Het grote systeemhelmen topic

Ik ben voor de schuberth c3 pro gegaan, in de europe uitvoering met mooie graphics.
goeie, stille helm en mag gezien worden, wel een beetje duur...
maar goed ben tevreden
 
Overigens lijkt de 3 functioneel gezien heel erg op de 2, maar ik heb met de 3 nog niet gereden dus ik weet niet of dat tochtige nog steeds aan de orde is.
Heb de evoline3 inmiddels binnen, is inderdaad wat luchtiger dan mijn C3, maar daar heb ik geen problemen mee, hou wel van luchtig ;)

nu nog de nieuwe helmmount en kabelkit voor mijn BT helmset binnen krijgen zodat ik de BT next kan overbouwen ( en ook nog mijn C3 kan gebruiken wanneer nodig : waarschijnlijk nooit, overigens ;) )
 
Heb de evoline3 inmiddels binnen, is inderdaad wat luchtiger dan mijn C3, maar daar heb ik geen problemen mee, hou wel van luchtig ;)

Ik heb inmiddels ook mijn eerste tochtje met de 3 gedaan. De 2 heb ik nu definitief tot dagelijkse "meurhelm" verheven. Ik had het idee dat het allemaal nog net wat solider is dan de 2 en het kaakdeel wat strakker aansluit en minder klappert als je het open hebt.

Verder lijkt hij me ook wat stiller maar dat kan ook zijn doordat de voering van de 2 inmiddels wat versleten is.
 
Als die Schuberth je goed past is het een goede deal. Mij passen de Schuberth systeemhelmen met echter totaal niet.
 
Heeft iemand ervaring met zowel de schuberth concept als de c3? Zijn ze vergelijkbaar kwa pasvorm? Is de c3 heel veel beter?
 
Wie nog een C3pro wil: 100€ korting actie bij RAD komende 3 weken: klik
Zelf heb ik vorige week bij gelijksoortige actie een verse C3 (gewoon) gekocht @ 429€
Ervaring tot nu toe: Hij is stil, heel stil. Zit zeer goed. Makkelijk op en af te zetten. Simpele ratelsluiting. En een Groot en fijn vizier met pinlock. (mag ook wel voor die prijs). De Airoh sv55 mag naar het stort !
 
Laatst bewerkt:
Ben dolgelukkig met mijn nieuwe C3. Wilde eigenlijk een mat zwarte, maar die hadden ze niet meer in mijn maat. Voor 449,-- deze meegenomen:
full


morgen maar even uitproberen
 
Waar gekocht? 449 valt mee

edit: ik was even in verwarring met de pro
 
Laatst bewerkt:
Waar gekocht? 449 valt mee

edit: ik was even in verwarring met de pro

Ze hadden een leuke aanbieding bij Snoek Motoren in Heerhugowaard. De niet fluoriserende kleuren waren 389,--. Ze hadden er nog een aantal als iemand nog geïnteresseerd is.

Nog één laatste foto dan

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.

Ik overweeg de volgende helm aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring met deze helm?

Het gaat om de HJC IS-MAX B.T.
750689_14_zpsdqcvhtnc.jpeg


750689-a_14_zpsc3bnpzhq.jpeg


Het gaat om een systeemhelm.
Ik draag altijd oordoppen dus een wat lawaaierige helm vind ik niet heel erg.

Alvast bedankt voor de reakties.

Gr ikkuh
 
Weet iemand meer helmen waarvan het kinstuk helemaal naar achter kan?
Zoals de roof en De shark evoline.
Weet wel meer over de shark evoline (wat heb deze nu zelf ;) ) , maar ik vermoed dat je vraag is : " weet iemand ook andere merken dan ..... die zo'n kinstuk hebben "
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.

Ik overweeg de volgende helm aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring met deze helm?

Het gaat om de HJC IS-MAX B.T.
[afbeelding]

[afbeelding]

Het gaat om een systeemhelm.
Ik draag altijd oordoppen dus een wat lawaaierige helm vind ik niet heel erg.

Alvast bedankt voor de reakties.

Gr ikkuh

Ik weet niet of dat een lawaaierige helm is, maar zoja is het ook geen pretje met oordoppen hoor. Mijn vorige helm was er zo een; op hoge (snelweg)snelheden werd ik ondanks oordoppen zowat doof.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag deze gekocht met een B1 kit.
106333625.jpg


De N103 met BT2 kit heeft het 6 jaar en meer dan een ton in weer en wind volgehouden dus gewoon voor de opvolger gegaan (het is wel de Evo dus de verbeterde versie alweer).
Hij zit lekkerder (niet moeilijk t.o.v. de oude maar ook beter dan ik me van nieuw kan herinneren) en de 200gr gewichtsbesparing was wel voelbaar vind ik.
 
Heb zelf de Schubert C3, opzich bevalt deze prima. Zit goed, pinlock werkt goed, zonnevizier is erg handig, maar die luchthapper op de kin vind ik maar naadje |(.

Als die open staat, vervelende luchtstroom op je ogen, als die dicht is, nog steeds die vervelende luchtstroom op je ogen (wel minder, maar nog steeds aanwezig).
Door deze luchtstroom, beginnen je ogen te tranen / irriteren en kun je je ogen niet meer makkelijk open houden.

Helm is al terug geweest naar splash design (importeur) en ze hebben er iets van schuim (lijkt beetje op onderstaande structuur).
bros.png


Eerste paar dagen werkte dit goed, helaas nu niet meer. Binnenkort maar weer eens langs de dealer.
 
Heb zelf de Schubert C3, opzich bevalt deze prima. Zit goed, pinlock werkt goed, zonnevizier is erg handig, maar die luchthapper op de kin vind ik maar naadje |(.

Als die open staat, vervelende luchtstroom op je ogen, als die dicht is, nog steeds die vervelende luchtstroom op je ogen (wel minder, maar nog steeds aanwezig).
Door deze luchtstroom, beginnen je ogen te tranen / irriteren en kun je je ogen niet meer makkelijk open houden.

Helm is al terug geweest naar splash design (importeur) en ze hebben er iets van schuim (lijkt beetje op onderstaande structuur).
[afbeelding]

Eerste paar dagen werkte dit goed, helaas nu niet meer. Binnenkort maar weer eens langs de dealer.

Ik heb die van mij nu een paar honderd km gebruikt, maar heb daar geen last van. Misschien productie fout of iets? Heb je een andere C3 geprobeerd om dat uit te sluiten?
 
Omdat een C3 mij niet lekker zit en mijn C2 nu toch wel heel erg lelijk (krassen, schuurplek van laten vallen) en versleten (kindeel valt naar beneden, visier sluit niet netjes meer, helm lekt als het regent) was, heb ik een keurig nette tweedehandse C2 op de kop getikt.
Ik heb 2 jaar terug nog de gehele binnenvoering van mijn C2 vervangen en die heb ik nu maar even omgebouwd in de "nieuwe" buitenschaal.
Heerlijk! Ik heb voor 4 tientjes weer een perfecte C2!
 
Terug
Bovenaan Onderaan