O, ik had door de bug in het verversingsysteem in dit topic nog niet gezien dat je geen ervaring hebt met solderen.
Dan is het niet in 5 minuten gebeurd inderdaad, en kun je er beter de tijd voor nemen.
Ik heb de kont er zelf al zo vaak afgehaald dat ik het
in het donker geblinddoekt in bezopen toestand nog zou kunnen, dus dat is misschien ook geen vergelijking met iemand die te plaats van alle schroeven nog moet zoeken (vooral die onder de taartschep hebben de Japaners goed bedacht
) .
Excuses voor mijn reactie die in dit licht een beetje flauw heeft kunnen overkomen dan.
Voor een ervaren klusser is het inderdaad max een uurtje.
Zeker als je de boel niet vaak uit elkaar haalt en goed wilt kijken hoe het in elkaar zit om het te te kunnen demonteren zonder het plastic te breken kan extra tijd nemen nooit kwaad.
Zo heb ik zelf nog een klusje met een carburateur waar ik ècht niet uitkom en de logica van de symptomen op mijn veranderingen niet begrijp. Naar analogie heeft een ander dat ding binnen een uurtje perfect onder controle , maar heb ik na dááágen 'prutsen' nog steeds geen idee wat ik er nog aan kan doen om het goed te krijgen.
Over carburateurs gesproken.
Je leest regelmatig dat men de pairing van de carburateurs van de SV uitschakelt, door bijvoorbeeld een glazen bolletje in de pair-slangen te zetten.
Wat is de reden van het pairen van de carbs in originele setup, en wat is het eventuele voordeel van het unpairen?