Het grote Noorwegen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De geplande terug-boot Oslo-Kiel zit vol voor zowel de vrijdag, zaterdag als zondag :( Ik ben andere sites nog aan het proberen, maar misschien heeft hier iemand een tip?
 
Kiel - Oslo heeft geen andere smaken dan de Colorline. Het enige wat je zou kunnen doen is het risico nemen dat er iemand niet komt opdagen. Maja voor de weekend overtochten zal dat wel een kansloze actie worden. Uit Noorwegen wegkomen kun je desnoods zonder ferry via Zweden en Denemarken maar als je echt met de ferry wil dan is Larvik-Hirtshals denk ik de gemakkelijkste optie. Betekent wel een extra ritje door Denemarken.
 
Het wordt hoog tijd voor een pontje Oslo - Ijmuiden :)
Helemaal mee eens! Hoe relaxed moet dat zijn om in Nederland je hut in te gaan en in Noorwegen wakker te worden! :P Dat stukkie naar Kiel racen mag van mij overgeslagen worden hoor, des te meer netto rij-tijd in Noorwegen hou je over! :]
 
Er is in BaseCamp genoeg onverhard te vinden :YDie boot staat voor de terugreis gepland.
Heen via Hirtshals-Kristiansand 15 juni

Wil proberen in 12 dagen de Lofoten te halen, maar met leuke routes komt 't op 400km per dag en of dat haalbaar is?
Zal voornamelijk aan het weer liggen.
Als het echt beroerd weer is ben ik er snel klaar mee :z

Wij rijden dan precies in tegenovergestelde richting!

Heen via Kiel - Oslo en terug via Kristiansand - Hirtshals..

Ik zie wel een beetje op tegen de 1000km terug vanuit Denemarken...

Ik heb een overnachting in Hirtshals gepland en de volgende overnachting in Bremen. Iemand ervaring met de route door Denemarken? Is dat puur snelweg of is er ook nog wat moois te zien daar?
 
Wij gaan meestal via brug heen, en kristiansand boot terug. Was Ook van plan bij bremen te overnachten maar kreeg van vriendin achterop te horen: en we zijn nog lang niet moe.. intercom maar uitgezet en doorgereden :p

Leuke dingen zijn er op zich wel in dk. Alleen wanneer je uit noorwegen terug rijd.. valt alles tegen.
 
Nope. En voordat de tweede keus-boot ook vol was heb ik die maar gereserveerd. Kortom: zowel heen als terug gaan via Kristiansand. Ambitieus reisplan, dus laten we duimen voor een beetje goed weer 8-)
 
[me="Xtra"]duimt al maanden.[/me]










Ga je met de motor op vakantie of maak je een cruise ?
Gas op de lollie ! _O-
Wij zijn niet vies van een dikke dag sturen, maar snelweg valt daar bij mij niet onder ;)








Helemaal mee eens! Hoe relaxed moet dat zijn om in Nederland je hut in te gaan en in Noorwegen wakker te worden! :P Dat stukkie naar Kiel racen mag van mij overgeslagen worden hoor, des te meer netto rij-tijd in Noorwegen hou je over! :]
Minder snelweg, meer fun km's ;)

Jij snapt het :Y













Wij rijden dan precies in tegenovergestelde richting!

Heen via Kiel - Oslo en terug via Kristiansand - Hirtshals..

Ik zie wel een beetje op tegen de 1000km terug vanuit Denemarken...
Zie ik ook tegenop, want de ferry oslo kiel zat vol :P


Komen we jullie vast tegen.
KTM1190 Adventure R en een 1050 Tiger in goudgele kleur :Y
 
mijn vakantie begint thuis en dan is het 2 dagen heen en 2 terug erbij ingepland naar Hirtshals

Nederland en stukje Duitsland snelweg en Denemarken snelweg vermijden :] naar en van Hirtshals

Kans is groot dat ik ook dit jaar weer die kant op ga :)
 
Laatst bewerkt:
En gelijk heb je ;)

Ik mag van de baas maar 2 weken weg, dus zonde van de tijd dan :P
Heen in één dag prima. Terug zouden we er 2 dagen over kunnen doen.
 
En gelijk heb je ;)

Ik mag van de baas maar 2 weken weg, dus zonde van de tijd dan :P
Heen in één dag prima. Terug zouden we er 2 dagen over kunnen doen.

Wij moeten het helaas ook op slechts twee weken doen. Rode Suzuki Bandit en een BMW R1050 Rockster (zwart-wit) Onze route heb ik een paar reacties terug gepost.

Ben benieuwd of we jullie tegenkomen!
 
Ik hoop dat jullie beter weer hebben ... *D ... Eind april:

Aan een pension thv de E6 - Saltfjellet (zuidkant).
full


Ter hoogte van Saltstraumen, waar ik vrijwel niets zag
full


Al was het enkele weken later in Zuid-Zweden best aangenaam *D.
full


...
 
Ik zie hier dat mensen een plek op de boot reserveren. Ik ga deze zomer in augustus een half jaar voor studie in Noorwegen wonen. Wil daar ook niet heen gaan om meteen om te kunnen draaien en zwemmen is een beetje ver :)

Is het verstandig om te reserveren en hoe ver van tevoren?
 
Ik heb voor de terugweg gewoon een dag van te voren gereserveerd, voor motoren is vaak wel plek op de kortere afstanden (bv hirtshals/kristiansand). Auto's lijkt me iets lastiger mss.
 
Laatst bewerkt:
heen en terug al gereserveerd. Geen zin om de eerste of laatste dag niet mee op de boot te kunnen en te moeten wachten :N
 
Ik heb een overnachting in Hirtshals gepland en de volgende overnachting in Bremen. Iemand ervaring met de route door Denemarken? Is dat puur snelweg of is er ook nog wat moois te zien daar?

Als je gewoon binnendoor rijdt is dat een mooie rit. Je kunt natuurlijk ook de snelweg nemen. Maar ik geef er altijd de voorkeur op vakantie max. 100km snelweg te rijden om van huis weg te komen en de rest rij ik binnendoor en trek daar een paar dagen extra voor uit. Dat betekent richting Noorwegen dat ik richting Almere rij vanuit Den Haag, dan dwars door de polder en door Drenthe heen naar Duitsland. Veer over de Elbe zodat je de drukte bij Hamburg vermijd en dan door Oost-Friesland richting ofwel de veerboot in Hirtshals ofwel de brug bij Stockholm. Dat is eigenlijk één overnachting extra.

Het is op zich wel makkelijk praten voor iemand met een verlofstuwmeer van dik 700 uur. Als je maar twee weken vakantie hebt, dan snap ik ook wel dat je zo snel mogelijk in Noorwegen wilt zijn.
 
Als je gewoon binnendoor rijdt is dat een mooie rit. Je kunt natuurlijk ook de snelweg nemen. Maar ik geef er altijd de voorkeur op vakantie max. 100km snelweg te rijden om van huis weg te komen en de rest rij ik binnendoor en trek daar een paar dagen extra voor uit. Dat betekent richting Noorwegen dat ik richting Almere rij vanuit Den Haag, dan dwars door de polder en door Drenthe heen naar Duitsland. Veer over de Elbe zodat je de drukte bij Hamburg vermijd en dan door Oost-Friesland richting ofwel de veerboot in Hirtshals ofwel de brug bij Stockholm. Dat is eigenlijk één overnachting extra.

Yep, doe ik ook als ik die kant op ga, zelfs die eerste 100 km snelweg pak ik niet. Pontje over de Elbe snijd een heel lelijk stuk van de route af, het land daar is mooi. Helaas niet zoveel slaapplek in dat stuk, en wat er is is vaak vol. Via Zweden naar boven is leuk, zuid zweden is erg mooi, anders dan Noorwegen, maar gewoon mooi.

Net vanuit Spanje terug, 4 dagen over gedaan, nog geen 200 km snelweg gereden, alleen de verplichte nummertjes ;(

Ergo, ik snap dat als je twee weken hebt, je direct in Noorwegen wil zijn, veel plezier !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan