Goedenavond,
Leuk man al die testverslagen, en mooie foto's van Zolder, dat modderverhaal is niet mijn ding geloof ik maar de stuurman heeft wel veel vlezier aan zo te zien.
Zolder in het voorjaar, nu al zin indan nog in straat trim, maar dat mag de pret niet drukken En dat je het de dikke supersports nog best lastig kan maken in de bochten met een lichte fiets (of een oud barrel zoals mijn andere circuitfiets) had ik ook al eens gemerkt. Die dikke fietsen rijden heel "hoekig" maar ze knallen wel heel hard voorbij op het rechte stuk
Maargoed, ik heb vandaag het pretpakket dat bij mn SV hoorde nog even opgehaald
[afbeelding]
Echt bijna alles voor de vorkombouw zit er bij, alleen wielbussen heb ik niet gevonden, maar die draai ik zelf wel. Er zitten zelfs originele suzuki boutjes bij voor de remklauwen enzoen ook de stofkap waarvan ik eerst dacht dat die er niet bij zou zitten. Kortom, moet een probleemloze ombouw worden zou ik zeggen
Ik ga eens testverslagen lezen!
Later,
Loek
Ik heb net iets gelezen!
Weet niet of jullie weten of dit mogelijk is?
De SV1000 gebruikt een hydraulische koppeling.
Is deze op een SV650 te zetten?
Onmogelijk
[afbeelding]
Ik heb wat van de slave afgevijld zodat hij tussen de mounts past. Tegenovergestelde van wat ze bij die gladius hebben gedaan dus.
Bij mij was het mechanisme op het blok versleten, toen vond ik het ook leuk om de conversie te doen i.p.v. vervangen met origineel spul.
Het bedienen van mijn koppeling kost echter niet weinig kracht vergeleken met de nog netjes werkende kabel op de rode SV. Ik zag laatst dat er wat opgedroogde remvloeistof langs de rand van de slave-zuiger zit. Ik hoop dat dat de oorzaak is; schoonmaken, nieuwe seal erin en dan zou hij een stuk soepeler moeten lopen. Zal het wel even laten weten als ik dat gedaan heb.
Nice!!
Maar heb je dan ook de stift van de SV1000 gepakt?
En de master etc ook van de SV1000?
Laat maar weten hoe de koppeling voelt als het gefixed is, ben zeer benieuwd!
Edit 3:
Het komt er dan op neer dat ik 2 x dim wil, en met groot licht 2 x groot wil.
Het vervelende is dat mijn motor, als ik groot licht doe, de dim aan blijft.
Weer iemand of dit in de schakelaar aangepast kan worden, voordat ik zelf dat ding uit elkaar haal?
Mocht dat niet kunnen, dan zou ik een 3-way relay aan moeten sluiten op de schakelaar, en de bestaande kabels moeten verwijderen van de schakelaar en op de relay aan moeten sluiten.
Hier heb ik eigenlijk weinig zin in
Jep, stift van de SV1000 en die een stukje inkorten. Zal het laten weten, maar ben voorlopig nog wel even aan het sleutelen aan de achterbrugwissel.
Nokkenassen van de 2g staan bij mij ook nog op het programma. Liggen al een tijdje op de plank, tijdgebrek.
De dubbele koplampen kan ik niet over meepraten, kan me wel voorstellen dat zo'n pit te heet wordt als beide draden gloeien. Scheelt het dimlicht veel voor de lichtopbrengst/heb je dat echt nodig?
Edit:
Ah, dat ja:Durf zo niet te zeggen of je dat kunt aanpassen in de schakelaar. Maar bij de N gaat het dimlicht uit bij grootlicht. Misschien moet je daar onderdelen van scoren?
De stuurschakeleaars van de S en de N zijn op de lengte van de kabel na hetzelfde. De schakeling zit 'm in de kabelboom. Je zult een relais moeten gebruiken waarmee je dimlicht uitschakelt igv. spanning op de voedende draad naar het grootlicht.Aha!
Ik heb een kameraad met een N!
Ik zal samen met hem ook zijn schakelaar uit elkaar halen om lekker te kijken!
Kom er maar in Ivo!!!
deze:
[afbeelding]
het relais zelf kun je in de koplampunit nog wel kwijt.
Daar kun je ook gemakkelijk draden verlangen.
Veel minder werk dan de kabelboom onder handen nemen.
Ha! Ik hoop me binnenkort wat vaker in dit topic te gaan mengen want ik verwacht dat m'n eerste motor een 1st gen SV650 gaat worden.Ik ga komende week bij wat SV650's kijken, dus ik ben benieuwd. Een van die motoren heeft alleen al wel 62K+ gelopen. Nu weet ik dat onderhoud en staat meer zegt dan een kilomterstand, maar wat kan dit model makkelijk halen indien ie goed onderhouden wordt?
Of beter om toch naar iets te kijken met een paar duizend km's minder op de teller? Jullie zijn de SV650 pro's, en natuurlijk kun je niet zomaar iets beoordelen wat je niet hebt gezien/gehoord, maar toch
Ha! Ik hoop me binnenkort wat vaker in dit topic te gaan mengen want ik verwacht dat m'n eerste motor een 1st gen SV650 gaat worden.Ik ga komende week bij wat SV650's kijken, dus ik ben benieuwd. Een van die motoren heeft alleen al wel 62K+ gelopen. Nu weet ik dat onderhoud en staat meer zegt dan een kilomterstand, maar wat kan dit model makkelijk halen indien ie goed onderhouden wordt?
Of beter om toch naar iets te kijken met een paar duizend km's minder op de teller? Jullie zijn de SV650 pro's, en natuurlijk kun je niet zomaar iets beoordelen wat je niet hebt gezien/gehoord, maar toch
Dat is zover ik weet dus niet zo bij de S. De S heeft twee koplampunits, en zover ik weet blijft het dimlicht branden als je groot licht opzet. Bij rijden met groot licht branden de lampen in beide lampunits, waardoor twee gloeidraden zouden branden als je de boel combineert in een duplolamp.Zoals ik het schema heb kunnen zien, is de dimlichtkabel + uitgeschakeld zodra je het grootlichtschakelaar omzet.
zover ik weet blijft het dimlicht branden als je groot licht opzet.
Als ik het goed begrijp heb je nu de originele SV650S dubbele koplampunit, dus twee originele units met 1 lamp per unit.Edit 3:
Het komt er dan op neer dat ik 2 x dim wil, en met groot licht 2 x groot wil.
Het vervelende is dat mijn motor, als ik groot licht doe, de dim aan blijft.
Weer iemand of dit in de schakelaar aangepast kan worden, voordat ik zelf dat ding uit elkaar haal?
Mocht dat niet kunnen, dan zou ik een 3-way relay aan moeten sluiten op de schakelaar, en de bestaande kabels moeten verwijderen van de schakelaar en op de relay aan moeten sluiten.
Hier heb ik eigenlijk weinig zin in
Klopt, je hebt helemaal gelijk. H4 is is een duplolamp waarvan er om de reden die je noemt op de SV650N inderdaad maar één gloeidraad brandt. dimlicht gaat uit bij ingeschakeld grootlicht. Alleen bij het geven van een lichtsignaal (het gele seinknopje dat vol in de pekel zit op de voorkant van je linker stuurschakelaars) branden beide gloeidraden, maar voor kortstondig flitsen is dat uiteraard geen probleem. Bij de SV650S is dat niet zo. De SV650S heeft standaard twee units. 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht. Omdat dit twee gescheiden lampen zijn is het geen probleem dat bij ingeschakeld grootlicht het dimlicht blijft branden. Er brandt in elke unit maximaal maar 1 lamp,en om die reden blijft er bij ingeschakeld grootlicht ook gewoon spanning staan op de bedrading naar de dimlichlamp. Bij de N is het door gebruikmaking van een duplolamp in 1 unit wel zo geschakeld dat er in principe geen twee gloeidraden gloeien, en als ik het goed begrijp is dat wat Prut zou willen.Bij H4 lampen branden niet beide gloeidraden.
Dat kan ook niet; er zou dan een veel te hoge stroom door de lampen heen lopen.
Hoi Ellen, welkom hier!
Goede keuze, een SV is uitermate geschikt als eerste motor, maar ook lekker wendbaar, en snel genoeg.
Ze kunnen die kilometerstand halen bij goed onderhoud, kijk maar naar die van Prut-potje en RogerSV, die staan al bijna op een ton.
Toch zou ik je adviseren er 1 te kopen met een lagere stand, je bent bij een tweedehands nooit echt zeker dat ie goed z'n onderhoud heeft gehad. En hoe er mee om gegaan is..
De mijne zit nu pas op 30.000, en is van 2002. Ze zijn er nog wel! Als je er een ziet van rond de 25 tot 30.000, let dan op of de kleppen gesteld zijn, dit moet bij 24.000 gebeuren.
Is het rijbewijs al binnen? Ik meen je wel eens gezien te hebben in het lesserstopic, kan er ook naast zitten hoor,
Succes met het vinden van een mooie SV!
Groetjes,
Mooie periode om te beginnen met motorrijden.Hoop op eind januari