Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Wat zijn ongeveer de kosten van kleppenstellen voor een NC700?
En is het gebruikelijk dat hiervoor de olie ververst wordt?

Kleppen zijn best wel goed toegankelijk bij de NC. (Zelf niet veel meer dan ~2 uur nodig gehad)

Youtube filmpje die je min of meer kan volgen:

Olie verversen niet persé nodig, Koelvloeistof waarschijnlijk wel, gezien de radiator weghalen voor veel makkelijkere toegang zorgt.
 
Ik overweeg een nc750x uit 2015 te kopen met 51.000 km.
Kost 4800, is dat een beetje redelijk of is het hoog ivm de km stand?
Deze motoren redden de 150.000 km wel toch?
Mijn sv650 is met 100.000 wel een beetje op..
 
Heeft ie zijn beurten gehad? Hoe staat het met banden, ketting en tandwielen? Je bent zo €1000 verder.
De prijs lijkt me niet onredelijk maar hangt ook een beetje van bovenstaande zaken af. De blokken zijn bulletproof.
 
Ik betaalde voor mijn 750s uit 2014 begin dit jaar 5500. 60.000km. Wel incl complete koffferset, nieuwe banden en 1e eigenaar (ingeruild dus ik kocht bij de handelaar).

Wel redelijk lijkt me. Blokken zijn wel vrij bulletproof geloof ik. Ik zou zelf iig niet schrikken van die km stand. Ligt er ook aan hoeveel je zelf denkt te gaan rijden
 
Ik overweeg een nc750x uit 2015 te kopen met 51.000 km.
Kost 4800, is dat een beetje redelijk of is het hoog ivm de km stand?
Deze motoren redden de 150.000 km wel toch?
Mijn sv650 is met 100.000 wel een beetje op..

Mijn NC750x uit '16 heeft nu ~ 98.000 (eigen gemaakte) Km's erop zitten.
Ik wil door tot de 200.000 of daar voorbij.... Hij moet nog ~5 jaartjes mee voor ik 'm vervang....
 
Ik overweeg een nc750x uit 2015 te kopen met 51.000 km.
Kost 4800, is dat een beetje redelijk of is het hoog ivm de km stand?
Deze motoren redden de 150.000 km wel toch?
Mijn sv650 is met 100.000 wel een beetje op..
Km stand hoef je je niet druk over te maken NC750 blok is gebaseerd op autotechniek en kan hoge km standen aan.

2e hands prijs is momenteel gewoon hoog.
4800 voor een motor die in 2015 iets meer dan 8000 euro koste (handgeschakeld) is gewoon veel geld.

Wat aandachtpunten:
- is het een DCT of handgeschakeld (dct is duurder)
- heeft ie aantoonbaar zijn onderhoud gehad (48000km beurt is kleppen checken)
- particulier of dealer (bij dealer heb je iets meer zekerheid ivm garantie/wettelijke bescherming)
- hoe zijn de banden, ketting, remblokken/remvloeistof, koelvloeistof en (vergeten de meesten) voorvorkolie
- wat zit er aan accessoires bij, en zou je die er zelf ook op zetten.
- is de motor netjes, geen bouten weg/verrot gedraaid
- altijd proefrijden, en dan even stuur loslaten om om te checken of ie rechtuit loopt
- neem altijd iemand mee die een wat van motoren weet (2 zien meer dan1), of laat hem keuren.

Gezien de prijs verwacht ik dat het particulier is, en als bovenstaand klopt lijkt het me een redelijke vraagprijs.

Ter vergelijking:
Mijn NC750X DCT uit 2017 met 56000 km staal momenteel ook te koop. (op MF en MP)
Mijn vraagprijs is 6800 en het hoogste bod dat ik momenteel heb is 5750.
Beneden de 6000 verkoop ik hem echter niet particulier, dan kan ik hem namelijk beter inruilen als in september mijn nieuwe motor geleverd wordt.
 
Mijn NC750x uit '16 heeft nu ~ 98.000 (eigen gemaakte) Km's erop zitten.
Ik wil door tot de 200.000 of daar voorbij.... Hij moet nog ~5 jaartjes mee voor ik 'm vervang....
Mijn NC750X DCT uit 2019 heeft er ondertussen 74.000 km opzitten. Ik ben ook van plan er 200.000 km op te draaien. Qua onderhoud heb ik tot nu toe geen klagen. Alleen de normale slijtage van banden, kettingset, 1 x de rubbers van de voorveren en natuurlijk het reguliere onderhoud elke 12.000 km een beurt.
 
Mijn NC750D integra uit 2018 begint sinds 2 dagen te deinen denk dat de achter schokbreker op is bij 40K iemand hier ervaring mee ?
 
Mijn NC750D integra uit 2018 begint sinds 2 dagen te deinen denk dat de achter schokbreker op is bij 40K iemand hier ervaring mee ?
Toen mijn 2016 NC750X dct met 23.000 km een Streetbox van Hyperpro aangemeten kreeg bleek de achterdemper lichtjes te lekken.

Dus… zou ook bij de jouwe het geval kunnen zijn.
 
Als je je achterdemper moet/wil vervangen, zou ik zonder meer eens naar een YSS kijken.
Goede demper voor een nette prijs.
Bij Noud ( mijnmotorbazaar.nl ) voor 359 euro.

Heb hem zelf sinds 2015 onder 2 NC's gehad, samen meer dan 100.000 km.
Nu gedemonteerd ivm revisie beurtje, daarna kan ie weer voor de volgende ton. (mijn motor staat te koop dus dat wordt bij een ander eigenaar)
 
Laatst bewerkt:
Als je je achterdemper moet/wil vervangen, zou ik zonder meer eens naar een YSS kijken.
Goede demper voor een nette prijs.
Bij Noud ( mijnmotorbazaar.nl ) voor 359 euro.

Heb hem zelf sinds 2015 onder 2 NC's gehad, samen meer dan 100.000 km.
Nu gedemonteerd ivm revisie beurtje, daarna kan ie weer voor de volgende ton. (mijn motor staat te koop dus dat wordt bij een ander eigenaar)
Ziet er ook netjes afgewerkt uit is het een beetje te doen of zijn er speciale dingen nodig om de demper te vervangen?
 
Bij de NC700 van mijn vrouw was het na zo'n 50.000km tijd voor een andere demper. De werkplaats van de dealer heeft toen een nieuwe bij Hyperpro besteld. Sneller geleverd, beter en goedkoper dan een originele van Honda!
 
Was vanochtend vroeg wakker....
Mijn vakantie is min of meer begonnen (dinsdag nog even een laatste cursus dagje)
En het plan was daarna met de motor weg te gaan, rijden en we zien wel waar we uit komen etc.

Gezien ik vroeg wakker was meteen maar eventjes wat nodig (en uitgesteld) onderhoud gedaan.

1) Nieuwe bandjes voor & achter, waren nog niet op maar als ik straks een paar 1.000 Km maak dan wil ik niet te kort komen....

2) Nieuwe remschijf voor, de oude zit nog net op de tolerantie (als ik goed gemeten heb) en anders er net onder...
Net geen 100.000Km gehaald voor de vervanging....
Op naar de 200.000Km !....

3) Remblokjes voor en achter, daar had ik niet heel veel meer Km's mee moeten maken, er zat nog net voldoende remvoering op dat ik niet met de houders aan het remmen zou zijn O-)
Wellicht als m'n reminder zegt remblokjes vervangen moet ik dat ook maar doen en niet nog ~1.000Km langer door rijden.

4) Nieuwe tandwielen en ketting.

Heb nu ~25.000Km gedaan met gesinterde remblokjes... voor nog een keer gesinterd en daarna overstappen naar organisch.
Achter nu overgestapt naar organisch.... interval aangepast naar 12.000 Km inspectie.
Eens kijken hoe snel die slijten... en of dat bevalt


Mijn schokdemper is (volgens mij) nog prima, merk er weinig van (in de goede zin).
Zal wel t.z.t. een nieuwe dynamo cover misschien moeten bestellen, in de huidige zit m'n "inspectie dop" (of hoe ie ook heet) vast-gerot o.i.d....
Kleppen stellen betekend bij mij dus eerst olie-aftappen, dan cover los en dan kan ik pas 't geheel op de juiste plek draaien.

Ach, komende olie-wissel.... (na m'n rij-vakantie)... dan wil ik toch m'n koppelings-platen vervangen, kan ik ook gelijk m'n kleppen stellen.
 
Ziet er ook netjes afgewerkt uit is het een beetje te doen of zijn er speciale dingen nodig om de demper te vervangen?
Meeste werk is de kappen eraf halen, om bij de bovenste bout te kunnen.
Ik zet een schaarkrik met een balkje op het achterwiel om het gewicht van de achterkant op te vangen.
Daarna de banaan van het linksysteem losmaken en verwijderen, lagers gelijk schoonmaken en opnieuw smeren.
Als laatste de inbusbout aan de bovenzijde losmaken, gewoon verlengstang gebruiken en stukje tape op het frame om de lak niet te beschadigen.
Schokdemper kan er nu naar beneden uit.

Als je een goede doppenset hebt, prima te doen.
 
Bij mn 700x ging het zonder ook maar 1 kap te verwijderen. Kost wel wat gepruts & creatief gereedschap combineren, maar dat was de sport.
 
Gisteren effe wat foto's gaan maken 8-)
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-07-16 175007.jpg
    Schermafbeelding 2022-07-16 175007.jpg
    348,1 KB · Weergaven: 24
  • Schermafbeelding 2022-07-17 153428.jpg
    Schermafbeelding 2022-07-17 153428.jpg
    268,6 KB · Weergaven: 25
  • Schermafbeelding 2022-07-17 153811.jpg
    Schermafbeelding 2022-07-17 153811.jpg
    183,9 KB · Weergaven: 25
  • Schermafbeelding 2022-07-17 154230.jpg
    Schermafbeelding 2022-07-17 154230.jpg
    173,5 KB · Weergaven: 25
  • Schermafbeelding 2022-07-17 154256.jpg
    Schermafbeelding 2022-07-17 154256.jpg
    272,3 KB · Weergaven: 24
  • Schermafbeelding 2022-07-17 154410.jpg
    Schermafbeelding 2022-07-17 154410.jpg
    207 KB · Weergaven: 24
  • Schermafbeelding 2022-07-17 154537.jpg
    Schermafbeelding 2022-07-17 154537.jpg
    301,4 KB · Weergaven: 23
Terug
Bovenaan Onderaan