Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Heeft er iemand toevallig omgeving Dordrecht een clutch tool te leen of te koop? Alternatief is natuurlijk een nieuwe aanschaffen voor eenmalig gebruik.
 

Bijlagen

  • 8DC789B4-F9CD-438C-8466-FCA7463A217D.jpeg
    8DC789B4-F9CD-438C-8466-FCA7463A217D.jpeg
    194,1 KB · Weergaven: 11
Ik wilde laatst mijn nieuwe carterbescherming plaatsen tijdens een oliefilter wissel. Maar om de beugel hiervoor op te kunnen hangen dien ik de bouten van de standaard te los krijgen. Hier kreeg ik geen beweging in met handgereedschap aangezien deze in de afgelopen 10 jaar nog nooit losgehaald zijn.

Iemand een handige tip of wordt dit langs een motorzaak gaan voor wat powertool hulp?
 
Kruip olie. Om de paar uur inspuiten en lekker een dagje laten inweken. Daarna met een breaker bar, of een moersleutel met een stuk ijzer er overheen (hefboomwerking) loshalen. Let wel, als het breekt ben je verder van huis. Dus in de olie.
 
Kruip olie. Om de paar uur inspuiten en lekker een dagje laten inweken. Daarna met een breaker bar, of een moersleutel met een stuk ijzer er overheen (hefboomwerking) loshalen. Let wel, als het breekt ben je verder van huis. Dus in de olie.
Een hefboom is lastig want met een ratel kom ik net tegen de grond of de middenbok aan.

Mogelijk kan het met een verlengstuk er tussen maar misschien zit de uitlaat dan weer in de weg.
 
Gisteren het voorste kettingwiel vervangen. Maar voordat we die los hadden! De moer was er niet af te krijgen, zelfs niet met een moersleutel op 600 Nm. We hebben 'm met de haakse slijper stuk moeten maken om 'm er af te kunnen bikken. Waarom zetten ze die moer zo idioot stevig vast? Want door het plaatje, dat je er achter zet, kan de moer so-wie-so niet van z'n plaats.
 
Hallo V-strom rijders :W

Zijn er hier V-Strom DL 650 rijders die de overstap hebben gemaakt vanaf een sport fiets?


Ik rijd momenteel een CBR600F4i uit 2007, ik vind het een prachtige motor, rijd goed, ik krijg alleen na een uur rijden al last van m'n onderrug. M'n vriendin gaat graag achterop, die krijgt helaas last van haar enkels door de "agressieve" zithouding. Hierdoor rijd ik/rijden wij minder vaak, en minder lange afstanden dan eigenlijk de bedoeling is.

Nu is een V-strom natuurlijk een totaal andere fiets, maar het lijkt mij wel een stuk comfortabeler zitten, voor zowel bestuurder als passagier. Daarnaast vind ik het eigenlijk 1 van de weinige allroad/tour motors die ik nog (redelijk) mooi vind ogen.

Zijn er hier mensen die van een soortgelijke motor zijn overgestapt naar een V-strom 650, die mij hun ervaringen kunnen delen? Ik zit zelf een beetje te kijken naar 2008/2012 model van rond de 5000,-.

Alvast bedankt :t
 
Ik zat (zit) in dezelfde positie. Heb ook veel rondgevraagd maar... Gewoon een proefritje maken. De 650 is te sloom voor je denk ik. Probeer de 1000.
 
En ik weet zeker dat het je meer plezier oplevert dan een V-strom. Dat VTEC blok ìs verslavend. Echt, zo een V-strom ìs een prima fiets. Maar niet echt spannend. Ik ben trouwens overgestapt van een FireBlade 954RR
 
Ech wel het was er een uit 2012 en dat was een van de redenen dat ik hem verkocht heb en ja als je met
lage toeren en dus geen VTec gebruikt ja dan is hij zuiniger.
met mijn huidige 1050 XT is het verbruik rond 1 op 19 en ik mag graag gas geven.
 
Hallo V-strom rijders :W

Zijn er hier V-Strom DL 650 rijders die de overstap hebben gemaakt vanaf een sport fiets?


Ik rijd momenteel een CBR600F4i uit 2007, ik vind het een prachtige motor, rijd goed, ik krijg alleen na een uur rijden al last van m'n onderrug. M'n vriendin gaat graag achterop, die krijgt helaas last van haar enkels door de "agressieve" zithouding. Hierdoor rijd ik/rijden wij minder vaak, en minder lange afstanden dan eigenlijk de bedoeling is.

Nu is een V-strom natuurlijk een totaal andere fiets, maar het lijkt mij wel een stuk comfortabeler zitten, voor zowel bestuurder als passagier. Daarnaast vind ik het eigenlijk 1 van de weinige allroad/tour motors die ik nog (redelijk) mooi vind ogen.

Zijn er hier mensen die van een soortgelijke motor zijn overgestapt naar een V-strom 650, die mij hun ervaringen kunnen delen? Ik zit zelf een beetje te kijken naar 2008/2012 model van rond de 5000,-.

Alvast bedankt :t
Goed, zoals gezegd kom ik van een Honda FireBlade 954RR uit 2002. Deze heeft 150 PK bij 168 kg. De zitpositie Was niet zo extreem als die van mijn Ducati 996, maar toch wel sportief. Op een gegeven ogenblik heb ik een DL650 gekocht, voornamelijk voor woon/werk verkeer. Almere buiten -Amsterdam ìs niet een echt uitdagend traject voor de Blade. Ik merkte echter dat ik de V-strom eigenlijk steeds vaker pakte, ook voor een weekendje Eifel. Uiteindelijk heb ik de Blade verkocht, omdat die nog maar een paar keer per jaar de schuur uitkwam.

De vraag ìs, wat zoek je in een motor. Wat betreft acceleratie, topsnelheid of flitsende stuureigenschappen komt de V-strom niet in de buurt van de CBR. Wat je krijgt ìs een redelijk comfortabele motor voor rijder en passagier, de mogelijkheid er een kofferset aan te hangen en een gunstig verbruik. Iets van 1:20 of beter. De V-strom stuurt goed, maar als je elke bocht met de knie aam de grond neemt, ga je dat waarschijnlijk wel missen. De acceleratie ìs voldoende, maar niet bepaald adembenemend, evenals de topsnelheid.

Kortom, het ìs gewoon een trouwe, betrouwbare kameraad die jou en je vriendin overal heen brengt zonder verkrampt aan te komen. Ook kin je er een lekker potje mer sturen, maar een toptijd neerzetten op Assen kun je vergeten. Maar wees eerlijk, hoe veel motorrijders doen dat?

Het beste advies blijft in deze altijd: ga proefrijden. Of beter nog, huur er een dagje of weekendje een. Dan pas kun je bepalen of het iets voor jou is. Mocht het type motor en de rijeigenschappen je bevallen, maar je mist wat pit, geen nood. Hij ìs er ook in 1000 cc uitvoering. Of, als ik iets geks mag zeggen.... Kijk eens naar een Honda Varadero. Niet zo zuinig als de V-strom, maar wel een motor die op mij een heel diepe indruk heeft achtergelaten op gebied van comfort, rijeigenschappen en koppel.
Veel succes met je keuze.
 
Goed, zoals gezegd kom ik van een Honda FireBlade 954RR uit 2002. Deze heeft 150 PK bij 168 kg. De zitpositie Was niet zo extreem als die van mijn Ducati 996, maar toch wel sportief. Op een gegeven ogenblik heb ik een DL650 gekocht, voornamelijk voor woon/werk verkeer. Almere buiten -Amsterdam ìs niet een echt uitdagend traject voor de Blade. Ik merkte echter dat ik de V-strom eigenlijk steeds vaker pakte, ook voor een weekendje Eifel. Uiteindelijk heb ik de Blade verkocht, omdat die nog maar een paar keer per jaar de schuur uitkwam.

De vraag ìs, wat zoek je in een motor. Wat betreft acceleratie, topsnelheid of flitsende stuureigenschappen komt de V-strom niet in de buurt van de CBR. Wat je krijgt ìs een redelijk comfortabele motor voor rijder en passagier, de mogelijkheid er een kofferset aan te hangen en een gunstig verbruik. Iets van 1:20 of beter. De V-strom stuurt goed, maar als je elke bocht met de knie aam de grond neemt, ga je dat waarschijnlijk wel missen. De acceleratie ìs voldoende, maar niet bepaald adembenemend, evenals de topsnelheid.

Kortom, het ìs gewoon een trouwe, betrouwbare kameraad die jou en je vriendin overal heen brengt zonder verkrampt aan te komen. Ook kin je er een lekker potje mer sturen, maar een toptijd neerzetten op Assen kun je vergeten. Maar wees eerlijk, hoe veel motorrijders doen dat?

Het beste advies blijft in deze altijd: ga proefrijden. Of beter nog, huur er een dagje of weekendje een. Dan pas kun je bepalen of het iets voor jou is. Mocht het type motor en de rijeigenschappen je bevallen, maar je mist wat pit, geen nood. Hij ìs er ook in 1000 cc uitvoering. Of, als ik iets geks mag zeggen.... Kijk eens naar een Honda Varadero. Niet zo zuinig als de V-strom, maar wel een motor die op mij een heel diepe indruk heeft achtergelaten op gebied van comfort, rijeigenschappen en koppel.
Veel succes met je keuze.

Bedankt voor je uitgebreide reactie :t

Ik zal mijn situatie kort proberen te omschrijven.

CBR gekocht omdat ik qua looks van race motoren houd, jankende 4 cilinders vind ik ook prachtig. 600f4i gekozen ivm redelijke zithouding en een zadel waar een passagier mee kan.

Nu in de praktijk; boven de 8000 toeren begint hij een beetje pittig te worden, boven de 10k word het pas leuk, als je hem dus in de 2e versnelling doortrekt tot aan het rode zit je al in de categorie spelen met je rijbewijs (die ik nodig heb voor m'n werk).... En zo hard hoéft het van mij ook helemaal niet, het gaat mij meer om de beleving. Ik ben absoluut geen Rossi. Dus écht genieten van het 4 cilinder geluid en beleving kan eigenlijk niet vaak.

Een motor die z'n koppel op een lager toerental, en dus ook bij lagere snelheden afgeeft lijkt mij hier in Nederland leuker.

Dat icm betere zithouding voor mij én passagier, koffertje achterop zodat je nog een keer een weekendje weg kunt, dat trekt mij wel. Ik weeg zelf net geen 80kg dus een hele zware motor hoeft van mij ook niet. Zodoende dat ik eigenlijk bij een V strom uit kwam.


Bij de plaatselijke motorzaak hier staat er eentje, denk dat ik zaterdag ff ga proef zitten. Als het mij wat lijkt wellicht via motoshare een v strom huren voor een dagje.
 
Wel eens gedacht aan een VFR800? Helemaal niet gek, zo een V-4. Betrouwbaar, redelijk comfortabel, gaaf geluid en wat meer trekkracht van onderuit dan je CBR. De VTEC ìs echt verslavend, maar een beurt met kleppen stellen ìs een serieuze aanslag op de portemonnee. Maar het model ervoor, zo van 2002 ìs betaalbaar en er ìs ruime keuze.
 
Wel eens gedacht aan een VFR800? Helemaal niet gek, zo een V-4. Betrouwbaar, redelijk comfortabel, gaaf geluid en wat meer trekkracht van onderuit dan je CBR. De VTEC ìs echt verslavend, maar een beurt met kleppen stellen ìs een serieuze aanslag op de portemonnee. Maar het model ervoor, zo van 2002 ìs betaalbaar en er ìs ruime keuze.

Ik wil er qua bouwjaar wel op voorruit gaan, dus minimaal 2008. Qua zithouding komt de VFR aardig in de buurt bij m'n 600F denk ik. Als ik foto's op internet bekijk zit de V Strom wel een stuk rechterop.

Ik hoop dat ik aanstaande zaterdag even proef kan zitten, wellicht valt het ook wel vies tegen.
 
Bouwjaar ìs niet zaligmakend, gast meer om de staat van onderhoud. Zo ben ik in 2019 nog even heen en weer gereden naar Monaco. Binnendoor, 3200 km in een week.


Op een Suzuki GS550 uit 1977 met 90.000 km op de klok.
 
Bouwjaar ìs niet zaligmakend, gast meer om de staat van onderhoud. Zo ben ik in 2019 nog even heen en weer gereden naar Monaco. Binnendoor, 3200 km in een week.


Op een Suzuki GS550 uit 1977 met 90.000 km op de klok.

I know, maar het is gewoon een voorkeur van mij, dat als ik wat koop er ook op vooruit wil gaan qua leeftijd en/of km stand.

Mijn huidige motor uit 2007 met 35k op de teller weg doen en er eentje uit 2002 kopen met meer op de teller veroorzaakt kortsluiting in mijn hoofd O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan