Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Ik wil m'n voetsteunen en schakelmateriaal etc. laten coaten, maar hoe krijg ik het asje los waar het rubber omheen zit?😅 Enige optie die ik kan bedenken is uitboren en daarna met een bout via de achterkant bevestigen. Of weet iemand iets beters?
Bekijk bijlage 1830872
Ik heb er ooit nieuw rubber opgestoken. Eerst water koken het rubber er in om het soepel te maken en dan kan je geluk hebben.
Erop is natuurlijk makkelijker dan eraf, succes.
 
Ik snap er niets meer van, dus misschien heeft iemand hier een suggestie.

Eergister heb ik op mijn Tiger 800 xc uit 2011 het luchtfilter en de bougies vervangen. Hiervoor is (natuurlijk) de tank er af geweest. Na het vervangen heb ik de tank aangesloten en startte de motor probleemloos, heb 'm na ongeveer een halve minuut lopen uitgezet en alle kappen gemonteerd.

Vannochtend wilde ik weg gaan met de motor, maar wilde die niet starten, ik vermoedde eerst de accu dus die heeft vandaag de hele dag aan de lader gehangen, helaas zonder resultaat.

- Startmotor gaat goed rond en cilinders draaien.
- 1 bougie er uit gehaald en die vonkt.
- als ik de benzineslang van de tank haal en het contact aan zet dan spuit het er uit.
-bougie was helemaal schoon na +- 20 startpogingen.
- komt geen benzinegeur uit de uitlaat.

Iemand suggesties? Ik vermoed een brandstofprobleem maar kan niet plaatsen wat het is.
 
knik in de benzine slang zodra je de tank naar "beneden" doet.?
hoor je de benzinepomp wel draaien zodra contact aan zet?.
 
knik in de benzine slang zodra je de tank naar "beneden" doet.?
hoor je de benzinepomp wel draaien zodra contact aan zet?.
Er zit geen knik in de benzineslang want de motor loopt ook niet als ik de tank nog opgetild heb. Ik hoor de benzinepomp wel draaien als ik het contact aan zet. Als ik het contact aan zet terwijl de benzineslang niet is aangesloten op de tank dan spuit de benzine er ook uit.
 
Het lijkt opgelost. Het lijkt mij goed om het hier toch even te delen mocht iemand ooit een vergelijkbaar probleem hebben.

Gisteravond heb ik de OBD2 stekker er aan gehangen en met TuneEcu een tijdje gezocht en geprobeerd of ik een error kon vinden. Hij gaf alleen een "fuel level sensor circuit malfunction" error aan. Dit klopt, want ik had de tank er af gehad en toen het contact aan gehad, maar hiermee zou de motor gewoon moeten kunnen lopen.

De volgende poging die ik wilde doen was kijken of ik de motor aan de praat kreeg met remmenreiniger. De accuspanning was met het contact aan inmiddels gezakt naar 11.7v dus ik had een andere accu aangeloten op de motor en de tank weer gemonteerd. Eerst maar even een poging gedaan om de motor ongeveer 10 seconden te starten en te kijken of ik storingen in TuneEcu zag, was niet het geval. Vervolgens nog een poging van ongeveer 10 seconden gedaan om te starten en toen ineens sloeg de motor aan! Heb 'm ongeveer 5 minuten stationair laten lopen en hij bleef goed lopen. Daarna uit gezet, de originele accu er weer in gedaan en ook hiermee startte die goed en bleef die goed lopen.

Het probleem lijkt dus verholpen te zijn, ik denk haast dat er nog lucht in de benzineleiding heft gezeten. De originele tiger accu hangt nu aan de lader. Morgen ga ik de motor weer een keer testen, dan alle kappen er weer op zetten en hopen dat ie het blijft doen.
 
Weet iemand welke koelvloeistof in de TEX 1200 moet? Mijne is (warm) onder het onderste streepje dus wil er graag wat bij gooien. Maar kan zo niet vinden welke ik hebben moet.
 
Weet iemand welke koelvloeistof in de TEX 1200 moet? Mijne is (warm) onder het onderste streepje dus wil er graag wat bij gooien. Maar kan zo niet vinden welke ik hebben moet.
Ik heb zojuist even in mijn gebruikershandleiding gekeken en daarin staat: Triumph HD4X Hybrid OAT-koelvloeistof (en het koelvloeistofpeil moet worden gecontroleerd wanneer de motor koud is).
 
Laatst bewerkt:
Ja die zag ik ook. Lijkt in NL G11 - groene KVS tot -38 te zijn.
Niet echt een gangbare, maar wel vindbare.
 
Vorige week wat spul van m'n Tiger laten coaten 😎
PXL_20221230_150308528.jpg
PXL_20221230_150320398.jpg
PXL_20221230_150331361.jpg
PXL_20221230_161812101.jpg
 
weet niet of het uitmaakt...ik heb er gewoon repsol in, belangrijkste eigenschappen zijn toch wel het vriespunt en alu vriendelijk.
 
Denk lekkage eigenlijk. Heb net de KVS bijgevuld, maar de geur van de nieuwe fles deed me denken aan een geur die ik de laatste paar ritten rook bij een warme motor.
 
Denk lekkage eigenlijk. Heb net de KVS bijgevuld, maar de geur van de nieuwe fles deed me denken aan een geur die ik de laatste paar ritten rook bij een warme motor.
Ook ik gooi er koelvloeistof voor motorfietsen in. Na aanschaf heb ik ook een lekkage gehad. De slang achter de cilinders lekte bij de aansluiting. Wel lastig om hier bij te komen, je moet eerst het koelvloeistof tankje verwijderen.
 
Tiger 1050 2007
Weet iemand welke maat bullet connectors gebruikt worden voor de knipperlichten?

Wil de originele terugzetten, maar de vorige eigenaar heeft platte AMP-stekkers gebruikt voor zijn Ali-knippers.

img_0566-jpeg.1836759
 
Ook ik gooi er koelvloeistof voor motorfietsen in. Na aanschaf heb ik ook een lekkage gehad. De slang achter de cilinders lekte bij de aansluiting. Wel lastig om hier bij te komen, je moet eerst het koelvloeistof tankje verwijderen.
Vandaag de 2 kappen links/rechts weggehaald. Daar kan ik in ieder geval niets ontdekken wat lek zou kunnen zijn. Ik ga het ff volgen.
 
Vandaag een Tiger 1050 ‘07 gekocht met nogal wat ervaring. Heeft iets meer dan een ton gelopen. Gezien de aanschafprijs verwacht ik nog wel ergens een probleempje. En die diende zich al snel aan. Zojuist lag er onder de motor een plasje. In elk geval benzine maar het lijkt wel gecombineerd met olie. Iemand ideeën of informatie over bekende euvels op dit vlak?
 

Bijlagen

  • A7F476F8-29B5-458D-B7A3-4401312396E7.jpeg
    A7F476F8-29B5-458D-B7A3-4401312396E7.jpeg
    318,5 KB · Weergaven: 41
goeie keus! Ook een mooie kleur. Have fun.
Dankjewel ,komt zeker goed 👍

alleen was er nog één puntje hij trok iets naar links,net nieuwe michelin banden 🛞 raod 6 er op .
vanmiddag even bij Motor Eibergen een ander wiel er in ,en gelijk ging hij weer keu rechtuit.
morgen komt er weer een nieuwe raod 6 op en dan het klachen registratie formulier invullen en hopen dat ze de andere nieuwe band vergoeden. 🙄
en ondertussen ook nog maar even een paar koffers 🧳 geschoord op marktplaats en een paar breedstralers er op gezet voor beter gezien te woreden😎
 

Bijlagen

  • 93853D3E-350E-4F96-86C2-4481E89572DA.jpeg
    93853D3E-350E-4F96-86C2-4481E89572DA.jpeg
    161,1 KB · Weergaven: 38
  • 89F32EAE-715B-42C4-A330-D176BCB0AC57.jpeg
    89F32EAE-715B-42C4-A330-D176BCB0AC57.jpeg
    146,8 KB · Weergaven: 37
  • B335F583-0437-4198-BC55-E83415A716E6.jpeg
    B335F583-0437-4198-BC55-E83415A716E6.jpeg
    154,4 KB · Weergaven: 34
  • 9BCE826F-CB79-4DA0-BCBB-60A749B5AC2D.jpeg
    9BCE826F-CB79-4DA0-BCBB-60A749B5AC2D.jpeg
    155,5 KB · Weergaven: 36
Terug
Bovenaan Onderaan