Het Grote Motovlog Topic Deel I

De eerste 5 minuten waren opgenomen met de camera meer naar boven gericht, denk dat ik nog een paar tandjes terug kan. De rest van de video is duidelijk te veel naar beneden gericht inderdaad. Ben vrij lang dus krijg de toerenteller/display en de horizon niet samen in beeld.
Misschien is een chest mount dan een oplossing?
 
De eerste 5 minuten waren opgenomen met de camera meer naar boven gericht, denk dat ik nog een paar tandjes terug kan. De rest van de video is duidelijk te veel naar beneden gericht inderdaad. Ben vrij lang dus krijg de toerenteller/display en de horizon niet samen in beeld.

Liever de horizon in beeld dan de toerenteller/display.

Scheelt ook weer in het editten van evt minder legale momenten O-)
 
Misschien is een keer vanaf de tank met zo'n zuignap-mount, kan ik ook fatsoenlijk motor-geluid opnemen van onder het zadel of onder de tank. Probeerde het gisterenmiddag met de microfoon achter de wangstoffering van de helm maar is niet echt fantastisch. Pikt alsnog te veel windgeluid op rond de helm, heb je al snel last van op een nakedbike natuurlijk


Omdat ik verwachte veel te priegelen met de camera mijn zomerhandschoenen maar aangedaan, resultaat: geen gevoel meer in mijn vingers na een uur met 7 graden, dat schiet dus ook niet op :(
 
Heeft het je wat opgeleverd dan? :P Mooi balen wel, verder weinig aan te doen lijkt mij.

Schade valt mee, die valbeugel, hitteschild en je zadeltassen hebben hun werk gedaan. Je bent pas de sjaak als je velgen, blok of de lak is beschadigd en daar zelf voor moet opdraaien. Remhendeltje kost ook niet zo veel. Of gewoon even opschuren.

Vind het wel grappig dat je de kilometrage erbij haalt want dat betekend dat je nog veel fietsers omver gaat kegelen _O-
 
Heeft het je wat opgeleverd dan? :P Mooi balen wel, verder weinig aan te doen lijkt mij.

Schade valt mee, die valbeugel, hitteschild en je zadeltassen hebben hun werk gedaan. Je bent pas de sjaak als je velgen, blok of de lak is beschadigd en daar zelf voor moet opdraaien. Remhendeltje kost ook niet zo veel. Of gewoon even opschuren.

Vind het wel grappig dat je de kilometrage erbij haalt want dat betekend dat je nog veel fietsers omver gaat kegelen
Heeft het me iets opgelevert: het feit dat mensen niet kunnen zeggen "Met een auto was dat niet gebeurt", want met een auto was de schade veel groter geweest en had je waarschijnlijk wel verzekeringswerk ervan kunnen maken aangezien mevrouw op de motorkap had gelegen :).

De schade valt inderdaad reuze mee. Het is puur even door de zure appel heen gaan. Gelukkig mocht ik vanaf dat punt nog een 60km afleggen die dag. Dus ik kon niet zeggen "meh, vandaag niet meer".

Hoezo betekent dat dat ik nog veel fietsers omver ga kegelen? Hoeveel fietsers heb jij over hoeveel jaar/km omver gekegeld dan? Die redenatie vind ik dan weer helemaal nergens op slaan.
 
Je vermeld dat dit het eerste ongeluk is in 2,5 jaar/30.000km. Dat zijn dus 4 fietsers in 10 jaar. Je maakt niet het punt dat je wilt maken (2,5 jaar is een korte periode in een motorleven) maar dat is misschien alleen humor in mijn wereldje. Ik bedoelde het helemaal niet zuur.
 
Ergste is dat dit niet eens had hoeven gebeuren, want het is een dringend advies om 1 persoon in huis te ontvangen. Je ouders hadden dus beide vrolijk op bezoek kunnen komen. Ik had gister ook twee mensen over de vloer, misschien ben ik over een week dood door het killervirus.

Wat kan ik er verder over zeggen... blijf vooruit kijken en anticiperen. Gelukkig valt de schade mee!
Verder had ze je mogelijk echt niet gehoord, geluid gaat naar achter en er passeerde net een auto waarbij ze die beter kon horen qua uitlaat en contact van de banden op het wegdek. Weet niet hoe de wind stond die dag, maar zelfs die kan nog meespelen. Maar voor dit soort dingen heb je idd een camera aan. Ik rijd nooit zonder camera.
 
Ik zat met hetzelfde met mijn verjaardag, toch maar gedaan wat hij ook deed, ik bij mijn ouders langs i.p.v. andersom terwijl het natuurlijk geen ene reet uitmaakt wie er nou bij wie langsgaat. Maar het scheelde weer overleg daarover.

Anyway, hij kon er gewoon niets aan doen. In het verkeer ben je uiteindelijk ook afhankelijk van de ander (hoe goed je alles in de gaten houdt) en die ander had in dit geval schijt aan iedereen die van achteren kon komen, niet eens gekeken, geen handje, niks nada noppes. En al probeer je wel je gelijk te halen, dan duurt dat ellenlang en met veel moeite als ik dat zo lees hier en daar. En dat dan voor een paar krasjes. Maar het blijft zuur.
 
Anyway, hij kon er gewoon niets aan doen. In het verkeer ben je uiteindelijk ook afhankelijk van de ander (hoe goed je alles in de gaten houdt) en die ander had in dit geval schijt aan iedereen die van achteren kon komen, niet eens gekeken, geen handje, niks nada noppes. En al probeer je wel je gelijk te halen, dan duurt dat ellenlang en met veel moeite als ik dat zo lees hier en daar. En dat dan voor een paar krasjes. Maar het blijft zuur.

Het is ook het type motor wat minder wendbaar is dan andere motoren. Een naked of iets in die geest stuurt directer, je kan er wendbaarder mee door het verkeer. Althans, dat is mijn ervaring hoor. Dit soort motoren zijn relaxt om op rond te pruttelen binnendoor, maar zijn bijzonder lomp en zwaar en ik zou ze al helemaal niet willen rijden tussen de files door. Liever een actieve zit. Wellicht, maar niet zeker, had je er met een ander type motor er rechts omheen kunnen gaan of sneller stil kunnen staan. Maar dat is achteraf gelul... en die vrouw deed inderdaad wat stoms. Gelukkig viel de schade mee. Ik probeer altijd zoveel mogelijk ruimte te houden als ik langs fietsers moet. :)
 
Ergste is dat dit niet eens had hoeven gebeuren, want het is een dringend advies om 1 persoon in huis te ontvangen. Je ouders hadden dus beide vrolijk op bezoek kunnen komen. Ik had gister ook twee mensen over de vloer, misschien ben ik over een week dood door het killervirus.

Wat kan ik er verder over zeggen... blijf vooruit kijken en anticiperen. Gelukkig valt de schade mee!
Verder had ze je mogelijk echt niet gehoord, geluid gaat naar achter en er passeerde net een auto waarbij ze die beter kon horen qua uitlaat en contact van de banden op het wegdek. Weet niet hoe de wind stond die dag, maar zelfs die kan nog meespelen. Maar voor dit soort dingen heb je idd een camera aan. Ik rijd nooit zonder camera.
Qua het geluid: mijn ouders hoorde mij die dag aankomen voordat ik überhaupt bij hun de straat in was gereden. Dat is zo'n 300m verderop (of zelfs nog iets meer) en in dezelfde richting als hoe de fietster fietste t.o.v. mij. En het argument "ik hoorde je niet" is natuurlijk onzin, want in het verkeer gaat zicht voor luisteren. Een slecht horende kan toch ook moeilijk alle (mogelijke) ongelukken gooien op "ik hoorde je niet"? Dat zou betekenen dat om de verkeersveiligheid te waarborgen iedereen elk jaar een gehoortest zou moeten doen en bij falen niet meer op de weg zou mogen komen. Dan zou het verkeer wel weer een stuk rustiger worden :) .

Je vermeld dat dit het eerste ongeluk is in 2,5 jaar/30.000km. Dat zijn dus 4 fietsers in 10 jaar. Je maakt niet het punt dat je wilt maken (2,5 jaar is een korte periode in een motorleven) maar dat is misschien alleen humor in mijn wereldje. Ik bedoelde het helemaal niet zuur.
Oké, duidelijk. Ik vond het een erg vreemde redenatie. Mijn vriendin had in de auto de eerste week dat ze d'r auto had iemand bij een stopbord achterin zitten. Vanuit die redenatie zou zij elke week iemand bij een stopbord achterin moeten hebben. Beetje vreemd, niet? En ze komt nog wel elke dag een stopbord tegen bij het naar het werk rijden. Ohjee!

Het is ook het type motor wat minder wendbaar is dan andere motoren. Een naked of iets in die geest stuurt directer, je kan er wendbaarder mee door het verkeer. Althans, dat is mijn ervaring hoor. Dit soort motoren zijn relaxt om op rond te pruttelen binnendoor, maar zijn bijzonder lomp en zwaar en ik zou ze al helemaal niet willen rijden tussen de files door. Liever een actieve zit. Wellicht, maar niet zeker, had je er met een ander type motor er rechts omheen kunnen gaan of sneller stil kunnen staan. Maar dat is achteraf gelul... en die vrouw deed inderdaad wat stoms. Gelukkig viel de schade mee. Ik probeer altijd zoveel mogelijk ruimte te houden als ik langs fietsers moet. :)
De C800 is "lomp", maar evengoed nog redelijk wendbaar. Mede daarom ben ik aan het kijken voor een andere motor. Een ADV-motor zou wat meer passen bij wat ik ermee wil gaan doen, en past meer bij wat ik nu al doe (woonwerk e.d.). Topkoffer -> motor gelijk een paar cm smaller t.o.v. mijn huge zijkoffers. En met de snufjes die op de modernere motoren zitten (vooral ABS) had ik volledig in de ankers kunnen gaan zonder "bang" te zijn om tractie te verliezen en niet stop te komen (tractie verliezen -> geen grip -> schuiven -> wat hardere bam dan in dit geval).
Voordeel van dit soort motoren is dat ik haar alleen geraakt heb met de valbeugel. Andere motoren hebben de valbeugel op een andere manier waardoor mogelijk de kappen eraan waren gegaan bij impact. Dus in dat geval ben ik toch wel blij met de C800 zijn valbeugels :) .

Maar goed. Ik ben blij dat ik er zo vanaf ben gekomen.
 
@<deleted> Maar hebben jouw ouders dan ook een auto 1 meter naast ze rijden? Ik weet verder niet hoeveel dB's je uitlaat is, maar die auto kan wel geluid maskeren.

Voor woon-werk is een allroad idd best leuk en wendbaarder dan een custom. Met ABS is je remweg wel langer, maar je kan idd de remmen ongegeneerd inknijpen/trappen. Voordeel van valbeugels is inderdaad de minimale schade. :) Ach, aldoende leer je. Ik neem altijd grote afstand van fietsers.
 
@<deleted> Maar hebben jouw ouders dan ook een auto 1 meter naast ze rijden? Ik weet verder niet hoeveel dB's je uitlaat is, maar die auto kan wel geluid maskeren.

Voor woon-werk is een allroad idd best leuk en wendbaarder dan een custom. Met ABS is je remweg wel langer, maar je kan idd de remmen ongegeneerd inknijpen/trappen. Voordeel van valbeugels is inderdaad de minimale schade. :) Ach, aldoende leer je. Ik neem altijd grote afstand van fietsers.
Mijn uitlaat "zou" 80db moeten genereren bij 3000 RPM, maar aangezien de dodo die mijn motor hiervoor had gaten in de uitlaat geboord heeft , zal dit wat meer zijn bij alle RPM-ranges. Maar bij controle een tijdje geleden met mijn telefoon en een app erop kwam ik op iets meer uit bij stationair en wat meer bij wat gas geven. Maar maakt ook niet uit. Als ik op een fiets zat 5 jaar terug, dan hoorde ik motoren nog achter me aankomen met muziek aan (en die stond zeker niet zacht). Maar oké. We komen er nooit achter.

Met ABS is de remweg inderdaad iets langer, maar als je de remmen niet volledig in kunt knijpen om blokkeren te voorkomen dan gebruik je ook nooit 100% van wat standaard remmen aankunnen en wordt je remweg ook weer een stuk langer (jah oké, of je moet in ideale omstandigheden precies weten wat je doet in een panieksituatie). Dus of ik met ABS sneller stil was gekomen dan met mijn huidige remmen: ik denk het wel.

Aldoende leert men inderdaad. Volgende keer blijf ik er wat langer achter plakken en ga ik pas gas geven als ik volledig terug op mijn weghelft ben. Kortom: gelukkig valt het allemaal mee. Volgende onderwerp/ poster :) .
 
Het valt me wel op (ten goede) hoe je, twee weken na dato, de situatie anders bekijkt dan toen je er de eerste keer melding van maakte in het Limbo-topic. Maar dat was waarschijnlijk nog een deel irritatie die nog niet weggenomen was
 
Het valt me wel op (ten goede) hoe je, twee weken na dato, de situatie anders bekijkt dan toen je er de eerste keer melding van maakte in het Limbo-topic. Maar dat was waarschijnlijk nog een deel irritatie die nog niet weggenomen was
Dat zal het waarschijnlijk zijn ja ;') . Ik was alles behalve.. friendly minded. Nu nog kan ik die vrouw wel (figuurlijk) verschillende dingen aandoen, maar goed. Laten we dat maar gewoon figuurlijk houden, lachen om haar verbaasde reactie dat ineens een motor achterin haar fiets zat, en verder gaan met leven. Ik heb inmiddels weer zo'n 200km rondgereden, dus het slijt gelukkig lekker snel :).

Ander dingetje: hoe verdomdes vervelend die YT-channels zijn die road-rage video's maken. Post je één zo'n video, krijg je de hele Amerikaanse hysterische dombo-club achter je aan om je video te gebruiken in hun volgende video. Uh, nee! Of ben ik de enige die dat aandachtsh**rderij vindt?
 
Is ook altijd weer even lachen om te kijken hoe motorrijders liggen te zeiken om bijna ongelukken die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Maar na drie van die bijna ongelukken heb ik wel weer genoeg gezien.
En al dat reven (toeren maken). Buiten het feit dat dat op een boxer helemaal niet prettig is, heb ik toch het idee dat een claxon beter te horen is. Op mijn motor in ieder geval wel
 
Ander dingetje: hoe verdomdes vervelend die YT-channels zijn die road-rage video's maken. Post je één zo'n video, krijg je de hele Amerikaanse hysterische dombo-club achter je aan om je video te gebruiken in hun volgende video. Uh, nee! Of ben ik de enige die dat aandachtsh**rderij vindt?

Ja, die zijn er altijd als eerste bij.
Zeg tegenwoordig ook vaker nee, tenzij het positief geladen filmpjes zijn.

Meer positiviteit kan nooit kwaad.
 
Is ook altijd weer even lachen om te kijken hoe motorrijders liggen te zeiken om bijna ongelukken die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Maar na drie van die bijna ongelukken heb ik wel weer genoeg gezien.
En al dat reven (toeren maken). Buiten het feit dat dat op een boxer helemaal niet prettig is, heb ik toch het idee dat een claxon beter te horen is. Op mijn motor in ieder geval wel
Ik kan er niet echt om lachen, want vervolgens zijn (in de ogen van de algemene bevolking van deze aardkl**t) motorrijdens allemaal aso's. Ik word er eerder moe van als ik zie hoe makkelijk je in andere landen een rijbewijs haalt en dan meent dat je overal 30km/u of zelfs 30mp/h boven de snelheidslimiet moet rijden om "op te vallen". Ja, je valt op als je opengeschuurd op het wegdek ligt :). Naar mijn idee zijn de meeste van die figuren vergelijkbaar met van die droeftoeters die hier in NL een bromfiets/snorfiets kopen en dan stoer gaan doen bij hun vriendjes. Maar zo'n figuren hebben we hier in NL natuurlijk ook ertussen zitten. <insert iets van een IKEA-parkeerplaats en de motor half totalled :)>

En een claxon is over het algemeen toch wat beter te horen. Die is tenminste wel naar voren gericht :).

Ja, die zijn er altijd als eerste bij.
Zeg tegenwoordig ook vaker nee, tenzij het positief geladen filmpjes zijn.

Meer positiviteit kan nooit kwaad.
Ik heb er een copy-pasta van gemaakt bij de channels die gereageerd hebben. Interessant doen en views krijgen door het "succes" van anderen, meh. Dan doe me maar 100 views op een video i.p.v. 1000/10.000. Die 100 zijn tenminste consistent. Maar "whatever floats your goat". Positiviteit kijk ik dan toch wel liever naar :).
 
Laatst bewerkt:
Tips m.b.t. gebruik van een drone bij moto-vloggen:
(sowieso een aanbevelenswaardig YT kanaal, mocht je 'm nog niet kennen)

 
Ik heb er een copy-pasta van gemaakt bij de channels die gereageerd hebben. Interessant doen en views krijgen door het "succes" van anderen, meh. Dan doe me maar 100 views op een video i.p.v. 1000/10.000. Die 100 zijn tenminste consistent. Maar "whatever floats your goat". Positiviteit kijk ik dan toch wel liever naar :).

Ze pakken alle video's op, maken er in no time een compilatie van en verdienen er geld mee. Daarom vragen ze toestemming, omdat ze anders een strike krijgen, als iemand klaagt. Een kanaal als bijv. Moto Madness, die heeft +/- 600.000 tot 1.000.000 views per dag, met veel kijkers ook uit Europa en de USA, denk ik dat dit kanaal zeker wel zo'n 1000 euro per dag kan binnenharken. Met dank aan iedereen die content levert. En wat krijgt de persoon die het aanlevert? Eeuwige roem. Of zou het veel extra kijkers opleveren op de kanalen van de personen die hebben ingezonden?
 
Zo, de USA belastinggegevens ook weer ingevoerd voor Google/YouTube, anders trekken ze nog 30% van de inkomsten af uit de USA.
 
Hoezo niet mee eens? We hebben gewoon een tax treaty, dus 0% als je het invult.
Hier kan je 'm lezen; Verenigde Staten - Innovative Tax

Gaat dus met name om artikel 7, lid 1 en om artikel 13, lid 1. Ik betaal hier in NL dus belasting over de inkomsten die ik ontvang van US viewers.

In principe betaal je over je inkomsten NL belasting.
En daarnaast dus extra belasting omdat een us inwoner een advertentie ziet over jouw video. Iets wat dus eigenlijk om jou heen gaat.
Als alle landen dat zouden doen blijft er niks meer over.

En eigenlijk zou er, als er al belasting afgehaald moet worden, deze gehaald moeten worden bij de advertentieplaatser, niet het medium waarop deze vertoont wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan