Ziet er goed uit Roger! Daar ga je vast veel plezier van hebben.
En een leuk / uitgebreid artikel Prut Potje, hopelijk kom ik ook ooit zo ver.
Momenteel weer problemen met de versnelling in neutraal te krijgen bij een draaiende motor...
Gisteren lukte het maar toen viel de motor uit en kon ik deze pas na 3 pogingen starten...
Er zit wel kettingvet op het stiftje door mijn scott oiler, weet niet of dat een probleem is?
Tips zijn welkom! :D
Leuk verhaal, 'prut-potje.'
Echt een prut potje rijdt je niet op rond.
Leuk dat er voor de volgers van dit topic heel veel bij ons al bekende info de revue passeerde.
Ook mooi te zien dat je gewoon met motorpak aan de inspectie volgt.
Ook bewonderenswaardig hoe weinig slijtage er aan de slijtagedelen is in een slordige 75 dkm, eigenlijk.
Dit zal ongetwijfeld met jouw jaarlijkse zéér grote beurt te maken hebben, maar betekent ook dat het goed is geproduceerd en bedacht.
Weer bewezen dat onderhoud (en warm rijden van de motor) loont!
Ik ben benieuwd hoe lang je met je blok gaat doen voor er iets (lees: big-end lagers) gereviseerd moeten worden.
Die van mij staat nu op 78 dkm en is op op 24 dkm gekocht. Zelfde ordegrootte als die van jou en hij krijgt vergelijkbaar onderhoud (alleen kleppen stellen doe ik niet zelf). Afgezien van de manco's die jij ook hebt ervaren heeft die van mij verder ook eigenlijk nog niets, alleen wat olielekkage langs de kunststof koppelingsdeksel en niet echt lekker lopen na 3 maanden winterse condities. Ook die benzinemeter heb ik op dezelfde manier kapot gehad. Model-specifieke dingetjes allemaal blijkbaar.
Leuk al die overeenkomsten.
Gaat al snel richting de ton!
Even wat nostalgie, deze kwam ik laatst nog tegen. Sta ik ook nog een paar keer in met m'n eerste SV. Die hield 't uit met 25 kW set tot 102.377 km. Daarna was blokje op (mede dankzij de 25 kW gasschuiven welke erin zaten...)
Anyway de link in 't blad;
https://dl.dropbox.com/s/aliubm37851ub4q/SV Artikel.jpg?dl=1
Als ik mijn lekkage eraf trek waarschijnlijk ook zoiets.mijn verbruik is ongeveer 500 ml op 10k
Voor 's zomers een prima idee!Heb er nu 20W50 erin zitten
Waar ik eerder dacht dat de SV650S meer toeren zou draaien bij dezelfde snelheid met dezelfde tandwielverhouding blijkt helemaal niet waar. Kon ook bijna niet want de blokken en bakverhoudingen zijn hetzelfde.Volgens mij draait de mijne ook zo'n 7k rpm in de 6de versnelling bij 130km/u.
Maar ik heb geen idee hoe mijn verhoudingen zijn... Dan moet ik tanden en schakels gaan tellen.
Langer is stabieler rechtuit inderdaad, maar moeilijker om te gooien.dat hele verhaal hierboven
Ja, ik zou er nog even op terugkomen zodra ik het had uitgezocht dus dan direct ook maar het hele verhaaldat hele verhaal hierboven
HOE DAN!
27.000 km in het jaar! :O
Leuk gebruikersverslag van de SV !!
102 dkm, maar ..... 1 liter olie op 800 km!!
Voor 800 km is zo'n 40 liter benzine nodig.
olie:benzine is dus zo'n 1 op 40.
Dus hetzelfde olieverbruik als een tweetakt.
Dan is het inderdaad tijd er 'iets' aan te doen of 'm weg te doen.
Mijn SV zit nu op maximaal een liter per 10 dkm, al is het verbruik lastig te bepalen doordat er waarschijnlijk meer weglekt dan verbrand wordt, maar 't loopt de spuigaten nog niet zo uit als bij jou.
Over een dikke 20 dkm hoop ik die van mij ook op een ton te hebben, dus ik ben benieuwd wat me te wachten staat.
Was jouw olieverbruik bij 80 dkm ook al hoog of was het daar nog acceptabel?
Een vraagje over de SV, hoop dat iemand het weet
Weet iemand de afmetingen toevallig van de uitlaatpakkingen en de uitlaatpakking ringen van de SV?
Dat laatste klinkt logisch. . en schakelen zonder koppeling kan eigenlijk ook altijd wel. In de racerij doen ze niet anders (maar gaat het ook geen ton mee). Bedoel dat als je 'm op de bok hebt met draaiende motor dat je zo kunt schakelen. dat klopt. rijdend kan het ook.Nou ik krijg de motor in neutraal....
Maar wat zou er aan de hand zijn wanneer ik kan schakelen zonder koppeling... ik vrees namelijk het ergste...
Daarnaast voel ik zo nu en dan bij mijn linker voet alsof er iets schaaft...
Ik moet wel de koppeling hendel inhouden om daadwerkelijk te ontkoppelen.
Dat laatste klinkt logisch. . en schakelen zonder koppeling kan eigenlijk ook altijd wel. In de racerij doen ze niet anders (maar gaat het ook geen ton mee). Bedoel dat als je 'm op de bok hebt met draaiende motor dat je zo kunt schakelen. dat klopt. rijdend kan het ook.
Kom een keer voor een ritje naar de Veluwe zou ik zeggen (even PBen).
Mijn vakantie met zoon, SV en tent zit er na 4300 km weer op, maar ik ben nog vrij.
Een paar sfeerpiccies. 't Is tòch het Summer Edition topic, niet?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Fraaie plaatjes hoor. Tirol is net even wat hoger en langer qua passen.Zelfde hier, mijn 2 week vakantie door de alpen met de SV zitten er ook op!
4930 km; 1 op 20.3; 243 liter verbrand
Fraaie plaatjes hoor. Tirol is net even wat hoger en langer qua passen.
Staat zeker nog op mijn lijstje, want is er in de afgelopen weken niet van gekomen.
Ruim 90.000 km op de klok nu??
Maar . . . nu heb ik toch ook een koppelingsdingetje.
Voorheen draaide mijn wiel nooit mee als ik opgebokt de motor in de versnelling zette en de koppeling ingetrokken hield.
Tijdens de laatste vakantie bemerkte ik dat de bak de vrij een beetje wilde overslaan zoals Danton het ook beschreef. Volkomen normaal door rek van de binnenkabel en een beetje uitsluiten van het bochtje bovenaan de buitenkabel. Normaal gesproken 1/4 - 1/2 slag langer maken van de buitenkabel en opgelost.
Dat heb ik nu weer gedaan, maar merk dat nu mijn achterwiel meedraait met ingetrokken koppeling en de bak in een versnelling.
Om te testen het aangrijpingspunt veer te 'hoog' in autotermen gezet, en dan nog draait het wiel mee. De koppeling moet in deze stand van de handel bij volledig ingetrokken gegarandeerd ontkoppeld zijn.
Ik krijg de logica niet helemaal doorgrond.
Ik gebruik dezelfde olie als altijd, en de olie is warm tijdens het boven beschreven fenomeen. Mijn andere SV doet het niet bij dezelfde afstelling van het aangrijpingspunt.
Is dit teken van slijtage van de koppeling zelf?
Ja, ook. En dan iets meer 'klakken' bij inschakelen van de versnelling dan bij warme olie. Je zou verwachten dat het bij warme olie minder zou moeten zijn door een lagere wrijvingscoëfficiënt, dus vandaar getest bij warme motor.Wanneer het olie koud is, dan heeft deze een grotere frictie coëfficiënt, waardoor dit kan gebeuren.
Doet de motor het ook als deze koud is?