Het Grote Triumph Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben tegen APK voor motoren, maar ik begrijp je punt niet. Als die apk er komt zullen ze toch gewoon checken wat ze moeten checken en moet jij er voor zorgen dat dat mogelijk is bij jou voertuig, afdekkap of niet.
Als je bij je auto je motorkap vast last komt ie toch niet door de apk lijkt me?

Als die apk er komt is het gewoon zuur (behalve voor de motorboeren). Maar ik denk niet dat er overtuigende cijfers bestaan van motor ongelukken (met grote schade aan andere) door slecht onderhoudt, en zolang het geldklopperij is zal er een flinke oppositie blijven bestaan.

Aan de andere kant, motorrijden is allang niet meer voor mensen die weten wat ze doen.
Bij een motorkap dichtlassen (raar voorbeeld trouwens) komt een auto inderdaad niet door de keuring. Maar dat is omdat het voertuig dan niet meer voldoet aan zoals bij aflevering vanaf fabrikant. Zo is bv wielen demonteren voor remblokken controle en niet toegestaan. Als de minimale remvertraging gehaald wordt is het onbelangrijk hoe dik de blokken zijn. Ook al kunnen ze nog maar 100km mee. Het blijft een moment opname.
Een motorfiets strippen ter controle zal nooit gaan gebeuren.
 
Ik ben tegen APK voor motoren, maar ik begrijp je punt niet. Als die apk er komt zullen ze toch gewoon checken wat ze moeten checken en moet jij er voor zorgen dat dat mogelijk is bij jou voertuig, afdekkap of niet.
Als je bij je auto je motorkap vast last komt ie toch niet door de apk lijkt me?

Als die apk er komt is het gewoon zuur (behalve voor de motorboeren). Maar ik denk niet dat er overtuigende cijfers bestaan van motor ongelukken (met grote schade aan andere) door slecht onderhoudt, en zolang het geldklopperij is zal er een flinke oppositie blijven bestaan.

Aan de andere kant, motorrijden is allang niet meer voor mensen die weten wat ze doen.

De MAG vecht in brussel tegen de APK invoering juist met het argument dat slechts 0,2% van de ongelukken veroorzaakt worden door slecht motoronderhoud. O.a. door de MAG is de APK nu uitgesteld naar 2022. Waar wij dan voornamelijk last van gaan krijgen is emissie en geluid van onze opgevoerde motoren omdat we andere uitlaten etc gemonteerd hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan