Dank voor je suggestie en je hebt wel gelijk.
Al typende is het een duidelijk, maar te lang verhaal geworden.
Kortere versie in de maak.
EDIT: staat er weer, een stuk bondiger nu.
Die 222% heeft een andere reden, maar de post is inderdaad flink ingekort.
Nat remmen is totaal het probleem niet, dat doe ik regelmatig om te voelen hoe het voelt en dan voel ik dat ik best wat grip heb. Zodra het voorwiel begint te blokkeren gelijk een stukje lossen. Dat gaat niet heel best met de rubberen remslangen, maar recht remmen is het probleem niet. Tot de stoppie in de regen aan toe als je 'm pas op het iend echt doorknijpt.
Natte grip is prima, maar dit is rechtuit. Mijn valpartijtjes waren op nat in een bocht, en daardoor ben ik het vertrouwen van zijdelingse grip op net even helemaal kwijt. Maar ik ga gewoon oefenen, ik zal het zelf moeten doen.
Ik wist helemaal niet meer hoe ik dergelijke rem- en stuuracties deed. Zo op de automatische piloot gaat het na 2.5 ton of zo. Het blijkt dat oplettend 'hoe' ik technisch de boel bedien dat ik het nog wel volgens het boekje doe, dus dat is mooi. Dan hoef ik mezelf niets wezenlijk anders aan of af te leren (wat lastig zou zijn met een ingeslepen handeling).
Wat ik wel duidelijk moet verbeteren is verder vooruit kijken in de bocht in de regen. Waarschijnlijk doordat ik wil zien waar ik rij (het wegdek dus) kijk ik in bochten en vooral in natte bochten niet ver genoeg vooruit.
Ik ben er sinds het weekend heel bewust mee bezig, en ook bewust normaal afschuinen. Ook op lage snelheid maar bewust platter drukken dan nodig (tegenhangen dus). Puur voor het gevoel. Ik weet in elk geval nu wel waar ik concreet op moet letten dat ik dat anders ga doen.
En ook gewoon stom die cirkels en achtjes van het rijexamen..
Mijn achterband is al best wel plat gereden (vierkant). Dat zal de stabiliteit ook zeker niet ten goede komen. Zodra ik die 'wiebel' voel in bochten die redelijk op snelheid kunnen stop weet ik dat ik best wel goed zit. De grip zal nog veel meer zijn dan dat. Halve draaien en achtjes weer eens oefen wat wel een tijdje geleden.
't Was vandaag alleen koud, maar droog dus in dat geval aan grip en vertrouwen in het geheel totaal geen gebrek.
Achterband inmiddels vierkant, en voorbandje cupt, maar de set is helemaal super qua grip bij 0 graden.
Als je het zoekerige, 'vierkante' gedeelte van de achterband band voorbij bent kun je redelijk normaal plat.
Nu nat nog dit vertrouwen terugkrijgen (door verbeteren van eigen techniek) . . .
Alles optellend is het waarschijnlijk is het 220 - 230 dkm.
Lijkt veel maar ik rij nu 23 jaar motor.
10 dkm gemiddeld per jaar. Valt wel mee toch?
Ik durf er voorzichtig vanuit te gaan dat jij hoger zit.
Denk je er wel aan dat de maximale waaddiepte van een SV de bovenkant van de airbox is?
Zodra je de knippers onder de waterlijn zien verdwijnen zou ik het rustig aan gaan doen.
Ik denk dat we je ook maar niet moeten vragen om de toertocht voor de SV meet and greet van dit jaar op papier te zetten.
Man, wat moet dat ding onder de bagger zitten.
Als je 'm ooit verkoopt weet ik hoe ik 'van een oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan' moet lezen.
(maar ik dacht me te herinneren dat je deze nooit gaat wegdoen, dus dat speelt dan niet...)
Heb je al op Marktplaats gezocht daar staan zat uitlaten te koop,hou er wel rekening meeHallo allemaal
Ik heb een Zwarte SV650S uit 2002 gekocht. Nu mag ik hier dus ook posten
Als het weer meezit hopelijk aankomende zaterdag ophalen
Hij is in geheel originele staat en ziet er nog als nieuw uit. Ik zou alleen de demper willen vervangen, nadat ik een andere SV650S had gezien met een Leovince SBK demper. Dat klonk retegoed
Ik heb al wat zoekwerk verricht maar kan weinig vinden. Iemand ideeën waar ik voor een mooi prijsje een leuke demper kan scoren? Op Aliexpress staat genoeg, maar dat lijkt me niet ideaal.
Hallo allemaal
Ik heb een Zwarte SV650S uit 2002 gekocht. Nu mag ik hier dus ook posten
Als het weer meezit hopelijk aankomende zaterdag ophalen
Hij is in geheel originele staat en ziet er nog als nieuw uit. Ik zou alleen de demper willen vervangen, nadat ik een andere SV650S had gezien met een Leovince SBK demper. Dat klonk retegoed
Ik heb al wat zoekwerk verricht maar kan weinig vinden. Iemand ideeën waar ik voor een mooi prijsje een leuke demper kan scoren? Op Aliexpress staat genoeg, maar dat lijkt me niet ideaal.
Mooie SV hoor.Ik zie net dat Roger_SV mijn gekochte SV al eerder genoemd had paar pagina's geleden! Dit is hem dus:
SV650S - 2002 - 25.000 km
volgens mij is de buitendiameter van onze linkpijp op de plaats waar je 'm doorslijpt 54 mm.
deze moet passen.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
[afbeelding]