Dan rijdt je OF heel sportief, of je motor kan anders afgesteld worden
Ik rijdt gemiddeld 1:21/22 gemiddeld, 1:16 op het circuit, en mijn record staat op 1:27,5
Hoe soepel draait je voorband als hij van de grond af is?
Ik reed 1:20, en nadat ik de remklauwen en ringetjes in de schijven schoon gemaakt had, reed hij 1:22
Had ik gisteren ook. Er is iets specifiek mis met dit topic, niet zozeer met het forum als geheel.Dubbel... traag forum...
Klopt dit topic is ergens door verne*k't. Maar een nieuwe starten voor de 99 pagina's is zeker not done haha.
@PrutPotje, Is het ooit nog gelukt het M73-artikel over jouw SV650 in enige digitaal deelbare vorm te krijgen?
Super!het gaat niet goed lukken, ik heb nu een PDF versie van het tijdschrift zelf gevraagd, dus ben benieuwd of dat wil
Super!
Ik ben benieuwd, meestal doet een uitgever dat niet om verspreiding te voorkomen.
Beste mede-SV'ers, tijdje geleden dat ik nog iets van me liet horen, dus bij deze:
ik zit met volgend probleem:
Maand of 2 geleden klein onderhoudje laten doen, hebben ze radiator moeten vervangen aangezien die blijkbaar al eens gelast was en niet meer lek-vrij te krijgen was; niet leuk maar ook geen ramp.
Moto teruggekregen, alles was in orde behalve met als enige uitzondering een kleine toerenschommeling bij constante gas (moet ik maar eens laten na kijken bij een volledig onderhoud dacht ik).
Paar weken nadien reed ik terug van m'n werk en begon de SV steeds grilliger te worden; vermogen viel terug en liep dan weer op, dikke klappen uit uitlaat. Viel niet meer mee te rijden.
Binnen gezet, motorzaak gebeld maar die konden me pas binnen x tijd helpen, dus besloten zelf eens naar te kijken.
klinkt beetje als wat ik ook heb gehad.
bij mij zat toen het benzine filter vol met zooi, waardoor deze niet meer goed door liep.
die toen vervangen en de tank gespoeld.
daarna liep die van mij weer prima
Beste mede-SV'ers, tijdje geleden dat ik nog iets van me liet horen, dus bij deze:
ik zit met volgend probleem:
Maand of 2 geleden klein onderhoudje laten doen, hebben ze radiator moeten vervangen aangezien die blijkbaar al eens gelast was en niet meer lek-vrij te krijgen was; niet leuk maar ook geen ramp.
Moto teruggekregen, alles was in orde behalve met als enige uitzondering een kleine toerenschommeling bij constante gas (moet ik maar eens laten na kijken bij een volledig onderhoud dacht ik).
Paar weken nadien reed ik terug van m'n werk en begon de SV steeds grilliger te worden; vermogen viel terug en liep dan weer op, dikke klappen uit uitlaat. Viel niet meer mee te rijden.
Binnen gezet, motorzaak gebeld maar die konden me pas binnen x tijd helpen, dus besloten zelf eens naar te kijken.
Heb zelf de bougies vervangen (hadden ze niet gedaan bij onderhoud blijkbaar, dus leek me al niet slecht om dit uit te sluiten, en motorproblemen lijken alsof 1 van de 2 cilinders niet meedraait op bepaalde ogenblikken) ondertussen, maar:
Merkte bij het hermonteren van de tank dat de nippel van de tank-overloop heel wat roest vertoonde (en voor zover ik me kan herinneren was die ook niet aangesloten toen ik de tank er af haalde).
Tank er terug af en van dichterbij bekijken: nippel zat volledig dichtgeroest.
Heb deze nu terug vrijgemaakt met een schroevendraaier zodat er terug doorstroming kan zijn, maar:
1. Kan dit mede aan de oorzaak van de motorproblemen liggen? (motor heeft al tijdje geen regen gezien, dus regen bij benzine gemengt lijkt me niet het geval, maar zit eerder aan roest/vuiligheid in de carbs oid te denken)
2. Hoe bepaal ik of ik verder kan met deze (verroeste?) tank?
3. Indien ik verder zou kunnen met deze tank: Ik heb de tank redelijk wat moeten bewegen, kan me voorstellen dat er heel wat bezinksel nu rondzweeft in de tank. Hoor ik de tank af te laten en propere benzine terug in te doen of heeft dit weinig effect?
Indien iemand nog tips heeft om zelf eea uit te sluiten/diagnosticeren; ik hoor het graag!
Heb overigens alvorens ik de bougies verving de motor laten draaien en beide uitlaatbochten natgespoten/aan gevoeld, maar zag geen verschil. (dus 1 cilinder die volledig niet meedoet lijkt me uitgesloten)
gaaf!Het is zomer en het was best aardig weer vandaag dus in het kader van 'The Summer Edition' heb ik mijn SV maar een dagje mee naar het strand genomen.
[afbeelding]
Weet ik niet. Ik heb nog niet met de tassen gereden. Ik heb de dB killer in de '2-takt-pijpje-modus' gezet waardoor deze de gassen recht naar achter blaast en wat minder zomaar ergens breeduit loost richting knipperlicht.gaaf!
Zal wel lekker stinken in die rechter tas, uitlaatgassen komen er steeds langs XD
...
Mijn motor-kampeervakantie heb ik minstens een week uitgesteld.
In het land van bestemming is het voorlopig nog geen zomer .....
Leuk verhaal, 'prut-potje.'Dank voor de link. Ga straks even lezen.
Dat drukstiftje is in mijn geval baggervet, daar ligt het zeker niet aan. Meest aannemelijk is dat het een afstelkwestie is. Volgens het WPHB of de owners manual 10-15 mm dode slag aan het eind van de handle, maar het beste stel je de handle zo af dat ie met ingetrokken handle net ontkoppeld is. Zodra je de handle enkele mm's laat opkomen voel je al dat ie gaat koppelen.Er zit wel kettingvet op het stiftje door mijn scott oiler, weet niet of dat een probleem is?
Dat drukstiftje is in mijn geval baggervet, daar ligt het zeker niet aan. Meest aannemelijk is dat het een afstelkwestie is. Volgens het WPHB of de owners manual 10-15 mm dode slag aan het eind van de handle, maar het beste stel je de handle zo af dat ie met ingetrokken handle net ontkoppeld is. Zodra je de handle enkele mm's laat opkomen voel je al dat ie gaat koppelen.
Bij die van mij heb ik aan het eind van de handle dan wel 25 mm dode slag.
De klachten die jij beschrijft heb ik ook wel eens, en dan is het altijd gerelateerd aan rekken (=slijten)van de kabel. Als ik 'm dan een heel klein beetje bijstel (de buitenkabel langer afstellen) is het weer goed. 't Komt vrij kritisch. Een smal gebied waarin het goed werkt. Als de koppeling net niet genoeg vrij komt (met die iets te lange binnenkabel) schiet ie in mijn geval ook vaak door en krijg ik 'm soms ook pas na meerdere pogingen in de neutraalstand.
Gezien het feit dat je 3 pogingen nodig had om te kunnen starten met de bak in een versnelling durf ik voorzichtig te concluderen dat jouw koppeling in de huidige afstelling niet helemaal vrij komt. Als je de motor op de bok zet met het achterwiel van de grond moet het wiel in de vrij, maar ook in de versnelling met ingetrokken koppeling niet draaien.
De stelmogelijkheid aan de greepzijde is het gemakkelijkst te verstellen, maar in feite doen ze hetzelfde. Aan de onderkant kun je de buitenkabel met een paar steeksleeuteltjes verstellen en bovenaan de kabel met de hand. De lengte van de binnenkabel kun je niet veranderen, en die lengte ervan neemt toe naarmate de kabel ouder wordt. 't Komt er gewoon op neer dat je met de lengte van de buitenkabel de boel zo afstelt dat het lekker werkt (zoals hierboven beschreven), en daar mee igv rekken van de binnenkabel de boel ook kunt corrigeren. Als de binnenkabel rekt, ook de buitenkabel wat langer maken, dan is het verschil tussen binnen- en buitenkabel weer gelijk. Vrije slag aan het eind van de koppelingshandle moet je hebben, maar hoeveel dit is is niet relevant voor het afstellen van het aangrijppunt van de koppeling. Wiel van de grond zou niet horen meedraaien indien in vrij of ontkoppeld.Bedankt Roger, en met de buitenkabel bedoel je?Bij de hendel of onderaan bij het blok?