Ik heb n Tiger 955i uit 2003. Ik herken dat probleem. Bij mij was het probleem in eerst instantie de spanningsregelaar. Dat is opgelost. Maar als ik 2x achter elkaar wil starten lukt niet. Ik heb het idee dat de accu te licht is voor de grote slag Triumph motoren.Een vriend van me met een tiger 1050 bwj 2007, heeft af en toe startproblemen , en dat is bijzonder irritant als je bvb een pontje af wil rijden.
Vanmorgen startte de motor weer niet , en hebben we hem met starterkabels , met moeite , aan de praat gekregen.
Daarna de laadspanning gemeten 13,8 volt , accu in rust stand gemeten [ na de rit] 12,3 volt .
Spanning gemeten bij starten , zakt in tot 10,3 volt , electra verbruik met contact af 0,53 ampere .
Ik heb het idee dat de startmotor behoorlijk wat stroom trekt , maar dat is lang niet altijd zo , en dat maakt het ook een lastig probleem.
Herkend iemand dit probleem ?
Er zit idd een gewone bosch loodaccu in .
En idd de de verbindingskabels vd accu werden warm.
Bedankt voor het meedenken
In ieder geval een pk tje of 30 meer vergeleken met de 800, maar elektronica stukken minder. Vergeleken met de XR en 1290Beste allemaal
Ik hoop binnenkort in de gelegenheid te zijn om een andere motor te kopen
Een wat jongere
Nu komt mijn tiger uit 2011 met 45k op de teller
Mijn oog is stiekem gevallen op een s1000xr en een ktm 1290 super adventure s
Maar toch kan ik ook niet ontkennen dat de tiger het zeer goed doet
Vooral het geluid van de 3 pitter met de Scorpion uitlaat zonder db killer
Heerlijk diep met mooie ploffen
Nu zat ik op internet te kijken en kwam ik deze tegen
Gewoon een hagelnieuwede grootste in nieuwe en tweedehands motoren
Motor niet gevonden Motor niet gevonden Motor niet gevondenwww.motoroccasion.nl
En dat voor de prijs of eigenlijk nog goedkoper dan de andere 2 opties
Is dit type een goede upgrade op mijn huidige tiger?
Want de tiger rijd eigenlijk super
Vooral met de hyperpro upgrade voor en achter
Maar heeft geen quickshifter helaas
Vind ik wel een leuke optie hahaha
Heeft de tiger sport zoveel meer jaIn ieder geval een pk tje of 30 meer, maar elektronica stukken minder.
Je houdt in ieder geval een leuk beetje geld in je zak.Heeft de tiger sport zoveel meer ja
Die van mij komt uit Engeland
Is daar geïmporteerd
Volgens de papieren 105 pk
En dat gaat al prima
Ze lust alleen een slokje
Ik haal 180km op een tank en dan gaat het lampje aan
Maar ik zag ook dat de sport 3 rijmodussen heeft en toch ook tc
Dus al heel wat meer dan nu
Quickshifter is ook achteraf erop te zetten
Lastige keuze
Het model is wel mooi met de single swingarm
En met 130 pk gaat het ook hard
Ja dat is zeker zo en dat is ook wat natuurlijkJe houdt in ieder geval een leuk beetje geld in je zak.
moest ff account aanmaken maar thank's !Jazeker:
How to: Replace fork seals - Suspension and Chassis Set-up and Mods - Tiger Sport 1050 Forum
Hi All --I just replaced the fork seals on my 2007 Tiger 1050. If anyone has leaky seals, this can be done at home.www.tiger1050.com
Leuk om te zien dat jij een ander foefje als ik gebruik met die winkelhaak. Ik had een haakje in die gaten gemaakt en dan met een spanband door de onderkant van de poot trek je die band op spanning en heb je ruimschoots de ruimte.zo, seal zit er in....zonder speciaal gereedschap.....zelf maar wat gefreubeld.... seal driver van tape, en een winkelhaak wat verbouwd.....
Bekijk bijlage 1612215
Bekijk bijlage 1612217
Bekijk bijlage 1612218
Bekijk bijlage 1612220
SKF low friction,Leuk om te zien dat jij een ander foefje als ik gebruik met die winkelhaak. Ik had een haakje in die gaten gemaakt en dan met een spanband door de onderkant van de poot trek je die band op spanning en heb je ruimschoots de ruimte.
Maarja als het maar werkt!
Welk merk keringen heb je er in gedaan?
Er is ook een set te koop met dikkere kabels voor de startmotor en accu, dat schijnt ook te helpen.
Maar inderdaad, een gel accu is een grote verbetering, ik heb de Yuasa ytz14, maar motobatt schijnt ook erg goed te zijn.
Die Yuasa heb ik nog niet lang genoeg om te kunnen beoordelen.
Ik had ook een 1050 met startproblemen. Na veel onderzoek op internet heb ik ontdekt dat het probleem in de startmotor zit. De koolborstel van de min zit in het huis van de startmotor op een soort tussenplaat geklemd. Die maakt slecht massa met het huis van de startmotor, schijnt een kwaaltje van dit type startmotor te zijn. Daardoor is er veel weerstand en verlies. Als de accu maar ietsje leeg is wil hij al niet meer starten. Ik heb alles goed schoongemaakt maar vooral de lippen van de plaat wat omgebogen zodat die goed contact maken met het huis van de startmotor. Er zijn ook mensen die een extra minkabel aan deze plaat maken en die via een gat in de startmotorhuis ergens aan de massa van de motor vastmaken. Probleem opgelost. Het monteren van dikkere startkabels of een betere accu is een beetje symptoom bestrijding. Het kan helpen maar verbergt eigenlijk het echte probleem. Het is niet veel werk. De startmotor kan makkelijk verwijderd worden. Als je hem open maakt zie je vanzelf wat het probleem is. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Hier nog een linkje naar een how-to filmpje op youtube
Schoon gemaakt en bewerkt zoals de handleiding op tiger 1050.com aangaf. Ik heb de lipjes inderdaad ook iets gebogen.heb je ook de startmotor gedaan? Niet alleen schoon gemaakt, maar ook de lipjes omgebogen zodat de plaat beter ingeklemd wordt?
Mijn Tiger staat overigens nooit op de zijstandaard.