Tsja echt grote stukken blank spuiten met een spuitbus valt niet mee maar het is wel te doen natuurlijk.
Of het nog te redden is hangt af of het "matte/witte" effect wat je nu hebt in de lak zit of het gevolg is van de oppervlaktegesteldheid. Controleer dit door het nat te maken (zeiknatte doek eroverheen halen): is het door de laag water heen weer diepzwart dan zit het probleem in het oppervlak en dat kan hersteld worden, maar blijft het zo mat/wittig dan zit het in je lak en is het niet meer te redden en mag je overnieuw beginnen.
Als bovenstaande test positief uitpakt zou ik het 's een dag of 2 in de zon laten uitharden en dan nat schuren met een korrel 600-800 ofzo (2000 is veel te fijn voor spuitwerk, dan heeft je verf geen "grip" om te hechten) en het dan nog eens met een aantal lagen blanke lak uit je spuitbus opzetten. Maak je niet druk over glans of oppervlakteruwheid, gewoon laagdikte opbouwen. Laat het wel tussentijds goed drogen anders brandt het waarschijnlijk weer op.
Daarna de boel nat schuren in 800-1000-1500-2000 (nou mag je die 2000 wel gebruiken) en dan gewoon even polijsten met een goed polijstmiddel (Meguiars Fast-Cut en Swirl Remover ofzo kan je gewoon bij een automaterialenzaak kopen, ik hou niet van Commandant namelijk) Ik gebruik alleen spullen van 3M maar die zijn een beetje duur voor 1-malig gebruik.
Dan moet er volgens mij best nog wel iets moois van te maken zijn zonder overnieuw te hoeven beginnen.
Wel een leuk freehand effect trouwens, maar als ik het goed zie mag er nog wel wat meer blanke lak op om het effect helemaal glad te krijgen. Ik heb ooit deze fighter gespoten in een effect alsof er een kikker op platgereden was en dat vereiste zeker 5 lagen blanke lak voordat het spiegelglad was:
Je kan het overigens altijd nog (laten) voorzien van een dikke laag 2K clearcoat van automotive kwaliteit, dan heb je meestal een veel mooiere glans, geen gezeik met benzine op je tank en het sluit de onderliggende spullen meestal goed af (*)
(*) alhoewel het ook gigantisch kan reageren, dat blijft een gok.
Suc6