Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Zeker lekker spul :+
Ook een paar keer gestopt om verschillende hoogtes van het vario ruitje uit te proberen.
Laagste stand bevalt het beste, levert het minste gebulder op.
 
Als je langere trips maakt op 100km/u haal je zomaar 1:25
Zag dat vandaag ook op het dashboard bij het te verwachten aantal kilometers met de resterende brandstofvoorraad.
Schatting is wel erg realtime, bij flink accelereren schiet de te verwachten afstand meteen naar beneden en bij gas dicht flink omhoog.

Bij constante snelheid wel een reëel beeld.
 
Dat is wel heel optimistisch hoor.

Stevig doorrijden in de zomer betekent bij mij 1 op 17 ongeveer. En dat is dan alleen binnendoor en niet in NL of B.
In NL kun je niet stevig doorrijden, daar haal ik binnendoor ook gemakkelijk 1 op 20.

Snelweg is een ander verhaal. Dat gaat bijna nooit zuiniger dan 1 op 16. Vorig jaar met vrouw achterop, 2 zijkoffers en een bagagerol naar Zuid Frankrijk gereden, we hadden een straffe zuidenwind tegen en het verbruik was 1 op 12.

Met vriendjes naar de alpen over de deutsche autobahn doettie minimaal 1 op 15. En dan rijden we niet eens heel hard, zo 140-150 km/u.

Zuinig zou ik zo’n 1000 niet willen noemen. Binnendoor en met 110 op de snelweg prima, maar zodra dat ding een beetje moet werken lustie wel een slokje.

Als je een zuinige strom wil, adviseer ik je een 650. Dat scheelt minimaal 20% brandstofkosten.

De mijne is uit 2015 btw.
 
In mijn linker achteruitkijkspiegel zit de anti trillings massa los. Dit maakt een ratelend geluid als de motor loopt. Soms zelfs luider dan de uitlaat. Irritant dus. Heeft iemand dit al een gehad? en Hoe heb je het opgelost? Ik dacht er zelf aan om onderin een schroef door het huis te draaien die dan tegen de massa drukt en dit dan vasthoudt. Ik weet niet of het gaat werken, maar kan het proberen. Spiegelhuis is volgens mij volledig dicht en niet te openen.
 
Sinds half okt eigenaar van een 2003(2002) dl1000 met 42k op de teller! Ziet er als nieuw uit ! (1e eigenaar)
Middenbok, luxe kentekenplaat,setje nieuwe handkappen en spiegels al gemonteerd, wel zo handig, topkoffer en windscherm nog even een keer achteraan *D
 

Bijlagen

  • IMG_20201025_171740_953.jpg
    IMG_20201025_171740_953.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 14
  • IMG_20201031_160855_287.jpg
    IMG_20201031_160855_287.jpg
    1 MB · Weergaven: 13
Sinds half okt eigenaar van een 2003(2002) dl1000 met 42k op de teller! Ziet er als nieuw uit ! (1e eigenaar)
Middenbok, luxe kentekenplaat,setje nieuwe handkappen en spiegels al gemonteerd, wel zo handig, topkoffer en windscherm nog even een keer achteraan *D
👍
Vertel, zit er een MF stickertje op :+
 
Vandaag voor het eerst het TC lampje aangekregen.
Is wel erg gevoelig in standje 2, gebeurde rond de 50 km/h in zijn 3 op een natte weg.

Heb op mijn vorige motorfietsen wel erg veel wheelspin gehad zonder dit gemerkt te hebben :+
 
Navigatie beugel blijft een never ending story.
Cosmo beugel kwam in delen aan (afgebroken tijdens transport of productie).
Chinese beugel is zoekgeraakt tijdens transport.

Refunds zijn geregeld, maar heb liever een goed werkende oplossing.
 
Vandaag een nieuwe 650xt besteld. De witte met goudkleurige velgen..
De gele xt wordt ingeruild zodra de nieuwe binnen is.

Mijn inruiler is van maart 2018 met nu bijna 22k op de teller.
Ik ben er uitermate zuinig op geweest. Degene die dus een goede occasion zoeken.....
images.jpg


Screenshot_20201119-174826_WhatsApp.jpg
 
Blijf ruzie houden met het ruitje. Standaard ruitje beviel sowieso niet. Maar ook het Givi vario ruitje uit het touring pakket bevalt niet.
Blijft bulderen in hoge en lage stand.

Meer rijders die de V-strom650 naked gemaakt hebben?
 
Dat bedoel ik ,met 150 geen probleem.
En met de navigatie standaard van Suzuki zit de 550 ook in alle standen top.
 
Ruitje (Givi) komt uit een Suzuki pakket. Topkoffer / Middenbok / Varioruit.
Heb het vario gedeelte vanavond verwijderd, even afwachten wat dit oplevert qua windgebulder.

Originele ruit van de DL650 vond ik sowieso niet lekker en te hoog.
Was dus blij dat er een ander ruitje in het accessoire pakket zat,
Maar ook deze veroorzaakt gebulder op de helm.
Zonder variogedeelte wel een stuk korter dan de originele ruit.

Navigatiehouder die Suzuki in het assortiment heeft is stuurmontage:

1605989692526.png

Op het stuur montage spullen heb ik (Rammount knobbel).
Wil de navigatie echter boven het dashboard hebben.

Even afwachten wat het ruitje zonder vario extensie doet. Dan maakt het ook niet meer uit dat de navigatiebeugel voor de bediening van het varioruitje zit en kan dus wel hoger.

Edit:
Nadeel van de ruit geheel verwijderen is dat de montage beugels ook verwijderd moeten worden (staan anders als een vlag op een modderscschuit).
En waar zet je dan de navigatie boven het dashboard aan vast :?

Affijn, verwacht dat de Givi ruit zonder varioruit het windgebulder wel oplost. En anders zijn er vast nog kortere aftermarket ruitjes :]
 
Laatst bewerkt:
Zo zal mij ook maar voorstellen.

ik ben andre en heb afgelopen woensdag mijn eerste v strom 1000 uit 2015 gekocht.

ik kom van een Suzuki sv650 2003 af en heb ook nog een gsxr 750 uit 2000
Was een beetje klaar met het hangen op mijn polsen. De sv650 wordt ingeruild.

En mijn twee cilinder hart bleef bij deze kloppen. Hij is redelijk uitgebreid met kofferset, midden bok,mistlampen,hugger, radiateur cover sticker set, valbeugels en handvat verwarming.

Dus redelijk compleet. Ik zal dus ook vanaf nu gezellig mee gaan lezen in dit topic.
 

Bijlagen

  • 1041593B-9064-45C2-9943-2402821B10C5.png
    1041593B-9064-45C2-9943-2402821B10C5.png
    395,5 KB · Weergaven: 16
  • 317CFEBD-A9BD-42FD-AA29-3822A4DB81A8.jpeg
    317CFEBD-A9BD-42FD-AA29-3822A4DB81A8.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 16
Gister een v strom kunnen huren en ja hoor: nu wil ik er zelf natuurlijk ook een. Mocht iemand nog op het punt staan er een weg te willen doen (met ABS), laat het weten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan