Nu het nog kan, er maar goed gebruik van maken!
Zolang er geen ijzel / ijs op de weg ligt kan het...
Zelfs met sneeuw gereden, probleem van sneeuw alleen is dat je niet ziet of er ijs onder ligt....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nu het nog kan, er maar goed gebruik van maken!
Zolang er geen ijzel / ijs op de weg ligt kan het...
Zelfs met sneeuw gereden, probleem van sneeuw alleen is dat je niet ziet of er ijs onder ligt....
Zolang er geen ijzel / ijs op de weg ligt kan het...
Zelfs met sneeuw gereden, probleem van sneeuw alleen is dat je niet ziet of er ijs onder ligt....
Heb ook ooit op mijn A1 motor naar huis gereden in de sneeuw na een rijles.. was wel een speciale ervaring.
Ik had een motorrijles om een uur of 7 's avonds.. en toen begon het al een beetje te sneeuwen, dus ik en de instructeur naar de rijschool terug gesneld en toen lag er al een redelijk laagje sneeuw. Na nog even de motor binnen zetten etc. lag er al een redelijke laag..
Toen naar huis gereden (maar een ritje van 5km) over een verse sneeuwlaag.. er was nog geen enkele andere auto overheen gereden. Nadeel is dan wel dat je niet meer ziet waar de stoep / weg inrichting zich begeeft .. alles was 1 witte deken.
@ Colkap: Die zien er mooi (gepoetst) uit. Het is voorlopig (en waarschijnlijk de hele winter) prima motorweer.
Ik vraag me altijd af wat je in het donker nog van de weg voor je ziet door zo'n donker scherm.
Wat is koud weer of slecht weer? er is kleding zat te koop voor het hele jaar, je laat het weer toch niet bepalen of je motor rijdt of niet of zit ik ernaastZeker waar, maar voor ons is de lol eraf als het te koud wordt of te slecht weer.
Wat is koud weer of slecht weer? er is kleding zat te koop voor het hele jaar, je laat het weer toch niet bepalen of je motor rijdt of niet of zit ik ernaast
Voor mij is dat 5 graden en voor de ander meer of minder. IK VIND motorrijden leuk als ik niet 100 lagen kleding aan moet en gewoon lekker een stukje kan rijden. Het lijkt wel of het hier alleen geaccepteerd wordt als je een doorrijder bent. Ik laat het weer dus zeker bepalen wanneer ik wel en niet motor rijdt.Wat is koud weer of slecht weer? er is kleding zat te koop voor het hele jaar, je laat het weer toch niet bepalen of je motor rijdt of niet of zit ik ernaast
Wie rijdt er allemaal gewoon door met de NC nu het weer slechter wordt?
Waar loop je dan tegenaan met de NC en hoe heb je dat opgelost?
Gefeliciteerd!Goedemiddag Motor Vrienden,
Ik ben sinds een week geleden de trotse eigenaar van een Honda NC700X en ben niet gelukkiger te krijgen. Nou zou ik alleen nog van die hand kappen tegen de wind erop willen monteren.
Heeft iemand enig idee welke kappen nou goed z’n werk doen voor een redelijke prijs? Ik zie graag jullie antwoord tegemoet.
Bij ijzel nooit de weg op maar dat spreekt voor zichAls het ijzelt of vriest met gevolg dat er ijs op rijbaan ligt.. dan is het ook niet meer verantwoord om te rijden (Vaak zelfs niet met de auto)
Nee het is zeker niet mijn bedoeling om te bepalen of je geaccepteerd wordt of je wel of niet een doorrijder bent echt niet, maar wat ik bedoel is dat motorrijden altijd een feestje is en dat moet je zoveel mogelijk vieren. En je hebt gelijk dikke kleding dragen is niks ik draag niks meer dan m’n gewone pak met verwarmde broek en Jack wat niet dikker is dan de standaard binnen voering, ik draag zelfs alleen een t-shirt onder m’n jas de temp regel ik afzonderlijk met temperatuur regelaar.Voor mij is dat 5 graden en voor de ander meer of minder. IK VIND motorrijden leuk als ik niet 100 lagen kleding aan moet en gewoon lekker een stukje kan rijden. Het lijkt wel of het hier alleen geaccepteerd wordt als je een doorrijder bent. Ik laat het weer dus zeker bepalen wanneer ik wel en niet motor rijdt.
Voor zover ik kon vinden heb ik alleen de NC700 versie gevonden... maar daar kom je ook een heel eind mee gezien de overeenkomsten.Ik vroeg me af of iemand hier een werkplaats handboek voor de nc 750s 2016 model heeft of weet waar ik hem kan vinden. Ik kan hem online namelijk nergens vinden.
Vorig weekend een proefrit gedaan en meteen mee genomen.
Vandaag ook lekker rondje gedaan.Bekijk bijlage 1554580
Vorig weekend een proefrit gedaan en meteen mee genomen.
Vandaag ook lekker rondje gedaan.Bekijk bijlage 1554580
Gisteren een stukje gereden op de NC700S, en op 'n flink stuk provinciale weg terecht gekomen waar de boel helemaal vast stond. Moest daardoor een flink stuk stapvoets rijden. Zeg maar 'n kwartier lang constant koppeling in, koppeling uit, hele stukken op slippende koppeling, etc.
Sindsdien doet zich een raar probleem voor; m'n koppeling... 'plakt'? Als ik de hendel volledig los heb gedraagt de motor zich alsof deze nog deels ingetrokken is, zeg maar. Het punt waarop 'ie ontkoppelt lijkt ook plots verplaatst, ik hoef 'm nu maar een heel klein stukje in te knijpen. De laatste 70% van het intrekken van de hendel doet niks.
Dacht gisterenmiddag dat het misschien tussen m'n oren zat, had al 'n lamme hand van het stapvoets rijden en constante gekoppel, dus vandaag maar gewoon weer op pad ermee. Maar vanochtend op de snelweg merkte ik het pas écht goed; ik kan nu in z'n hoogste versnelling niet meer voorbij de 110-115 km/u trekken voor m'n toerenteller omhoog schiet. Was 'n heel sloom ritje naar werk vandaag.
Komt dit iemand bekend voor? Ik heb al 'n mailtje naar de garage gestuurd, hopelijk hebben ze deze week nog 'n plekkie vrij. Vanavond nog even naar huis en dan 't beessie maar ff uit laten rusten tot 'ie opgelapt kan worden.
Heb je gecontroleerd of de koppeling wel volledig terug gaat en er nog speling is nadat je 'm los hebt gelaten?
Vooral de speling is belangrijk heb ik gemerkt,.. als die er te weinig is dan koppelt ie als je je stuur ver naar links draaide...
Verders, als dat wel goed is.... Heb je dat stuk met slippende koppeling hoog in toeren gereden? (boven zeg, 4000 toeren)
Zo ja dan heb je je koppeling mogelijk verbrand... ( haal 't peilstokje er eens uit en ruik de olie, als dat heel erg verbrand ruikt dan weet je genoeg)
Helaas weet ik dat ook uit eerste hand ervaring, gezien ik in m'n eerste jaar een koppelingsset verbrand heb door "hoog toerig" tussen files door te rijden...
Hij gaat helemaal terug, ok... maar heb je ook nog speling over in je koppelingshendel? Zo niet dan staat die te strak. (Dat je m in kan trekken zonder dat ie iets doet)Yeah, hij gaat helemaal terug. Heb wel een paar stukjes iets hoger in m'n toeren gezeten. Niet constant, en ook niet buitensporig veel, want ik weet dat dat niet best is. Maar het zou best wel eens kunnen.
Klinkt... uh... duur.