Het grote TIPS topic

___Ray___

MF veteraan
In memoriam
22 feb 2006
7.117
216
Hallo mede forumers, Ik heb eind vorig jaar een huis gekocht en daar ben ik al veel dingen tegen gekomen waarvan ik denk 'doe-het-zelf winkels moeten verboden worden'.
Nou denk je natuurlijk dat dit een motor forum is... klopt, want datzelfde heb ik ook vandaag geconstateerd bij de motor (alweer).
Vandaag het spruitsuk (bochtenwerk) van de motor vervangen voor een scheurloos exemplaar.
Toen ik de vervanger (ook een origineel) naast de kapotte legde zag ik waardoor het mis was gegaan.
full

Dat plaatje wat er naast de scheur is gelast hoort daar niet en dat is de oorzaak omdat de 2 delen niet konden werken door warmteuitzetting met dit als gevolg.
TIP: rommel niet met natuurwetten 8-)

Ik hoop dat er nog vele tips zullen volgen voor zowel de beginnende sleutelaar als de ervaren.
Gr. Ray alias Deadly_Paradox
 
Gewoon bij thuiskomst een oude handoek doordrenken met water en over de voorkant van de motor hangen, rustig een bak koffie drinken en naderhand als de vliegenkadavers het water geabsorbeerd hebben de vliegjes er zo vanaf wrijven.
 
Vliegen los je op met biotex.

Zelf doe ik het met ontvetter en HD. spuit.

Achterbrug velgen ketting met ontvetter. De hele fiets met HD spuit.
Ik gebruik dan wel shampoo met wax via de HD.spuit. Zit ie gelijk helemaal in de wax. Als nieuw komt ie dan tevoorschijn. En is ie weer beschermd tegen de nieuwe lading vliegen.

Let wel op met de wiel lagers, en vorkpoten.
Je spuit ze vol met water en dat wil je niet.
 
Laatst bewerkt:
ongelukje, tevens nog een ander handigheidje,
ik heb highmounted pijpen onder de motort, nu heb ik een hugger gekocht,
mijn tip:

kijk eerst of het wel zou kunnen passen voordat je er 1 koopt! nu kan ik |( mn hugger gaan aanpassen omdat hij, wanneer ik op de motor ga zitten tegen de onderkant van mn uitlaten aan komt/ mijn uitlaten krassen dus in de hugger...ik denk dat ik er ovaaltjes uit ga halen met de dremel en deze randjes mooi ga polijsten.... jammer jammer jammer '(
 
Verbrand plastic of andere rotzooi op je uitlaat: Strijkbout reiniger.

Motor lekker warm draaien en vervolgens met de stick over de hete uitlaat. 99% van het aangekoekte vuil weekt los of verdwijnt.


Ik heb een rvs uitlaat en heb al meerdere stukken verbrand plastic van de uitlaat afgehaald zonder schade.
 
Géén keukenpapier op je vizier, dat krast. Géén afwasmiddel of andere chemische rommel gebruiken, want dat tast je vizier aan.

Gewoon een microvezeldoekje met wat lauw water. Werkt perfect, alle vliegenlijkjes weg en het krast niet.
 
Oh ja, nog een tip. Gebruik nergens vaseline voor, dat spul is alleen goed voor je schoenen te poetsen en voor zaken die stroef gaan O-) .

Vaseline waait/regent d'r zo vanaf, kan niet tegen een beetje hitte en de bescherming is ook niet echt fantastisch. D'r zijn zat betere alternatieven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan