Heck yeah!
Still going strong and having fun?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heck yeah!
Still going strong and having fun?
Voor het eerst dat ik daarvan hoor. Voor mij zit baby secure in de dubbele verpakking zodat je de knoopcel er enkel uit krijgt met een schaar.Ik zie dat je een "baby secure" knoopcelbatterij gebruikt. Dat betekent dat er een bitter laagje op is aangebracht, maar let op dat niet alle apparaten daar goed mee werken. O.a. Apple AirTag niet!
De eerste beurt is juist bedoeld om na inrijperiode olie, oliefilter en naafolie te vervangen!Vandaag bij 1350km de eerste beurt gehad. Volgens mij hebben ze niks aan olie e.d. vervangen dus dat ga ik zelf maar doen.
Knoopbatterijen met een waarschuwing "repulsive taste" ben ik nog niet tegengekomen.Dan was mijn waarschuwing dus niet voor niets
Duracell: Kinderveiligheid van Duracell lithium-knoopcelbatterijen
AirTag: De batterij in een AirTag vervangen
Ik had al zo'n vermoeden dat ik van de (kostenloze) eerste beurt niet veel hoefde te verwachten. Dus heb ik een stickertje op het oliefilter gedaan om te kijken of ze dit zouden vervangen. Deze zit er dus nog op, dus dat hebben ze niet vervangen. Heb ze gevraagd of ze de olie hebben vervangen maar dat hadden ze alleen gecontroleerd. Naafolie had ik nog staan in een ongeopend flesje en mee gegeven, maar ook die is ongebruikt. Uiteraard zal deze zaak mij niet meer terug zien, maar waar het mij om gi g is dat ik aantoonbaar naar een scooterzaak ben geweest voor onderhoud in gevallen van garantie etc. Nu kan ik het juiste onderhoud alsnog naar eigen inzicht doen. Zoals bekend heb ik de Vespa nieuw bij een zaakje "om de hoek" gehaald en niet bij een officiële Vespa dealer (Motoport in dit geval). Uiteindelijk was het verschil te groot en de garantie leek me universeel toepasbaar (want fabrieksgarantie).Maar wat hebben ze dan wel gedaan bij die eerste beurt?
De transmissie-olie moet overigens ook vervangen worden bij de eerste beurt.
Met jouw verbruik verwacht ik ook dat de dealer de kleppen even gesteld heeft.
Doe er (niet) mee wat je wilt.Knoopbatterijen met een waarschuwing "repulsive taste" ben ik nog niet tegengekomen.
Daar zou ik nog geen band laten repareren!Ik had al zo'n vermoeden dat ik van de (kostenloze) eerste beurt niet veel hoefde te verwachten. Dus heb ik een stickertje op het oliefilter gedaan om te kijken of ze dit zouden vervangen. Deze zit er dus nog op, dus dat hebben ze niet vervangen. Heb ze gevraagd of ze de olie hebben vervangen maar dat hadden ze alleen gecontroleerd. Naafolie had ik nog staan in een ongeopend flesje en mee gegeven, maar ook die is ongebruikt. Uiteraard zal deze zaak mij niet meer terug zien, maar waar het mij om gi g is dat ik aantoonbaar naar een scooterzaak ben geweest voor onderhoud in gevallen van garantie etc. Nu kan ik het juiste onderhoud alsnog naar eigen inzicht doen.
De verkoopprijs was één, maar daarnaast vond ik MP ook niet sympathiek. Vespa had destijds een topkoffer actie op voorraadmodellen. Daar wou MP niet in mee gaan, daar moest ik nog eens voor bij betalen. Bij de ander hebben ze netjes de koffer geregeld zonder kosten. Overigens heb ik bij meerdere dealers geïnformeerd maar die vinden verbruik geen reden tot garantie (Vespa zelf ook niet), dus als ik dat had willen onderzoeken was het op eigen kosten geweest.Daar zou ik nog geen band laten repareren!
Bovendien vertrouwde je ze zelf blijkbaar ook niet en terecht, dus begrijp niet dat je daar hebt gekocht. Óók niet vanwege de lagere verkoopprijs.
Een eerste beurt is bij Vespa dealer niet gratis (bij mijn dealer iig niet) en dacht je echt dat je zonder bewijs (factuur) dat de vereiste beurt is uitgevoerd succesvol aanspraak kunt maken op garantie?
Sorry hoor, maar eerlijk gezegd vind ik het geen slimme acties van je. Zowel de aanschaf als eerste beurt daar.
Precies dit. Waarvoor is de beurt anders? Bizar eigenlijk!Eerste beurt en geen oliewissel? Zelf doen en niet / nooit meer naar die dealer toe.
Ik moet zeggen, omdat het zo belangrijk is dat filter en olie worden vervangen, ik heb ook destijds voor de eerste beurt een krasje ingekerfd op het oliefilter om te kijken of deze vervangen zou worden. Dit was zo (zowel bij Motoport Leek als Goedhart). Noem me wantrouwend, prima, maar anders verderop in het leven van de GTS problemen wellicht. Het verhaal van @Sender bevestigd wel degelijk dat ik niet volledig ongelijk heb in mijn wantrouwendheid. Ja, ja ja merendeels te vertrouwen maar dat is met alles zo in het leven!Dus heb ik een stickertje op het oliefilter gedaan om te kijken of ze dit zouden vervangen.
In dit rijtje kun je de GTS zeker in overweging nemen. Echter zou ik zeker naar de SH of XMAX kijken en zeker ook een Piaggio Beverly.Ik ben op zoek naar een motor scooter voor woon werkverkeer, 17km snelweg enkel.
Opties zijn: nmax 155, sh300/350, xmax300 en de vespa 300.
Is een vespa een goede optie voor 17km snelweg en zijn en bepaalde jaren die ik moet vermijden? Zit je bijvoorbeeld vanaf 2018 goed?
Nu op Pinkpop, begin van de week een volgend verslag!Zit ik al dagen te wachten op een reisverslag hier blijkt dat uiteraard een eigen topic te hebben dat ik helemaal was vergeten
Daar hebben ze ook internet, hop hopNu op Pinkpop