Het grote systeemhelmen topic

Ik ben ook van plan een systeemhelm aan te gaan schaffen maar zit nog een beetje te twijfelen tussen de nieuwe Nolan (N104) en de nieuwe Shoei (Neotec) die er aan gaat komen... ondanks dat ze beide nog niet leverbaar zijn vraag ik me af of iemand al een voorkeur voor een van deze heeft of misschien wel een heel ander model aanraadt
Ben benieuwd :-)
 
Wachten tot ze beide uit zijn en passen.
De antwoorden hier zullen zoals bij zo'n beetje alles gebaseerd zijn op eigen voorkeur en ervaring waarbij er weinig zullen zijn die ze allebei ervaren hebben.
Daarbij speelt de vorm van het hoofd ook een hele grote rol bij de keuze in een helm.
 
Wachten tot ze beide uit zijn en passen.
De antwoorden hier zullen zoals bij zo'n beetje alles gebaseerd zijn op eigen voorkeur en ervaring waarbij er weinig zullen zijn die ze allebei ervaren hebben.
Daarbij speelt de vorm van het hoofd ook een hele grote rol bij de keuze in een helm.

Ik heb de N103 en de Multitec beide gepast, neem aan dat de pasvorm min of meer gelijk blijft bij een nieuw model, ben er in ieder geval achter dat Schubert me niet past.
 
Ik heb de N103 en de Multitec beide gepast, neem aan dat de pasvorm min of meer gelijk blijft bij een nieuw model, ben er in ieder geval achter dat Schubert me niet past.
Blijft een feit dat er weinig mensen zijn die met beide ervaring hebben en met gelijke pasvorm zal het een lastige keuze worden.
Ik heb de N103 en als ik aan een ander toe ben wordt het weer een Nolan denk ik, mede door de ingebouwde BT.
Er zijn vast stillere helmen naast de Schubert maar die past mij ook niet en de Nolan bevalt me dus goed en qua looks vind ik 'm ook beter dan een aantal andere en die paar die er ook goed uit zien (voor een systeemhelm dan) hebben weer geen ingebouwde BT maar zoals ik al zei is dit een ervaring op basis van eisen van mezelf.
Waarschijnlijk hebben de Shoei mensen hetzelfde met hun Shoei dus weinig hulp voor jouw keuze.
Succes met de lastige keuze, kwalitatief zijn ze volgens mij vrij gelijk wat je keuze misschien op looks kan laten bepalen :?
 
Succes met de lastige keuze, kwalitatief zijn ze volgens mij vrij gelijk wat je keuze misschien op looks kan laten bepalen :?

Thanks, was al bang dat het een moeilijke keuze ging worden... ;)
BT vind ik momenteel nog niet zo belangrijk, met navigatie heb ik een hekel aan het gesproken geluid en bellen onderweg ben ik ook niet zo van.
Enige andere echte verschil is volgens mij dat de Nolan van polycarbonaat is en de Shoei composiet is, klopt dat? Daarentegen is volgens mij de sluiting van het klapsysteem van Nolan onovertroffen... blijft dus lastig. Voor de looks neig ik naar een van de designs van de multitec die hopelijk wordt overgenomen bij het nieuwe model, maar aan de andere kant vindt ik een volledig witte helm ook wel weer ok ;)
Gaat er waarschijnlijk op neerkomen dat ik moet wachten tot ze beidde te verkrijgen zijn passen... twijfelen... twijfelen...
 
Ik heb ook een N103 en een redelijke neus maar ik heb er met 200+ geen last van dus ik denk dat je hem toch stieken te groot hebt gekocht.

Ik ben vorig weekend even langs de winkel geweest waar de helm gekocht is. Het lijkt erop dat er in de Nolan zowiezo al minder kinruimte is. Ze gaan voor me bellen met de importeur om te kijken of er nog andere wangkussentjes in kunnen om het iets beter te laten zitten.
Even afwachten dus :)
 
Even een kick.
Sinds vorig jaar heb ik een nolan n85 met n-com bluetooth. Elke 5 minuten krijg ik een piepje en ik heb geen idee waarom dit is. Het is het reconecten van mijn telefoon, want ik heb veel telefoons getest. De accu is ook vol.
Weet iemand wat dit piepje betekend?
 
Laatst bewerkt:
Gister op zoek gegaan naar een systeemhelm. Heb verschilende helmen gepast zoals de Nolan N104, Shubert c3, HJC SY max 3 en de nieuwe HJC R PHA-MAX.

Deze is het uiteindelijk geworden. Zou voor de sportieve toerrijder zijn:P

R-PHA%20MAX.jpg
 
Ik heb vorige maand de Schuberth C3 gekocht.
Het was voor mij de enige welke lekker goed past.
Heel wat helmen en merken op mijn kop gehad, maar ik heb blijkbaar een moeilijk hoofd voor een helm.
Maar de C3, bij de eerste keer opzetten was ik al verkocht, werkelijk een genot op t koppie.

c3-1.jpg
 
Even een kick.
Sinds vorig jaar heb ik een nolan n85 met n-com bluetooth. Elke 5 minuten krijg ik een piepje en ik heb geen idee waarom dit is. Het is het reconecten van mijn telefoon, want ik heb veel telefoons getest. De accu is ook vol.
Weet iemand wat dit piepje betekend?

Ik heb die bluetooth set niet, maar volgens mij zou dit de handleiding moeten zijn waarin je zou moeten kunnen vinden wat piepjes betekenen
http://www.n-com.it/site/download/n-com/basic-kit2-n103-n43_nl.pdf

Zo niet dan moet die hier wel tussen staan:
http://www.n-com.it/site/index.php?option=com_content&view=category&id=6&Itemid=40&lang=en&brandid=1
 
Donderdag op de beurs de Nolan N104 gekocht, prima helm, kom van een HJC integraal... is toch wel wat makkelijker opzetten ivm m'n bril. Geeft voor m'n gevoel iets meer windruis, maar is volgens mij nog wel redelijk stil.
Bij de Shoei stand ook nog even de Neotech gepast, super pasvorm en zit echt heel comfortabel, zou over ongeveer 2 weken leverbaar moeten zijn (adviesprijs 529,-); maar vond het toch iets te ver over m'n budget dus toch de Nolan gekozen... maar wie weet over een paar jaar...
 
Ik heb de N103 en de Multitec beide gepast, neem aan dat de pasvorm min of meer gelijk blijft bij een nieuw model, ben er in ieder geval achter dat Schubert me niet past.

Ik heb een Multitec gehad en heb gisteren op de beurs de nieuwe Neotec gepast. Er is toch wel verschil in pasvorm. De Multitec zat op zich goed, alleen bleek dat er net een randje boven op mijn oren klem zat. Na een paar uur ging dat irriteren. Na drie vakantie dagelijks op de motor zat er zelfs een korstje bovenop mijn oor.

Bij het passen van de Neotec dus duidelijk op gelet en daar blijft mijn hele oor vrij, er zit dus wel wat verschil in pasvorm.
 
Goedenavond :)

Ik heb een jaar of 4 al een caberg rhyno systeem helm, en die is op zijn zachts gezegd wel eens aan vervanging toe :+ deze is redelijk mis bruikt in de brommer tijd *D

Nu zit ik te twijfelen tussen de caberg duke, en de Sintesi,

Tussen deze 2 helmen zit ongeveer 100 euro verschil.

Maar.. waar komt dat vandaan?

Beide geschikt voor bluetooth, zonnevizier,pinlock etc.

Franky
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond :)

Ik heb een jaar of 4 al een caberg rhyno systeem helm, en die is op zijn zachts gezegd wel eens aan vervanging toe :+ deze is redelijk mis bruikt in de brommer tijd *D

Nu zit ik te twijfelen tussen de caberg duke, en de Sintesi,

Tussen deze 2 helmen zit ongeveer 100 euro verschil.

Maar.. waar komt dat vandaan?

Beide geschikt voor bluetooth, zonnevizier,pinlock etc.

Franky
al andere merken gepast?
ik had met de caberg(s) altijd last van te weinig oorruimte, (en niet beginnen te lachen!)met mijn huidige (Schubert C3) niks geen last, hoewel de buitenschaal compacter is en de helm ook minder weegt.
vrees wel dat de prijs nog hoger ligt.
 
Ik heb nog niks gepast :+

De schubert vind ik persoonlijk een stuk minder mooi, maar oke als die beter zit moet ik maar even niet aan de looks denken *D

Echter telt de prijs ook wel mee en dan is de schubert ook 2x zo duur.

Maar ik vroeg mij gewoon af waar het prijsverschil van 100 eu bij de caberg vandaag komt :$
 
niemand ze beide op voorraad. dat je ze even naast elkaar kan bekijken en passen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan