Vet! Goed om te horen. Ook fijn dat je die verstralers nog had gemonteerd!
Ik was afgelopen weekend even weg in Edinburgh (Schotland) zonder motor. In het donker is het daar ook echt donker. Weinig straatverlichting in die afgelegen gebieden en waar ze dan wel staan zijn het van die miezerige sodium-lampjes waar weinig oranje-achtig licht vanaf komt.
Heb je alles wat je het komende half jaar nodig hebt mee kunnen nemen in 1x?
Wel lullig, die spatborden zijn niet zo makkelijk te vinden dacht ik.
In GB zoeken ze ook naar die "possum scrapers", misschien omdat ze die ook zo zijn kwijtgeraakt
Met de XF kan je toch niet comfortabel sneller dan 140km/h rijden
"possum scrapers"
Ik had afgelopen woensdag de Freewind uit de garage gehaald om naar school te gaan. Niet mijn beste idee ooit. Waaide nogal op de snelweg en dat merk je wel goed op de XF.
Wel fijn om tijdens de spits te filteren, scheelt nogal veel. Mijn broer was om ~1600 vertrokken uit de Bilt met de auto, ik om 1640 vanaf de Uithof (Utrecht) en ik was ongeveer 10 minuten eerder thuis dan hij. Kwam hem nog tegen in de file, maar hij herkende mij niet.
Ik vind van wel! Is een beetje mijn 2e "woonplaats", ik ben half schots vandaar.Precies ja! Edinburgh wil ik trouwens nog wel een keer heen rijden, is mooi daar zeker?
Gelukkig had ik die verstralers wel ja, die kwamen nu mooi van pas. De freewind koplamp is ook zo beroerd dat afplakken waarschijnlijk niet eens nodig is haha.
Als het goed is heb ik zo'n beetje alles wat ik nodig heb, in 2 zijtassen, een roltas, een topkoffer, een vuilniszak en mn rugzak. Daardoor is ging die achterveer ook zo slecht
https://giphy.com/3o6nUXkL2b7syHIipq
Mhh, ik hoorde altijd klemmen met de benen en de handen losjes alsof je een baby vogeltje vasthoudt.Scheelt altijd enorm veel inderdaad haha.
Ben m'n ouders ook wel eens voorbij gereden zonder dat ze me herkenden
In stevige wind helpt het heel erg als je je benen niet tegen de panelen houdt zodat je losjes op de motor zit, die motor wil wel lekker rechtdoor blijven gaan
Ik vind van wel! Is een beetje mijn 2e "woonplaats", ik ben half schots vandaar.
Zou wel graag een keer op de motor daar heen gaan, en dan ook nog de NC500 erachteraan plakken.
Ik werd woensdag "geflitst" met de achterlichten van een BMW omdat ik hem denk verblindde. Ik merk dat alle borden door mijn koplamp flink worden belicht terwijl die wel gewoon 1cm/m omlaag gericht staat. Misschien een klein stukje verder naar beneden richten.
Dat is nog wel een goeie he! Als het goed is heb ik in april en na juni vrije tijd om zoiets te doen :D
Met je koplamp kun je het checken, als je op een verlaten weg gaat staan en er iemand op 10, 50 en 100m gaat staan zou die op geen van die moeten verblinden.
Als je koplamp alleen de borden aan de rechter kant verlicht dan is dat geen probleem, dat hoort zo (bermverlichting).
Zooo, die zit echt propvol! Respect.
Haha thx, al zou ik je wel aanraden een stuk minder mee te nemen, dat rijdt toch een heel stuk fijner.
(En dan rij je dat achterspatbord er niet af bij een hobbel
Mhh, ik hoorde altijd klemmen met de benen en de handen losjes alsof je een baby vogeltje vasthoudt.
Ik had wel om een gegeven moment mijn knie een beetje uitgestoken tegen de wind in, dat hielp wel.
Dat is nog wel een goeie he! Als het goed is heb ik in april en na juni vrije tijd om zoiets te doen :D
Met je koplamp kun je het checken, als je op een verlaten weg gaat staan en er iemand op 10, 50 en 100m gaat staan zou die op geen van die moeten verblinden.
Als je koplamp alleen de borden aan de rechter kant verlicht dan is dat geen probleem, dat hoort zo (bermverlichting).
Ben (nog) niet van plan zulke reizen te maken met de XF.Haha thx, al zou ik je wel aanraden een stuk minder mee te nemen, dat rijdt toch een heel stuk fijner.
(En dan rij je dat achterspatbord er niet af bij een hobbel
Thanks voor de tip! Heb die website wel vaker voorbij zien komen, altijd wel goede informatie te vinden daar.Ja klopt! Normaal is zoiets een heel goed idee, dan wil je dat de motor mee gaat naar waar jij wil zonder dat je elk klein rukje aan je stuur doorgeeft.
Echter bij sterke wind wil je dat de motor doet wat jij niet kan (rechtdoor gaan)
Door zo min mogelijk contact tussen jou en de motor te houden kan die rustig recht door doordat jij geen andere stuurinput geeft.
(Gelezen op: Motorrijden in barre weersomstandigheden en daarna zelf getest. Werkt goed!)
Is inderdaad vooral de rechterzijde, en wat borden die verder weg (over de snelweg) staan. Ik merk trouwens wel dat de koplamp extreem veel trilt, misschien dat die dacht ik hem constant aan het flitsen was!Ben (nog) niet van plan zulke reizen te maken met de XF.
Had je trouwens je veervoorspanning nog verhoogd achter?Thanks voor de tip! Heb die website wel vaker voorbij zien komen, altijd wel goede informatie te vinden daar.
Netjes, leuk man!Ja zeker! je gaat de hoek om en de ene na de andere weg is leuk rijden.
Helaas nog niet echt veel tijd gehad om te rijden, studie en andere leuke dingen komen vaak eerder op.
Heb ook een stukje van de trans europe trail geprobeerd te rijden maar dat ging toch niet zo lekker haha.
Na een paar grote plassen water over het pad kwam ik uit bij een soort modderpoel waar mn voorwiel vast kwam te zitten en wegzakte.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus dat ga ik nog eens proberen als het een paar dagen droger is geweest.
Denk het niet, tripje met de boot richting Hull/Newcastle is me te duur en om vanaf Dover helemaal naar boven te rijden lijkt me iets te veel van het goede.Rij jij deze zomer nog naar schotland?
Netjes, leuk man!
Lijkt me inderdaad nog een beetje te nat in GB om echt lekker te offroaden (tenzij je van modder houdt).
Denk het niet, tripje met de boot richting Hull/Newcastle is me te duur en om vanaf Dover helemaal naar boven te rijden lijkt me iets te veel van het goede.
Waarschijnlijk wordt het veel werken en sparen voor volledig A en het koekblikrijbewijs, is toch wel handig.
Misschien nog een weekje Ardennen o.i.d., maar dat zie ik ter zijner tijd wel.
Nice, die hutten zijn inderdaad echt extreem duur.
Wij hebben 1x de dagboot gepakt met de auto en nooit meer, lange en vooral ook erg saaie overtocht. 2 dagen reizen om in Edinburgh te komen. Daarna nog wel vaker de nachtboot gepakt maar nu eigenlijk ook niet meer, vliegen vooral op & neer nu.
Vroegah was alles veel beter, toen vaarde de HSS Stena Discovery nog tussen HvH & Harwich in minder dan 4u. Wat een kekke boot was dat. Vind em nog steeds prachtig.