Chris ofc
MF veteraan
- 25 dec 2012
- 5.028
- 2.579
Waarom lange en geen korte?
Geen idee, heb nog nooit met korte gereden.
Lijkt me ook niet echt super fijn omdat je ze maar met 3 vingers max kan gebruiken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom lange en geen korte?
In het Africa Twin topic kwam ik een link tegen naar het forum van de Transalp Club.
Hier wordt een vergelijkbaar probleem met oplossing bij een Africa Twin DCT beschreven.
Heel kort beschreven:
De DCT kan niet tegen een afwijkend tandwiel configuratie. Dit helpt op de lange duur de DCT helemaal over de zeik.
Een manueel heeft hier geen probleem mee?
-edit:
Er was geloof ik zowiezo al verschil in vertanding voor DCT / Manueel, maar ik geloof ergens gelezen te hebben dat je als je manueel had een tandje minder ofzoiets kon nemen (en daarmee DCT specs?) voor net iets meer topsnelheid.
Gewoon met m'n telefoon, op ongeveer dezelfde afstand als ze in het echt zouden meten (Dus achter de uitlaat onder een hoek) Het is dus zeker geen super goede meting maar het geeft een idee.
Ik heb trouwens ook niet het idee dat de motor veel meer lawaai maakt dan met een normale uitlaat bij 3000-ish toeren. Hij maakt alleen een diepere roffel tijdens accelereren.. Eenmaal op snelheid neemt het geluid weer af en is hij nog best stil
@Chris, als je nu eens de dB killer er terug op gooit, is dat dan niet een klein beetje stiller?
Die zit er al in.. alleen de DSX-7 is praktisch een rechte pijp.. zelfs met db killer
Haha oeps, dan is het inderdaad wel wat te luid
Vandaag getoerd met een aantal mensen. Ik kreeg van degene die achter mij reed een compliment voor het geluid uit de standaard uitlaat
[afbeelding]
Topkoffer gemonteerd, wel wat eenzaam zo zonder zij-koffers maar die volgen hopelijk snel.
Netjes, hoeveel liter inhoud?
Haha wat ben ik jaloers zeg op je fiets chris, veel mods zie ik daar :D
Zelf lang niet meer gereden met m'n NC'tje, gewoon omdat ik nu geen nuttige plaatsen heb om naartoe te rijden.
Mis eigenlijk wel het geluidje van het blokje
Heb al genoeg mods gedaan idd.. Miss nog een bellypan en covers voor de deksels.
na een aantal dagen sturen in het moesel gebied kreeg ik toch een beetje last van me schouder, als ik me handen iets verdraaide leek het of minder werd, van de week dus me stuur een paar graden naar voren verdraaid, moet zeggen dat rijd echt stukken beter, je hoeft ook niets aan te passen aan je stuur alleen je remhendel iets naar beneden verdraaien wellicht maar heb hem nog laten staan.
Ruitje ben ik ook nog niet blij mee, in de hoogste stand (kan de originele ruit iets stellen met van die verstellers) komt de wind net op de bovenkant van me helm en krijg je gewoon hoofdpijn, ook is de druk dan van je lichaam waardoor je snel moe wordt (ik dan), alles lager tot originele hoogte blijft de wind op me helm komen en in combi met me helm (HJC) geeft dit echt een irritant en hard geluid waar zelfs oordoppen niet genoeg verlichting geven, maar ja straks met de wintertijd is het voor WW verkeer wel lekker dat de koude lucht niet op de lichaam komt, mat lange zomer ritjes wellicht een korte ruit (originele verzagen) proberen.
Al met al wel een goede vakantie gehad, groepje mede rijders waren verbaast over de rijeigenschappen en hoe ik goede bij kon blijven, alleen met uitkomen van lange snelle bochten niet, maar ja waren allemaal sport motoren met 90+ PK.