Welkom hier Arios,Ik kom mij aan sluiten bij de club,
Sinds vandaag in bezit van een '99 SV650s met 25.000 kilometers op de teller.
Dealer geeft aan dat er geen geschiedenis bij zit of extra sleutel. Ik mag de komende week het volgende doen:
1. Bij Motoport Amsterdam terug voeren naar 25kw (Officiele kit)
2. Indien uitlaat geen E-keurmerk heeft uitlaat vervangen
Is er naast de kleppen nog iets waar ik naar moet kijken met deze KM stand?
[afbeelding]
Ik kom mij aan sluiten bij de club,
Sinds vandaag in bezit van een '99 SV650s met 25.000 kilometers op de teller.
Dealer geeft aan dat er geen geschiedenis bij zit of extra sleutel. Ik mag de komende week het volgende doen:
1. Bij Motoport Amsterdam terug voeren naar 25kw (Officiele kit)
2. Indien uitlaat geen E-keurmerk heeft uitlaat vervangen
Is er naast de kleppen nog iets waar ik naar moet kijken met deze KM stand?
Als ik het goed begrijp heb je nu de originele SV650S dubbele koplampunit, dus twee originele units met 1 lamp per unit.
Bij dimlicht brandt er één (dimlicht) en bij grootlicht branden er twee (grootlicht en dimlicht).
Je schrijf zelf "Het vervelende is dat mijn motor, als ik groot licht doe, de dim aan blijft."
Zoals jij dit beschrijft is gewoon zoals het bij de SV650S origineel hoort.
Je wilt de lampen vervangen door twee units met elk een duplolamp waarbij je in beide units alléén het dimlicht wilt laten branden OF in beide units alleen het gootlicht. Zo begrijp ik het goed toch?
Bij de N hebben ze het omdat die standaard al gebruikt maakt van een duplolamp wel dusdanig in elkaar gezet dat bij ingeschakeld grootlicht het dimlicht uitgaat. (behalve bij een seinlicht geven, maar dat laten we even buiten beschouwing)
Je wilt dus het in feite wat de N heeft, maar dan twee identiek geschakelde duplolamp-units naast elkaar (dus parallel aangesloten). Kun je bevestigen of ik zo begrijp wat je bedoelt?
Als dit is wat je wilt gaat dat nog steeds lukken met het hierboven afgebeelde relais. In in feite identiek aan de schakeling die je kunt maken met het relais door het zoals eerder omschreven aan te sluiten, met dat verschil dat je voor de tweede lamp . die je gewoon parallel aan de eerste moet zetten de massadraad moet splitsen voor de tweede lampvoet en twee voedende kabels extra moet aanleggen NA het relais (splitsen) die de tweede lamp voeden.
Tekeningetje??
@DisasterMaster.Klopt, je hebt helemaal gelijk. H4 is is een duplolamp waarvan er om de reden die je noemt op de SV650N inderdaad maar één gloeidraad brandt. dimlicht gaat uit bij ingeschakeld grootlicht. Alleen bij het geven van een lichtsignaal (het gele seinknopje dat vol in de pekel zit op de voorkant van je linker stuurschakelaars) branden beide gloeidraden, maar voor kortstondig flitsen is dat uiteraard geen probleem. Bij de SV650S is dat niet zo. De SV650S heeft standaard twee units. 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht. Omdat dit twee gescheiden lampen zijn is het geen probleem dat bij ingeschakeld grootlicht het dimlicht blijft branden. Er brandt in elke unit maximaal maar 1 lamp,en om die reden blijft er bij ingeschakeld grootlicht ook gewoon spanning staan op de bedrading naar de dimlichlamp. Bij de N is het door gebruikmaking van een duplolamp in 1 unit wel zo geschakeld dat er in principe geen twee gloeidraden gloeien, en als ik het goed begrijp is dat wat Prut zou willen.
Aanpassen van extra brandende lampen in een unit met spiegels die daar niet voor zijn gemaakt levert inderdaad een oogverblindend resultaat op, maar daar ging de vraag van onze motorcrosser niet over.
@Prut weer. Heb je twee units met reflectors die beiden geschikt zijn voor duplolampen (zoals de H4 lamp) en wil je het aangesloten zoals bij de N?
Twee units waarin in beide 1 dimlicht brandt OF in beide units 1 grootlicht?
jep, ik vind 'm er ook prima uitzien zo op de foto. nagenoeg origineel nog en erg netjes. En eerste teken dat er wel net mee om is gegaan. Iemand die zuinig is op de buitenkant is dat meestal ook op de binnenkant. Wel bijzonder dat je een motor van 18 jaar oud tegenkomt met 25 dkm op de teller. Das nog geen 1500 per jaar..
Maar het gebeurt inderdaad. minder op de klok zie je ook nog wel eens.
Vele plezier ermee!
Dat klopt!Het schema klopt dus niet met de werkelijkheid.
JA prachtig. Eigenlijk zonde hem als pekelbak in te zetten. Volgend jaar ziet ie er niet uit. Maar ik mag eigenlijk niets zeggen. Die van mij zag er 4 jaar geleden toen ik 'm kocht met 24000 op de teller ook perfect uit, maar ook dat was na de winter wel anders...Vorige week een 2001 overgenomen van collega, reed er nooit op eigenlijk en nog net geen 10k km gereden.
Verkoop hem aan Ellen, en koop een oud hok. Zonde om deze nette fiets zo te mishandelen.
Heb je die linkpijp zelf in elkaar gebakken? Ziet er leuk uit!
Ik heb nog een bochtenset+linkpijp van Two-Brothers racing over hier, alleen is die voor een lage dempermontage, niet zoals jij hem hebt.
Netjes,
Ik heb bij de mijne andere sproeiers in de carbs laten zetten, dit ivm de "open"uitlaat, en het K&N filter, is op de bank geweest bij Ruud Frederiks in Goes, voor de afstelling.Zelf heb ik er sportbandjes onder, rijden nu word wat moeilijk, ik krijg ze niet warm genoeg....Michelin PP2ct. Heb mijn andere wielen verkocht hiero..Toch, geeft het niet,vroeger reed ik het hele jaar door. Ben daar wel klaar mee eigenlijk.
De mijne loopt als een malle, ben er blij mee. Mag het maar snel weer zomer zijn!
Veel plezier met je SV.
Netjes,
Ik heb bij de mijne andere sproeiers in de carbs laten zetten, dit ivm de "open"uitlaat, en het K&N filter, is op de bank geweest bij Ruud Frederiks in Goes, voor de afstelling.
Loopt als een malle, ben er blij mee.
Veel plezier met je SV.
Ik heb zelf ook het idee dat de naked beter bij me past dan een S-model om mee te beginnen, maar ik wacht zaterdag nog even af inderdaad.[afbeelding]
Ik ben het met Roger eens, als het goed voelt, de motor loop netjes, en alles klopt qua onderhoudshistorie, gewoon doen!
Maar kijk ook vooral even naar die andere 2, zaterdag.
Dan kun je vergelijken wat de verschillen zijn.
De mijne heeft ook de dingen die jij aangeeft dat er gedaan is, stalen remleidingen, vering en dergelijke.
Dat scheelt echt!
Ik heb de mijne gekocht bij Motoport Rockanje, maar zag hem al eerder op MF, de eerste eigenaar zat hier al...
Dus ben pas de tweede eigenaar, jij kan dat ook zijn, misschien de derde.
Over je theorie kan ik zeggen dat ook ik geen ster ben (was), hiermee, ik vond het vreselijk...
Ben 2 keer gezakt op theorie, terwijl ik met rijden alles gehaald heb, in 1 keer, koekblik en motor.
Groetjes,
Ga eerst ff zo rijden, pakt nu iig gewoon goed op en loopt mooi. Indien nodig gaat hij idd naar Ruud, goede ervaringen mee.
Wellicht nog een kleiner voortandwiel binnenkort, of iets groter achter, ff kijken wat mogelijk is.
Dat klopt!
Gaat je wel lukken met het relais op de manier zoals ik beschreven heb, toch?
Wat heb je nu voor koplampen in gedachten?
Originele van het US model SV650S?
Hebben die in elke unit een duplolamp?
Gaaf, smoelt een stuk beter dan maar 1 brandende lamp en een unit waar 99% van de tijd niets in brandt.Klopt, deze koplampen hebben 2 reflectorlampen (met H4)
En niet 1 projector en 1 reflector met H1 lampen.
...