Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

FB_IMG_1641069182657.jpg
 
Ik ben al een tijdje opzoek naar informatie over TOR-dempers en katvervangers. Recent heb ik een sprint 1050 ST 2008 gekocht met TOR demper en dominator katvervanger. Nu knalt de uitlaat bij het deaccelereren en vind dit storend. Is dit op te lossen middels het aanpassen van de mapping of kom ik dan toch de andere demper erop aan het zetten? Heeft iemand tips of verwijzingen naar verdere informatie?
 
Knallen van de uitlaat kan inderdaad wijzen op verkeerde fueling. Loopt de motor verder goed? Geen "konstantfahrruckeln", geen sterke lastwisselreacties? Wat zegt de vorige eigenaar erover?
 
In de tweede en derde versnelling bij constante snelheid rijdt die wel een beetje schokkerig (stotterend). Vorige eigenaar zou mapping ook hebben aangepast. Heb pas 300km gereden en heb nog niet zoveel technische kennis om een goede inschatting te maken. Miss eens dealer bellen binnenkort.
 
Ik ben al een tijdje opzoek naar informatie over TOR-dempers en katvervangers. Recent heb ik een sprint 1050 ST 2008 gekocht met TOR demper en dominator katvervanger. Nu knalt de uitlaat bij het deaccelereren en vind dit storend. Is dit op te lossen middels het aanpassen van de mapping of kom ik dan toch de andere demper erop aan het zetten? Heeft iemand tips of verwijzingen naar verdere informatie?
De triumph behoren enig sinds te roffel. Tevens is het zo dat de triumph dealer verschillende ecu-programma's heeft die specifiek gemaakt zijn voor bv een TOR demper. Ga maar een navragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: glep
Ik ben al een tijdje opzoek naar informatie over TOR-dempers en katvervangers. Recent heb ik een sprint 1050 ST 2008 gekocht met TOR demper en dominator katvervanger. Nu knalt de uitlaat bij het deaccelereren en vind dit storend. Is dit op te lossen middels het aanpassen van de mapping of kom ik dan toch de andere demper erop aan het zetten? Heeft iemand tips of verwijzingen naar verdere informatie?
Mijn Sprint 'roffelt' met de TOR demper, als ik die vervang door de originele is de roffel vrijwel helemaal verdwenen.
Ooit weleens gecheckt en toen bleek dat de geladen mapping 'de' mapping was voor de TOR.

Ok, de TOR vind ik mooier klinken dan de originele. Maar de originele klinkt ook prima. Mij is het het gedoe / risico niet meer waard. TOR ligt ongebruikt op de plank.
 
Hallo Triumph rijders/liefhebbers/commentators,

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Sprint ST1050!
Bouwjaar 2006, 67.000 km ervaring en in topconditie.

Ik val meteen maar met de deur in huis met 2 vraagjes:
1. Ik zoek een topkoffer incl. bevestiging. Heeft iemand nog wat in de aanbieding?
2. Het valt me op dat mijn rechter onderbeen vreselijk warm wordt met dit warme weer in de stad.
Zijn daar oplossingen voor?

1657974896462.jpeg
 
Prachtig apparaat. Die sprint is een sporttourmachine die bedoeld is voor 100+ km/h dus zo veel mogelijk wegblijven uit de stad zou ik zeggen.
 
Zelfs zonder katalysator blijft het daar rechts snoeihout op warme dagen. Is een bekend fenomeen bij de sprint st 1050 .
Welkom btw.

Gelijk Christiaanvdd toegevoegd aan de lijst van M-F leden met een Sprint ST of GT.
 
Laatst bewerkt:
Hallo MF'ers. Sinds vandaag geslaagd en nu op zoek naar een fijne fiets.
Nu kom ik dit tegen, ziet er fraai uit. Kan iemand hier iets over zeggen ajb? Alvast mijn dank.

 
Als eerste motor zou ik -om heel eerlijk te zijn- de 955i Sprint afraden. Ik heb hem zelf, maar ik had de mijne gekocht na meerdere jaren en tienduizenden kilometers ervaring op lichte(re) motoren. De Sprint is in verhouding tot beginnersmotoren zwaar, lang en groot: als je net je rijbewijs hebt heb je m.i. meer aan een motor die compacter en lichter is om daar eerst een paar maanden of een jaar ervaring mee op te doen. Daarna is de Sprint een mooie volgende stap in je motorleven.
 
Hallo Triumph rijders/liefhebbers/commentators,

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Sprint ST1050!
Bouwjaar 2006, 67.000 km ervaring en in topconditie.

Gefeliciteerd! mooie fiets en een mooie kleur!

Ik ben begin juli op de ST, met 3 vrienden op hun brommers, naar Schotland geweest. Heerlijk zeg! echt een aanrader voor iedereen. De Triumph voelt zich daar helemaal thuis. Geen kik gegeven, ook niet in een hele dag met regen, was weer echt genieten!
Ik mis alleen zelf koffers voor dergelijke reizen... Ik had nu een rol tas achterop, dat werkt maar was niet ideaal...

Iemand een tip hier hoe ik aan een set zijkoffers kan komen zonder de hoofdprijs te betalen? De beugels zelf heb ik dus ook nog niet. Tips welkom!
 
Ik heb mijn koffers verkocht aan iemand die zei dat de houders gelijk zijn aan die van de Tiger 1050, maar of dat waar is?

De standaard koffers zijn niet heel groot, zijtassen kunnen groter zijn.
 
Hallo allemaal, Ik heb sind anderhalve maand en zilvere sprint 955i ST. Heerlijke fiets, alleen wilt hij nu niet starten.

ik vermoed een electronisch dingetje.
Wanneer ik het contact omdraai gaat de koplamp wel aan, alleen het dashboard niet. De controle lampen gaan niet branden, en uiteraard doet de startknop het ook niet.

wat zou dit kunnen veroorzaken?

een zekering? evt een relais?
 
Terug
Bovenaan Onderaan