Het grote systeemhelmen topic

Even de nieuwe shubert 3c pro bekeken.hoho, met een bluetooth setje bijna 1000 euro voor een helmpje...
Zou de nu goedkopere 3c zoveel slechter zijn?
 
Laatst bewerkt:
Nolan n91

prijs: 230-250 euro

n91_graphite.jpg


Pasvorm: zeer goed
Waterdicht: uitstekend
verluchting: goed vooraan, beetje minder bovenaan

Solide stevig helmke, de enige nadelen die ik kan opnoemen zijn misschien een beetje muggezifterij:
-weegt net ietsje te veel
-de verluchting via de schuifklep bovenaan valt wat tegen
-misschien iets extra isolatie aan de oren

veel voordelen:
ventilatieklepjes en schuifjes
zeer stevig en betrouwbaar slotsysteem om de helm open en dicht te doen
extra insteek stukje voor de kin, vooral handig in de zomer als het eruit kan
goedgekeurd open en dicht
ingebouwd zonnescherm
mogelijkheid om de helm in open stand te vergrendelen
stevige kin-straps

Al bij al een helm waar je voor betaald maar die aanvoelt alsof ie nog duurder had moeten zijn.
 
Als hij iets te luidruchtig is rond de oren, werkt de bluetooth dan naar behoren?

Nolan n91

prijs: 230-250 euro



Pasvorm: zeer goed
Waterdicht: uitstekend
verluchting: goed vooraan, beetje minder bovenaan

Solide stevig helmke, de enige nadelen die ik kan opnoemen zijn misschien een beetje muggezifterij:
-weegt net ietsje te veel
-de verluchting via de schuifklep bovenaan valt wat tegen
-misschien iets extra isolatie aan de oren

veel voordelen:
ventilatieklepjes en schuifjes
zeer stevig en betrouwbaar slotsysteem om de helm open en dicht te doen
extra insteek stukje voor de kin, vooral handig in de zomer als het eruit kan
goedgekeurd open en dicht
ingebouwd zonnescherm
mogelijkheid om de helm in open stand te vergrendelen
stevige kin-straps

Al bij al een helm waar je voor betaald maar die aanvoelt alsof ie nog duurder had moeten zijn.
 
Ik heb er zelf geen BlauweTand inzitten.
Het is niet zo dat het echt oorverdovend luid is maar op de snelweg had ik voor de windruis graag iets meer isolatie gehad.
(ik draag geen oordoppen trouwens).
 
ja kweet het maar ik vind persoonlijke gewoon dat de isolatie rondom de oren iets dikker had gemogen, maar het is muggezifterij want het is een super helm
 
ik rij nu met een caberg justissimo gt, geen slechte helm op zich en het kleurtje past precies goed bij mijn motor kleur, alleen laat hij veel te veel wind door de helm vanaf 90km/u en ik heb het zat!

morgen ga ik eens gaan zien voor een shuberth 3c.
Niet de laatste nieuwe c3 pro , want met een bluetooth komt op 595+375(bleutooth) op net geen 1000 euro uit ! wat wel ERG duur is !

de c3 soldenkoopjes zijn begonnen, dus ik zal deze even gaan passen....ook het bluetoothsetje is goedkoper....
 
Ik zit er aan te denken om deze zomer over te stappen van een integraalhelm naar een systeem helm. Een van de redenen is dat dit me makkelijker lijkt als bril drager.
Nu heb ik mijn ogen laten vallen op de AGV Compact Course.
Volgens mij is dit type redelijk nieuw, maar ben benieuwd of iemand deze al heeft en zo ja, wat de ervaringen zijn.
 
Kijk eens, een systeemhelm topic..

Heb zelf sinds het begin van mijn motorrijden (zomer 2011) een witte HJC FS Max N, zit heerlijk en na bijna 3 jaar doet ie het nog prima. Vulling is er uit te halen, dus die ga ik binnenkort maar een keer wassen :+ Gekozen omdat ik ook een bril draag en die kan ik inderdaad gewoon op houden, gaat in 90% van de gevallen goed en blijft er niks hangen..

Makkelijk open te maken tijdens onbemand tanken of om even te luchten, mooi zonnevizier er in en uit te breiden met pinlock (helaas niet standaard in de verpakking toen). Inmiddels wel een nieuw schermpje erin door steenslag op de vorige.

Helmpje%20HJC.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn airoh cezannee helm (die perfect zit) is kapot, dus tijd voor een nieuwe.
Ik heb een nolan n104 op gehad maar als ik de klep (met 1hand) dicht wil doen klapt de helm tegen mijn kin |( . Dit zelfde heb ik met de caberg duke.

Hebben meer mensen dit probleem, of heb ik een giga centenbek :P

Welk merk met vlot uiterlijk adviseren jullie?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een Schuberth c3 pro aangeschaft.
Pasvorm perfect. Sluit enorm goed af tegen de wind e.d.
De helm is op mijn fiets (tdm900) zeer stil. Ben er erg blij mee.
Kost wat... Heb je ook wel wat.
 
Mijn airoh cezannee helm (die perfect zit) is kapot, dus tijd voor een nieuwe.
Ik heb een nolan n104 op gehad maar als ik de klep (met 1hand) dicht wil doen klapt de helm tegen mijn kin |( . Dit zelfde heb ik met de caberg duke.

Hebben meer mensen dit probleem, of heb ik een giga centenbek :P

Welk merk met vlot uiterlijk adviseren jullie?
Ik had dit ook met een Bayard. De HJC SyMax3 die ik nu heb zit prima. Maar die komt bij sharp niet zo heel geweldig uit de test (3 sterren meen ik).
 
Mijn airoh cezannee helm (die perfect zit) is kapot, dus tijd voor een nieuwe.
Ik heb een nolan n104 op gehad maar als ik de klep (met 1hand) dicht wil doen klapt de helm tegen mijn kin |( . Dit zelfde heb ik met de caberg duke.

Hebben meer mensen dit probleem, of heb ik een giga centenbek :P

Welk merk met vlot uiterlijk adviseren jullie?

Zelfde had ik ook afgelopen weekend bij het passen van die twee. Het ligt dus aan die merken (of ik heb ook giga centenbek ;) )

Heb de HJC Sy-Max 3 Shadow aangeschaft, die zit wel goed.
 
Ik heb ook een symax 3, wat een prul..
zonnebril kapot, klapsysteem kapot, niemand heeft vizieren op stock en ik vind hem zwaar en lomp.
Heb hem nu al zeker 2 jaar iedere dag gebruikt.
voor hobby is hij waarschijnlijk wel goed :)
ik ga als volgende voor een c3 pro met src.
ff sparen.
 
Ik heb de Shoei Neotec. Is een super helm alleen aanschafprijs is bovengemiddeld.
Helm is zeker z'n geld waard en heb geen seconde spijt gehad.
 
Laatst bewerkt:
Mijn airoh cezannee helm (die perfect zit) is kapot, dus tijd voor een nieuwe.
Ik heb een nolan n104 op gehad maar als ik de klep (met 1hand) dicht wil doen klapt de helm tegen mijn kin |( . Dit zelfde heb ik met de caberg duke.

Hebben meer mensen dit probleem, of heb ik een giga centenbek :P

Welk merk met vlot uiterlijk adviseren jullie?


Dan kan je best voor de Airoh Miro gaan, al lijkt deze misschien wel veel op je Cezannee maar dan met een nog iets sportievere uiterlijk. Ik heb deze nu een tijdje en de helm begint een beetje ruim te zitten, maar ik ben erg tevreden over het gebruiksgemak. Ik zit nog te twijfelen of ik nu voor een systeem- of integraalhelm ga.
 
Ik ben nu geslaagd.. is toch iets anders geworden., de HJC R-PHA-MAX evo.. dure helm maar past perfect! Heb div. integraal helmen op gehad.. maar was er snel uit, niets voor mij!
 
ik ondertussen ook een nieuwe helm gekocht.
Een fluo oranje shuberth c3 (geen pro).Gezien er koopjes te doen zijn omdat de nieuwe 'pro' versie uitgekomen was vond ik het intressant de c3 te kopen.....
helm zit lekker goed,nu nog mooi weer om een toerke te doen....
oranje%20C3%20copy.jpg

Nu nog mijn bmw wit spuiten zeker.... :9 :9
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier al eens de shark evoline 3 overwogen ? en waarom deze wel/ niet aangeschaft ?

Zit zelf te twijfelen tussen de shark evoline 3 "arona" en de stuk duurdere shoei neotec.... (voor bij mijn "Ducati-rode" multistrada1200 )
(heb/had een C3, maar na 4 jaar gebruik toch niet zo tevreden erover, mede door pasvorm (kan C3 uiteraard niets aan doen ;) )

medscale11198-Shark-Evoline-S3-Motorcycle-Helmet-1600-0.jpg


shoe_neotec_anthracite.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week deze Caberg Tourmaxx aangeschaft.
Prijzen hangen richting de €250.-, kwalitatief een redelijke leuke helm te noemen, maar uiteraard merk je op diverse punten het verschil wel als je van een €450,- helm af komt.

Kortom leuk helmpje voor op een allroad, maar op de snelweg zijn oordoppen zeker aan te raden.

caberg-shows-tourmax-the-first-flip-up-enduro-helmet-photo-gallery-medium_10.jpg


caberg-shows-tourmax-the-first-flip-up-enduro-helmet-photo-gallery-medium_15.jpg
 
Iemand hier al eens de shark evoline 3 overwogen ? en waarom deze wel/ niet aangeschaft ?

Ik heb meer ervaring met de Evoline 2. Ik heb de 3 een paar maanden terug gekocht in de aanbieding bij Louis als vervanging voor de 2 en omdat ik daar erg enthousiast over was.

Ik vind het heel relaxed dat het kaakdeel helemaal naar achteren kan en je in warm weer redelijk luchtig kunt rijden zonder wiebelding bovenop je hoofd maar wel met het vizier voor je ogen.

Enige nadeel, de helm is wat tochtiger dan veel andere helmen en dat merk je vooral goed in de koude wintermaanden, zeker als je rijdt zonder grote ruit op de motor. En verder heb ik het gevoel dat hij wel wat sneller slijt qua binnenvoering e.d. dan duurdere helmen.

Overigens lijkt de 3 functioneel gezien heel erg op de 2, maar ik heb met de 3 nog niet gereden dus ik weet niet of dat tochtige nog steeds aan de orde is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan