Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een hefboom is lastig want met een ratel kom ik net tegen de grond of de middenbok aan.Kruip olie. Om de paar uur inspuiten en lekker een dagje laten inweken. Daarna met een breaker bar, of een moersleutel met een stuk ijzer er overheen (hefboomwerking) loshalen. Let wel, als het breekt ben je verder van huis. Dus in de olie.
Of koop een Honda Crossrunner, wel de >'15 (de eerste serie is lilluk )
Ik heb er een gehad en idd leuk dat VTec blok maar het verbruik viel me tegen ik meende 1op12Of koop een Honda Crossrunner, wel de >'15 (de eerste serie is lilluk )
Goed, zoals gezegd kom ik van een Honda FireBlade 954RR uit 2002. Deze heeft 150 PK bij 168 kg. De zitpositie Was niet zo extreem als die van mijn Ducati 996, maar toch wel sportief. Op een gegeven ogenblik heb ik een DL650 gekocht, voornamelijk voor woon/werk verkeer. Almere buiten -Amsterdam ìs niet een echt uitdagend traject voor de Blade. Ik merkte echter dat ik de V-strom eigenlijk steeds vaker pakte, ook voor een weekendje Eifel. Uiteindelijk heb ik de Blade verkocht, omdat die nog maar een paar keer per jaar de schuur uitkwam.Hallo V-strom rijders
Zijn er hier V-Strom DL 650 rijders die de overstap hebben gemaakt vanaf een sport fiets?
Ik rijd momenteel een CBR600F4i uit 2007, ik vind het een prachtige motor, rijd goed, ik krijg alleen na een uur rijden al last van m'n onderrug. M'n vriendin gaat graag achterop, die krijgt helaas last van haar enkels door de "agressieve" zithouding. Hierdoor rijd ik/rijden wij minder vaak, en minder lange afstanden dan eigenlijk de bedoeling is.
Nu is een V-strom natuurlijk een totaal andere fiets, maar het lijkt mij wel een stuk comfortabeler zitten, voor zowel bestuurder als passagier. Daarnaast vind ik het eigenlijk 1 van de weinige allroad/tour motors die ik nog (redelijk) mooi vind ogen.
Zijn er hier mensen die van een soortgelijke motor zijn overgestapt naar een V-strom 650, die mij hun ervaringen kunnen delen? Ik zit zelf een beetje te kijken naar 2008/2012 model van rond de 5000,-.
Alvast bedankt
Goed, zoals gezegd kom ik van een Honda FireBlade 954RR uit 2002. Deze heeft 150 PK bij 168 kg. De zitpositie Was niet zo extreem als die van mijn Ducati 996, maar toch wel sportief. Op een gegeven ogenblik heb ik een DL650 gekocht, voornamelijk voor woon/werk verkeer. Almere buiten -Amsterdam ìs niet een echt uitdagend traject voor de Blade. Ik merkte echter dat ik de V-strom eigenlijk steeds vaker pakte, ook voor een weekendje Eifel. Uiteindelijk heb ik de Blade verkocht, omdat die nog maar een paar keer per jaar de schuur uitkwam.
De vraag ìs, wat zoek je in een motor. Wat betreft acceleratie, topsnelheid of flitsende stuureigenschappen komt de V-strom niet in de buurt van de CBR. Wat je krijgt ìs een redelijk comfortabele motor voor rijder en passagier, de mogelijkheid er een kofferset aan te hangen en een gunstig verbruik. Iets van 1:20 of beter. De V-strom stuurt goed, maar als je elke bocht met de knie aam de grond neemt, ga je dat waarschijnlijk wel missen. De acceleratie ìs voldoende, maar niet bepaald adembenemend, evenals de topsnelheid.
Kortom, het ìs gewoon een trouwe, betrouwbare kameraad die jou en je vriendin overal heen brengt zonder verkrampt aan te komen. Ook kin je er een lekker potje mer sturen, maar een toptijd neerzetten op Assen kun je vergeten. Maar wees eerlijk, hoe veel motorrijders doen dat?
Het beste advies blijft in deze altijd: ga proefrijden. Of beter nog, huur er een dagje of weekendje een. Dan pas kun je bepalen of het iets voor jou is. Mocht het type motor en de rijeigenschappen je bevallen, maar je mist wat pit, geen nood. Hij ìs er ook in 1000 cc uitvoering. Of, als ik iets geks mag zeggen.... Kijk eens naar een Honda Varadero. Niet zo zuinig als de V-strom, maar wel een motor die op mij een heel diepe indruk heeft achtergelaten op gebied van comfort, rijeigenschappen en koppel.
Veel succes met je keuze.
Wel eens gedacht aan een VFR800? Helemaal niet gek, zo een V-4. Betrouwbaar, redelijk comfortabel, gaaf geluid en wat meer trekkracht van onderuit dan je CBR. De VTEC ìs echt verslavend, maar een beurt met kleppen stellen ìs een serieuze aanslag op de portemonnee. Maar het model ervoor, zo van 2002 ìs betaalbaar en er ìs ruime keuze.
Bouwjaar ìs niet zaligmakend, gast meer om de staat van onderhoud. Zo ben ik in 2019 nog even heen en weer gereden naar Monaco. Binnendoor, 3200 km in een week.
Op een Suzuki GS550 uit 1977 met 90.000 km op de klok.