Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Pff morgen met iemand met vers RBW naar een triumph sprint kijken bij Salland motoren.. ding staat al een tijdje stil & is geschorst (slecht teken?)
Boksmaatje wil niet over 1 nacht ijs en wellicht meer motoren zitten/bekijken..

Die triples lopen echt super!
Indien hij 'm niet wil..
eh, injectie, 'enge' electronica..
Eh, uw reflecties graag?

Hebben ze zwakke punten? Geeft de electronica vaak trubbels?
 
Pff morgen met iemand met vers RBW naar een triumph sprint kijken bij Salland motoren.. ding staat al een tijdje stil & is geschorst (slecht teken?)
Boksmaatje wil niet over 1 nacht ijs en wellicht meer motoren zitten/bekijken..

Die triples lopen echt super!
Indien hij 'm niet wil..
eh, injectie, 'enge' electronica..
Eh, uw reflecties graag?

Hebben ze zwakke punten? Geeft de electronica vaak trubbels?
Welke Sprint?
 
Pff morgen met iemand met vers RBW naar een triumph sprint kijken bij Salland motoren.. ding staat al een tijdje stil & is geschorst (slecht teken?)
Boksmaatje wil niet over 1 nacht ijs en wellicht meer motoren zitten/bekijken..

Die triples lopen echt super!
Indien hij 'm niet wil..
eh, injectie, 'enge' electronica..
Eh, uw reflecties graag?

Hebben ze zwakke punten? Geeft de electronica vaak trubbels?
Op de site staan sprints met carburateurs.
 
Beste voor...
2023pijl.jpg
 
Okay, ben dus met n boksmaatje die net z'n rbw heeft wezen kijken naar een 1994 triumph sprint 900 (Weet niet st of tt?) . Ik vond het (voor me-) zelf ook een heul leuk ding. Heeft nog carbs. (Salland motors)
Geeft de - voor mijn doen- moderne electronica wel eens trubbels? Is het kleppenstellen zelf nog te doen? Andere zwakke plekken zoals NAKS en/of?
 
Een Sprint 900 is de voorloper van Sprint st 955 (zonder de i). Geen idee wat voor deze generatie Triumph bekende problemen zijn. Natuurlijk gelden wel de standaard problemen mn. de carburateurs, ketting, ect.

Triumph Sprint 900 - Wikipedia
 
Hallo, ik ben een gelukkige bezitter van een sprint st 955i uit 2003. Onlangs had ik, zoals meerderen met een sprint, een defecte dynamo\spanningsregelaar. met het vervangen gelijk de klepspeling gecheckt, was ruim binnen de waarden! Bij eerdere reparaties was het blokkeerpalletje op de stekker van de brandstofpomp kapot gegaan, een tie-rap werkt ook, maar er blijkt een beschadiging op de draad te zitten, en het rubbersealtje in de stekker heeft een keer dwars voor de plugjes/aansluitpunten gezeten. Ik hoor de branstofpomp goed draaien bij contact aanzetten, op remmenreiniger slaat hij wel aan, maar dan loopt ie niet verder op eigen brandstof.
Ik wil de stekker en aansluiting op de tank vervangen, maar de stekker is niet los te krijgen, alleen een hele kabelboom. Heeft iemand een idee? Ook bij kijken of alles goed zit, op de secundairy air zit volgens mij 1 van de 4 punten niet aangesloten omdat het een 3-cillinder is...
Ook heb ik de Quick-shifter bij de schakelpook losgekoppeld omdat ik gewoon schakelen fijner vindt, maar dit zit wel op de inspuit-coils aangesloten.. Nu alles weer aangesloten, dat lijkt het me niet te kunnen zijn omdat ik al 2 jaar met losgekoppelde Quik-shifter rondrij. Maar ik wil de stekker van de brandstofpomp gaan vervangen want dat is zichtbaar beschadigd.

Groeten Wouter.
 

Bijlagen

  • IMG20230102123033.jpg
    IMG20230102123033.jpg
    135,2 KB · Weergaven: 14
  • IMG20230102123108.jpg
    IMG20230102123108.jpg
    206,3 KB · Weergaven: 11
  • DSC00098.JPG
    DSC00098.JPG
    336,4 KB · Weergaven: 11
Hallo, ik ben een gelukkige bezitter van een sprint st 955i uit 2003. Onlangs had ik, zoals meerderen met een sprint, een defecte dynamo\spanningsregelaar. met het vervangen gelijk de klepspeling gecheckt, was ruim binnen de waarden! Bij eerdere reparaties was het blokkeerpalletje op de stekker van de brandstofpomp kapot gegaan, een tie-rap werkt ook, maar er blijkt een beschadiging op de draad te zitten, en het rubbersealtje in de stekker heeft een keer dwars voor de plugjes/aansluitpunten gezeten. Ik hoor de branstofpomp goed draaien bij contact aanzetten, op remmenreiniger slaat hij wel aan, maar dan loopt ie niet verder op eigen brandstof.
Ik wil de stekker en aansluiting op de tank vervangen, maar de stekker is niet los te krijgen, alleen een hele kabelboom. Heeft iemand een idee? Ook bij kijken of alles goed zit, op de secundairy air zit volgens mij 1 van de 4 punten niet aangesloten omdat het een 3-cillinder is...
Ook heb ik de Quick-shifter bij de schakelpook losgekoppeld omdat ik gewoon schakelen fijner vindt, maar dit zit wel op de inspuit-coils aangesloten.. Nu alles weer aangesloten, dat lijkt het me niet te kunnen zijn omdat ik al 2 jaar met losgekoppelde Quik-shifter rondrij. Maar ik wil de stekker van de brandstofpomp gaan vervangen want dat is zichtbaar beschadigd.

Groeten Wouter.
Vraag eens bij Brabant Motors in Grave voor die stekker.
 
Bedankt voor je reaktie, maar ik heb bij Blom-motoren in Leusden al gevraagd, losse stekker is niet te krijgen, iemand moet er een hebben liggen anders een 2e-hands kabelboom.
 
Hmm en what about stekker wegflikkeren en kabelschoentjes doen? Is deze schade door defecte regelaar gekomen?
 
Dus het andere end zit in de brandstofpomp (heeft de 900 voorganger met carbs dit ook?) en is er nix aan te frutten?
Maar waardoor is dit nu stuk gegaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan