonder camera? Ben je er al vaak op aangesproken of je een Moron bent, of een debiel???

De wind trekt er aan. ;) Hoewel, dat weet ik niet. Maar ik wil het gas ook nog wel eens open draaien en dan moet het niet gaat trekken.
Het ziet er gewoon niet uit, net een uithangbord op je helm. Ik wil zo onopvallend mogelijk een camera op mijn helm hebben. Mijn Ghost is netjes aan de zijkant geplaatst en steekt niet zo ver uit als een GoPro. Ik snap ook niet dat GoPro nooit een andere vorm heeft ontwikkeld incl. draaibare lens zoals Drift. Daarmee sla je direct veel concurrentie uit het veld.
 
Ik vlog inderdaad niet, maar ik wil zeker wel filmen waar ik naar kijk, en soms wil ik ook filmen waar ik naartoe loop als ik niet op de motor zit. Ik kijk zelf ook veel liever helmfilmpjes.

En het maakt mij niet uit hoe ik eruit zie inderdaad, maar wat al gezegd werd, filmen doe ik ook het liefst enigszins onopvallend (iedereen gaat zo naar je kijken als je dat ding opzij hebt) maar belangrijker nog, zo'n uitstekend uithangbord naast je helm ramt ook steeds dat ding tegen van alles aan als je vergeet dat je nog zo'n ding naast je helm hebt hangen bij het traplopen of zo. Daar heb ik mijn oude sony toen mee verkloot.
 
Ik vlog inderdaad niet, maar ik wil zeker wel filmen waar ik naar kijk, en soms wil ik ook filmen waar ik naartoe loop als ik niet op de motor zit. Ik kijk zelf ook veel liever helmfilmpjes.

Als ik dit zo lees wil je dus WEL gaan vloggen, euh filmpjes uploaden van leuke en minder leuke dingen.😜🤭
Want voor de verzekering is alleen de schuldvraag belangrijk, daarom heb ik de GoPro op mijn brommer.
Trouwens mijn filmpje over die snorfietser die overstak zonder te kijken bij Badhoevedorp wordt gebruikt op de Telegraaf.
Vanaf een seconde of 15 zie je in de intro wat ik bedoel.....
 
Dan hanteren we denk ik een wat verschillende definitie van vloggen. Ik versta eronder dat je actief en doelbewust filmpjes maakt waarin je je kijkers iets vertelt over wat je meemaakt, waar ik bij motovloggers meteen geouwehoer mee associeer. Of dat je testritten gaat maken op nieuwe fietsen of zo. Hoe dan ook, een doelbewust opgenomen filmpje met een bepaalde boodschap.

Ik ben zelf meer van de "ik film gewoon alles en ik flikker alles ook meteen weer weg tenzij er iets interessants gebeurde". Dat voelt voor mij niet als vloggen. Maar als je dat wel zo verstaat dan heb je gelijk :)
 
#1 reden waarom ik niet voor een GoPro-stijl ben gegaan in de eerste instantie. Misschien moet ik eens een GoPro'tje aanschaffen om die grote metalen staaf kwijt te raken :+
Hoewel, nu werkt het voor mij en leer ik er mee rijden. Staat niet meer zo hard in de weg dan in het begin ;)

Geen last meer met rijwind, tenzij ik mijn hoofd naar links of rechts draai :')
 
Dan hanteren we denk ik een wat verschillende definitie van vloggen. Ik versta eronder dat je actief en doelbewust filmpjes maakt waarin je je kijkers iets vertelt over wat je meemaakt, waar ik bij motovloggers meteen geouwehoer mee associeer. Of dat je testritten gaat maken op nieuwe fietsen of zo. Hoe dan ook, een doelbewust opgenomen filmpje met een bepaalde boodschap.

Ik ben zelf meer van de "ik film gewoon alles en ik flikker alles ook meteen weer weg tenzij er iets interessants gebeurde". Dat voelt voor mij niet als vloggen. Maar als je dat wel zo verstaat dan heb je gelijk :)

Ik film ook alles onderweg, als ik op de motor zit loopt de camera, na +/- 3 uur begint hij met overschrijven van het eerste bestand. Als er iets gebeurd waarvan ik denk dat wil ik terug zien ram ik even op de knop aan de zijkant (valt soms niet mee met handschoenen) en thuis zie ik wel of het de moeite waard is. Is dat zo wil ik het wel uppen naar YT en hier op MF delen of in het geval van de bromscooter idioot naar de Telegraaf ermee voor de dashcam video's. Het maakt me dan niet uit hoe het eruit ziet, in mijn geval zie je een stukje windscherm als ik hem op mijn stuur monteer, hij kan ook direct achter de ruit met een lange ram mount arm zodat het zicht volledig vrij is maar dan is het beeld soms een beetje onstabiel door de trillingen maar ik wil eigenlijk niet met zo'n ding zichtbaar een winkel of tankstation binnen lopen. Ik bedoel dus dat het niet netjes hoeft te zijn voor mijn publiek, ik ben namelijk niet op zoek naar publiek en hun domme commentaar. Jij wil in mijn ogen duidelijk een strak perfect filmpje (wat als een soort van vlog gebruikt kan worden) terwijl je er verder pas wat mee wilt doen als er iets te zien is.😉

Let ook op mijn smiley gebruik....Mr. Bunny....ik bedoelde het niet al te serieus.....het zijn leuke dingen die dashcam actie video apparaten.....
Ik heb al een paar dagen met een big smile op mijn gezicht achter mijn computer gezeten terwijl ik de reacties hier op MF las op mijn video's.
Kom op nou...........do not feed the trolls.😜🤭
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die irritante verkeersexpert Gijsbert Termaat... dat vind ik zo'n vervelende kerel. Maar dat kan ook komen dat ik 'm gewoon vervelend vind praten en dat ie een beetje een zeikstem heeft. :+ Mijn beelden gaan nooit naar de Telegraaf. Die lui verdienen er flink wat geld aan en zelf krijg je helemaal niets, ook geen credits. Zo werk ik niet.
 
Die irritante verkeersexpert Gijsbert Termaat... dat vind ik zo'n vervelende kerel. Maar dat kan ook komen dat ik 'm gewoon vervelend vind praten en dat ie een beetje een zeikstem heeft. :+ Mijn beelden gaan nooit naar de Telegraaf. Die lui verdienen er flink wat geld aan en zelf krijg je helemaal niets, ook geen credits. Zo werk ik niet.

Ja eens over Gijsbert maar ik heb niet de bedoeling om credits te krijgen, het gaat me om die randdebiel op zijn bromscooter. Dat figuur zou bv. kunnen zorgen dat ik 3 maanden of langer niet kan rijden op mijn brommer bij dikke pech. Ik vindt het al een eer om in de intro te zitten, ik hoop daarnaast dat die klojo zichzelf een keer terugziet en denkt oei dat moet ik niet meer doen.
 
@Rik60NL de kans is idd wel groter dat hij zichzelf terugziet op de Telegraaf dan een klein YouTube-kanaal. :)
Maar ik vind wel dat de Telegraaf best de inzenders mag bedanken, desgevraagd met naam of YT-kanaal in het beeld. Nu vangen ze gewoon serieus geld met reclame vooraf en ze hoeven alleen de filmpjes aan elkaar te plakken die ze gratis aangereikt krijgen, een zogenaamde verkeersexpert (gewoon een journalist die stukjes over verkeer doet) irritant er over laten lullen en cashen maar. In mijn video's bedank ik altijd nog wel de motordealers (de importeurs/fabrikanten krijgen al genoeg reclame door op de motor in de video te rijden :+ ) en als ik muziek gebruik, de muzikant. En dat gaat altijd incl. linkjes. Nu ben ik geen Telegraaf, maar dit is het minste wat ik kan doen.
 
@Monomuis , ik vlog niet en wil geen geld en of credits, ik maak me er verder niet druk over en misschien moet jij dat ook doen.
In dit geval maakte ik mij druk om die bromscooter en met het tonen van het incident op de Telegraaf heb ik mijn gram gehaald.
Misschien komt er eerdaags een nieuwe verzameling van dashcam video's uit en als ik daar dan tussen zit ben ik een blij mens.
Het boeit me echt voor geen meter dat ik niet vermeld word, daarvoor heb ik het niet naar de Telegraaf gestuurd.
 
Jij wil in mijn ogen duidelijk een strak perfect filmpje (wat als een soort van vlog gebruikt kan worden) terwijl je er verder pas wat mee wilt doen als er iets te zien is.😉
Maar is elke (dashcam) film niet opgenomen om er pas wat mee te doen als er wat te zien is?

Enneh... Strak perfect wordt het al snel niet op de helm... Waarschijnlijk mooiere beelden vanaf een motormount. Wat ik op de video wil hebben is datgene waarvan ik het interessant vind om naar te kijken, want dan vindt een ander dat misschien ook, maar ook kan ik het dan zelf beter terugzien :) En dan mis je nog een hoop, want veel kijkwerk doe je vooral met je ogen. Maar toch... En je punt over er een winkel mee binnenlopen is zeker helder; ik heb 'm zelf op het kinstuk van mijn systeemhelm en die klap ik omhoog als ik binnenloop, dan staat in ieder geval duidelijk die camera niet op anderen gericht.

Let ook op mijn smiley gebruik....Mr. Bunny...ik bedoelde het niet al te serieus.....het zijn leuke dingen die dashcam actie video apparaten.....
Ja, mensen denken vaak dat ik dingen te serieus neem. Maar ik antwoord gewoon op wat je zegt :) Niks mis met het hanteren van net verschillende definities, maar door die even te vergelijken wordt het veel duidelijker wat je over en weer bedoelt en daar wordt een conversatie mijns inziens nuttiger van. Mensen praten al genoeg langs elkaar heen :)

Mijn filmpjes zouden als filmpje ongetwijfeld bruikbaar zijn voor iets wat je vloggen zou kunnen noemen.
 
Maar is elke (dashcam) film niet opgenomen om er pas wat mee te doen als er wat te zien is?

Nou in eerste instantie was mijn opzet alleen voor de verzekering maar omdat er best vaak wat (bijna) fout gaat denk ik er nu iets anders over.

Wat ik op de video wil hebben is datgene waarvan ik het interessant vind om naar te kijken, want dan vindt een ander dat misschien ook, maar ook kan ik het dan zelf beter terugzien :)

Aha....ik ben benieuwd wat er uit jouw GoPro komt de komende tijd....echt waar. Ik reed vorig jaar met mijn vrouw weer eens in de stad waar ik ben geboren en getogen en ik zou er geen dag meer willen wonen, maar wel leuk om die puinhoop wat verkeer heet in Amsterdam te mogen aanschouwen, vooral nu met de bromscooters op de rijbanen. Laat het hier maar weten als je leuke dingen op YT zet, heb je er direct een abonnee bij.

Ja, mensen denken vaak dat ik dingen te serieus neem. Maar ik antwoord gewoon op wat je zegt :) Niks mis met het hanteren van net verschillende definities, maar door die even te vergelijken wordt het veel duidelijker wat je over en weer bedoelt en daar wordt een conversatie mijns inziens nuttiger van. Mensen praten al genoeg langs elkaar heen :)

Mijn filmpjes zouden als filmpje ongetwijfeld bruikbaar zijn voor iets wat je vloggen zou kunnen noemen.

Dat laatste zinnetje....LOL.🤭
 
@Monomuis , ik vlog niet en wil geen geld en of credits, ik maak me er verder niet druk over en misschien moet jij dat ook doen.

Ik verdien er wel geld mee en ik hoef zelfs niet meer fulltime te werken, dus kan het altijd wel waarderen als er credits komen op z'n minst. :)
En andersom geef ik dat ook graag aan anderen. Ere wie ere toekomt. Nu werk ik eigenlijk wel meer dan fulltime, maar dat zijn extra leuke uren, dus die vliegen sneller voorbij en de motoren zie ik niet als werk. :+
 
Die irritante verkeersexpert Gijsbert Termaat... dat vind ik zo'n vervelende kerel. Maar dat kan ook komen dat ik 'm gewoon vervelend vind praten en dat ie een beetje een zeikstem heeft. :+ Mijn beelden gaan nooit naar de Telegraaf. Die lui verdienen er flink wat geld aan en zelf krijg je helemaal niets, ook geen credits. Zo werk ik niet.

Toevallig gisteren wat opgestuurd.
Met logo in beeld uiteraard.

Gewoon om te kijken of ze iets weg knippen, croppen of etc...
 
@Meifesto ben benieuwd of ze dat doen. :) Of in het midden gewoon half doorzichtig plaatsen. ;)
Aan de andere kant; hoe snel gaat iemand wat opzoeken als er geen klikbare link is? Vragen, vragen....
 
Dit jaar eens wat nieuwe dingetjes proberen op het kanaal. Even net ietsje anders om te zien of het effect heeft. Dan heb ik het niet over andere filmpjes, maar het brengen van dingen in de filmpjes of beschrijving.
Ondertussen loopt een filmpje wat ik vorige week er op heb gezet over een 125cc'tje vlotter dan gedacht. Gister nog 25k views, ik had vanavond dan pas zo rond de 40k views verwacht, maar inmiddels staat het al op ruim 44k views. Benieuwd wanneer de snelheid qua views afneemt. Bij 100k views vind ik altijd dat een filmpje het goed genoeg heeft gedaan. Dat is een beetje voor mij het einddoel.

Jammer dat je in de nieuwe Analytics niet meer kan zien als je video embedded staat op een website, wat de domeinnaam is, dus feedback naar YT gestuurd hiervoor. Of ik moet het elders zoeken. Verder wel content met de nieuwe Analytics. Ook mooi om te zien dat echt het overgrote deel kijkt op smartphone en je dus weet dat cards meestal niet werken en 4K content dus ook overbodig is. Gewoon 1080P met hogere bitrate is prima wat mij betreft.

Het seizoen begint weer en hier zie je ook wat de video met de 125cc doet. :)
edit; dit is natuurlijk alle views van de laatste 28 dagen, niet alleen de 125cc vid, maar je ziet wel ineens een flinke toename aan views na die upload.
1385722
 
Laatst bewerkt:
@Meifesto ben benieuwd of ze dat doen. :) Of in het midden gewoon half doorzichtig plaatsen. ;)
Aan de andere kant; hoe snel gaat iemand wat opzoeken als er geen klikbare link is? Vragen, vragen....

Waarschijnlijk niemand. Maar dat terzijde.

Ben wonderbaaarlijk in 3 dagen tijd 6 subs armer.
Dat is ook een record xD
 
Terug
Bovenaan Onderaan