Het grote systeemhelmen topic

iemand hier geintresseerd in een shark evoline 2? mat zwart
zelf gekocht voor 380 als het goed is

heb de helm zelf een jaar geleden gekocht omdat ik brommer>wegmotor rijden wou maar door omstandigheden rijd ik nu crossmotor :+ en heb hem dus niet echt meer nodig
zelf slechts een keer gedragen en is dus eigenlijk nog gewoon nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga mij de BMW evo 6 helm bestellen in het fluo geel, nu zou ik deze graag wat personaliseren door deze te laten airbrushen. Valt deze helm nog in garantie als ik deze laat airbrushen of is dit zelfs mogelijk? Ik wil natuurlijk niet dat de airbrush de helm kan aantasten, want veiligheid gaat voor alles natuurlijk. Alvast bedankt voor de info!
 
Mooi vraagje voor de verkoper, laat het antwoord gelijk op de bon vastleggen!!!
 
Zijn er hier mensen met ervaring met de Lazer Paname?
Ik zit er weleens aan te denken dat dit mijn volgende helm moet worden. Helm sluit nl. fantastisch aan op mijn hoofd, maar je hoort er heel weinig over....ook weinig zaken die deze verkopen.
(heb nu een Caberg Justissimo)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier mensen met ervaring met de Lazer Paname?
Ik zit er weleens aan te denken dat dit mijn volgende helm moet worden. Helm sluit nl. fantastisch aan op mijn hoofd, maar je hoort er heel weinig over....ook weinig zaken die deze verkopen.
(heb nu een Caberg Justissimo)

hoe bevalt die caberg justissimo jou als ik vragen mag?
 
hoe bevalt die caberg justissimo jou als ik vragen mag?

Op zich goed. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal; 't is mijn eerste systeemhelm. Hiervoor had ik alleen een jethelm want toen zat ik alleen nog achterop.

De opties zijn ongeveer hetzelfde als de Laser: uitneembare voering zodat je hem eens kan wassen. Is nog wel een klusje om hem netjes weer op zijn plek te krijgen overigens. Zonnevizier dat is ingebouwd werkt goed en is ook met handschoenen aan goed te bedienen, maar wat mij betreft niet donker genoeg. Geen pinlock maar de anti-condenslaag werkt tot nu toe (1 jaar gebruik) uitstekend.
Heb met dikke winterhandschoenen soms wat moeite om de knop in te drukken om het kindeel omhoog te klappen.
Ik vind hem wel wat luidruchtig; zelfs met doppen in.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier mensen met ervaring met de Lazer Paname?

Ja, ik heb er 1. Ik vind hem vrij zwaar. Pinlock is goed, zonnevizier is goed.

Maar in vergelijking met mijn Schubert C3 is hij erg zwaar. Klinkt misschien voor de hand liggend, maar dat is wel de reden dat ik hem liever niet meer gebruik, je went erg aan een lichtere helm. ;)

En de reden waarom ik heb toch nog wel eens gebruik, is omdat het zonnevizier van de C3 het begeven had (2x...) . :(

(oh, en over 2 weken een test van systeemhelmen in de Motoplus, misschien leuk ter inspiratie?)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik dit ( oude ) topic gebruik, of een nieuw topic aanmaak, maar ik had een korte vraag over een systeemhelm...

Ik heb de Nolan 103, maar vandaag bij het rijlessen op de snelweg schoot het vizier ineens omhoog door de wind ! Blijkbaar zijn de scharnieren wat soepel geworden. Iemand een idee of dit zelf af te stellen is ? Alvast bedankt... :)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik dit ( oude ) topic gebruik, of een nieuw topic aanmaak, maar ik had een korte vraag over een systeemhelm...

Ik heb de Nolan 103, maar vandaag bij het rijlessen op de snelweg schoot het vizier ineens omhoog door de wind ! Blijkbaar zijn de scharnieren wat soepel geworden. Iemand een idee of dit zelf af te stellen is ? Alvast bedankt... :)

ik neem aan dat je je helm nog niet zo heel erg lang hebt als je aan het rijlessen bent. Misschien dat je helm niet helemaal vergrendeld was
 
Ik rij al een jaar of 2 a 3 met deze helm, had hem al gekocht voor op de brommer. Het vizier heeft geen vergrendeling voor zover ik weet, het kinstuk wel, maar dat bleef gewoon dicht.
 
Vandaag weer even een rib uit mn lijf getrokken... De Caberg Justissimo wordt vervangen door een Shoei Neotec. Dat is nogal een verschil! Heb er nog niet mee gereden, maar het voelt veel beter! Zaterdag een tourrit, daarna post ik wel even de ervaringen ;)
 
Vanavond het eerste stukje gereden met de Neotec. Wat een rust... Dat scheelt me een bak herrie ten opzichte van de Caberg, ongelooflijk! Moet alleen de Scala Rider nog even ombouwen, maar ik ben er helemaal blij mee.

Heb verschillende helmen gepast gisteren. HJC Symax 3 en R-PHA wordt het bij mij niet, ik heb met zo'n beetje alle HJC helmen dat ze op mijn voorhoofd drukken. Schuberth beviel me qua gewicht en maatvoering beter, maar het sluitmechanisme vond ik maar zozo. Nolan levert ruzie met mn kin op. Toch de Shoei maar even gepast, zit als gegoten. Kost wat maar dan heb je ook wel wat.
 
wat vind je maar zo-zo aan 't sluitmechanisme van de Schubert?
(heb er eigenlijk nog nooit iets mee gehad, ook niet met zonnevizier, gewoon vizier, pinlock, niks!)
 
Ik vond het sluitmechanisme niet 'duidelijk'. Bij de Shoei voel je echt dat ie goed sluit. Bij de Schuberth vond ik het erg vaag. Met een systeemhelm vind ik het wel belangrijk dat je zeker weet of het kinstuk goed dicht zit, je wilt echt niet dat dat zomaar openwaait op de snelweg of zo!
 
Ik vond het sluitmechanisme niet 'duidelijk'. Bij de Shoei voel je echt dat ie goed sluit. Bij de Schuberth vond ik het erg vaag. Met een systeemhelm vind ik het wel belangrijk dat je zeker weet of het kinstuk goed dicht zit, je wilt echt niet dat dat zomaar openwaait op de snelweg of zo!
Heel duur maar volgens mij inderdaad wel een tophelm. Heb hem ook op gehad.
 
fotoGroot.cfm


een ROCC Systeem helm gekocht. met zonnevizier en dat soort "afsluitinkje" die onder je kin loopt om de wind tegen te houden.

heb hem gisteravond even opgehad tijdens het lessen. wat ik merk op de snelweg is dat deze echt een heeeeeeeeeeell stuk stiller is.. echt niet normaal, je hoort wat je moet horen en daarbuiten gewoon niks, geen last van de wind enzo.

zonnevizier moet wel in een abrupte tik naar beneden gedaan worden, als je het heel langzaam doet is het zwaar of blijft hij hangen, maar daar heb je van het rijden helemaal geen last van als je dat uitprobeert!

als je de helm openhebt en je wil hem daarna dicht klappen moet je wel een hand achter op je helm houden, want het is nu nog een zware tik om hem dicht te doen, misschien omdat hij nog nieuw is..

daarbij als je het vergrendelknopje gewoon inhoud gaat dat stukken makkelijker!:)

heb hem gekocht voor 129, bij Blom Motoren in leusden! erg blij met de helm, echt een koopje en aanwinst :}
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het sluitmechanisme niet 'duidelijk'. Bij de Shoei voel je echt dat ie goed sluit. Bij de Schuberth vond ik het erg vaag. Met een systeemhelm vind ik het wel belangrijk dat je zeker weet of het kinstuk goed dicht zit, je wilt echt niet dat dat zomaar openwaait op de snelweg of zo!

Gewoon vastlassen....



:+
 
Ik heb ook een Shoei Neotec. Topding ja, ik rijd dan evengoed met doppen (behalve toerritjes dan...), maar hij is echt lekker stil en zit gewoon echt heel goed.

Oh, ik rijd op een TRX....

mvg Rick
 
Ik heb nu een Shoei Multitec maar het windruisniveau valt mij erg tegen sinds ik een nieuwe motor heb. Ook heeft deze geen geintegreerde zonnevizier wat ik toch wel mis... Dus heb besloten om toch te gaan kijken naar wat anders!

Gister een test gedaan bij motorport tussen de Schubert C3 en Shoei Neotec!
Kwa windruis zijn ze beide super en weinig verschil.
De sluitings-knop vind ik bij de Shoei een stuk beter te bedienen en het vizier van de Neotect beweegt een een stuk stugger ten opzichte van de C3.
Bij de C3 geeft het een beetje een lamme indruk in beweging.
En dat wordt na gebruik alleen nog maar erger lijkt me!


De Neotect zat voor mij het lekkerst en naar mij idee en een zachtere dikker binnenvoering.
Dus dit was mij mening over (voor mij) de belangrijkste punten tussen die 2 (stilste) merken (Types):)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Shoei Neotec. Topding ja, ik rijd dan evengoed met doppen (behalve toerritjes dan...), maar hij is echt lekker stil en zit gewoon echt heel goed.

Oh, ik rijd op een TRX....

mvg Rick
Ik rijd in principe ook altijd met doppen, ook met de nieuwe helm zal ik ze blijven dragen. Gehoor is al niet 100% meer...

Rijd je morgen nog mee met de aardbevingsrit?

Gewoon vastlassen....



:+
Scherp ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee ik doe in principe nooit mee aan groepsritjes, heb er een hekel aan als ik niet gewoon lekker zelf mag kiezen...

En als ik met mijn broertje rijd, dan weet ik ook hoe snel het allemaal kan, das ook wel lekker.

Maar goed, ik heb er niet veel tijd voor, misschien ooit nog weleens, voorheen hield ik de TDM-TRX club wel in de gaten, maar dat doe ik nu ook niet echt meer. Wel wil ik nog graag een TDM voor van de winter.

Meeste wat ik rij is gewoon woon-werk verkeer.

Maar goed, bij mij zaten de Nolan N104 erg goed, De Schubert C3 was op de wangstukken te ruim en bij mijn voorhoofd te krap en De Shoei sloot gelijk helemaal goed aan. Nou had ik hiervoor al een Shoei Raid II Flipwire en daarvoor met de brommer ook al een Shoei, dus ik heb gewoon een Shoei hoofd...

Het blijft voor iedereen persoonlijk wat het beste zit. Ik wou nu gewoon graag een systeemhelm omdat het wel lekker is bij het stoplicht en de brug en ja, ik draag een bril dus het is gewoon makkelijk met op en afzetten.

mvg Rick
 
Terug
Bovenaan Onderaan