Mijn SV650N heeft 15t / 49t kettingwielen en 112 schakels ketting.
Gaat lekker. Mooie is dat beide kettingwielen een oneven aantal tanden hebben, dan slijten ze nog mooier, doordat de binnenschakels telkens een tandje overslaan. Voor de SV650S heb je waarschijnlijk 110 schakels nodig, de achterbrug van de S is korter dan die van de N.
[afbeelding]
14t/ 49t heb ik ook geprobeerd, maar dat is echt te kort.
15t / 49t gaat goed. Voelt niet echt anders dan de 15t / 48t set die ik ervoor had.
1 tandje voor scheelt natuurlijk net zoveel als 3 tanden achter.Gaaf, smoelt een stuk beter dan maar 1 brandende lamp en een unit waar 99% van de tijd niets in brandt.
Ivo heeft deze set gekocht op mijn aanraden.
Met de N ga je dan powerwheelies maken ZONDER ineens op het gas te gaan.
vol gas vanaf 2/3.000 toeren, en bij 6/7.000 gaat voorwiel ineens omhoog
mijn verbruik is nog ok hoor en het voorwiel blijft keurig aan de grond.
ik doe geen moeite, hou de boel graag heel
Prut, hoe doet ie het in de sneeuw?
Ik denk dat jij de enige bent die nu nog de weg op kan...
Loop nog steeds met het idee de wielen van mijn SV zwart te spuiten of te laten coaten.
Moet gaaf staan met de geel/zwarte carrosseriekleur.
In Belgica staat een setje te koop. De aanbieder vraagt wel erg veel voor het voorwiel.
Waarschijnlijk omdat ie momenteel maar 1 voorwiel in het assortiment heeft en 13 achterwielen.
Motorsloop
Motorsloop
Da's de marktwerking. Vraag en aanbod.Vreemd dat hij voor een achterwiel met of zonder remschijf dezelfde prijs rekent..
Wat het coaten betreft; heb dat op mijn K8 destijds laten doen te samen met mijn vorkpoten en schakel/rempedaal bij een straler/coater hier in de buurt.. en was daar 165 euro voor kwijt. Vergeet niet dat je als je de boel gaat laten coaten ook de lagers moet vernieuwen; ze moeten er vooraf het stralen/coaten eruit en dan dus later nieuwe erin.
Lagers, origineel suzuki, wellicht dat SKF goedkoper is, maar daar was ik 80 euro voor kwijt... Dus maak voor jezelf even de rekensom of coaten goedkoper is of dat je gewoone en mooie tweedehandse set koopt. En uiteraard komt er dan ook weer een demontage/montage/balanceren van de banden bij..
prut, kom maar doorNou, dat vind ik veuls te veel...
Ik ga je niet zeggen wat ik voor mijn wielen gevraagd heb, en kreeg ervoor van Prut-potje..
Dat kan. Ik zie op zn website dat stralen/coaten voor 2 wielen 120 euro ex btw kost.. nu is het wel zo dat ik bij hem nog nooit btw betaald heb zeg maar..Nou, dat vind ik veuls te veel...
Ik ga je niet zeggen wat ik voor mijn wielen gevraagd heb, en kreeg ervoor van Prut-potje..
Dat is zo, ik heb gewoon een setje gebruikt gekocht, was ik meteen klaar. In de kleur die ik wou, voor minder dan dat, m'n vorige wielen laten gaan naar Prut, was hij en ik gelukkig mee.Dat kan. Ik zie op zn website dat stralen/coaten voor 2 wielen 120 euro ex btw kost.. nu is het wel zo dat ik bij hem nog nooit btw betaald heb zeg maar..
Maar goed; 120 euro en dan de kosten voor de lagers en opnieuw balanceren is niet goedkoop om ze even een ander kleurtje te geven..
Ja, helemaal gelijk. 't Oog wilt ook wat, maar dit is inderdaad wel een 'dingetje.' Voor verf spuiten hoeven wielen niet per se gestraald , dus dat moet goedkoper uitpakken. Verf spuiten kan ik zelf ook. Zeker goed genoeg voor wielen. De originele laklaag goed ontvetten en opruwen en dan een paar mooi dunne laagjes verf en een laagje blanke lak en het kan nog tegen steenslag of omleggen van een slot ook. Ik zie wel. Nog even kijken of het handiger is een wielset van mijzelf te pakken of een ander setje dat er toch niet meer zo mooi uitziet, maar daardoor wel voor een kratje HJ of een ander mooi bedrag te verkrijgen is...Maar goed; 120 euro en dan de kosten voor de lagers en opnieuw balanceren is niet goedkoop om ze even een ander kleurtje te geven..
Zwart is geen standaard kleur voor de SV, dus een nieuw laagje verf zal er zowiezo op moeten komen. Ongeacht welke wielen ik ervoor ga gebruiken.Dat is zo, ik heb gewoon een setje gebruikt gekocht, was ik meteen klaar. In de kleur die ik wou, voor minder dan dat, m'n vorige wielen laten gaan naar Prut, was hij en ik gelukkig mee.
Ja, klopt, alleen vind ik antraciet eigenlijk ook niet bij die van mij passen. Die kleur komt nergens anders in terug. Dan zijn zilveren nog mooier, want dat komt qua kleur dan weer netjes bij het frame en vorken. Ik wil ze echt zwart-zwart in hoogglans. Dat zal wel supergaaf staan. De wielen lijken daarmee kleiner, maar komt ook mooi bij de zwarte 'sportstreep' in mijn tank/flyscreen.Gelijk heb je, mijn huidige wielen zijn dan ook Anthraciet van kleur, dat vond ik beter bij mijn SV passen, die is zwart zoals je weet. Die zilveren wielen vond ik teveel afsteken qua kleur....
Nu is het meer 1 geheel vond ik.
Succes met het vinden van een ander setje, volgens mij zijn er hier in het topic nog een paar die er over hebben, dacht ik.