southice
MF'er
Mijn Vespa is vandaag alweer verkocht.. Had niet verwacht dat het zo ontzettend snel zou gaan. Ik mis de Vespa wel al, wellicht komt er weer eentje terug in de toekomst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom heb je hem dan weggedaan?
Omdat ik ook eens wat anders wil (ook voor langere afstanden en buitenland etc.). Zit een kans in dat ik later weer een Vespa GTS aanschaf, dan wellicht de HPE
Vrij recent een HPE notte gekocht. Tot nu toe erg tevreden mee. Woensdag gaat hij voor z'n 1000km beurt. Stelt niet veel voor.
Daarna in overleg met scootercenter poeldijk kijken hoe we hem het beste sneller kunnen laten accelereren. Waarschijnlijk een Dr. Pulley of Multivar vario plaatsen. Ik zal een update plaatsen als het zo ver is
Ben ook klant van Poeldijk,hele toffe man he.Vrij recent een HPE notte gekocht. Tot nu toe erg tevreden mee. Woensdag gaat hij voor z'n 1000km beurt. Stelt niet veel voor.
Daarna in overleg met scootercenter poeldijk kijken hoe we hem het beste sneller kunnen laten accelereren. Waarschijnlijk een Dr. Pulley of Multivar vario plaatsen. Ik zal een update plaatsen als het zo ver is
Ik begreep van mijn Vespa dealer (Pels motoren) dat de garantie vervalt als hij een J Costa zou monteren. dus heb ik de Malossi genomen en bevalt prima.Goedemiddag,
Wat zijn jullie ervaringen met een J-Costa vario?
Mijn oude motor monteur raad mij aan om een malossi vario te plaatsen ipv een J-Costa omdat hij daar slechte ervaringen mee heeft (klanten). Ik heb de foto’s gezien en het zag er indd niet best uit. Overigens heb ik geen idee hoe deze mensen met hun GTS omgaan.
De lokale scooter zaak bij mij in de buurt is erg enthousiast over J-Costa en zeggen dat dit beter accelereert dan de malossi vario. Het is niet zo dat ze dit zeggen omdat ze het verkopen want ze verkopen ook Malossi onderdelen.
ik zit nu in twee strijd wat ik moet doen.. naar mijn vriend / monteur luisteren die mijn motoren altijd goed onderhouden heeft of naar de specialist omtrent (motor) Vespa’s.
DaseenhelemooieEven voorstellen ik ben Herman en ben sinds 15 mei de trotse bezitten van een Vespa GTS 300 GTS HPE Supertech
Ik heb het een en ander laten aanpassen in kleur en uiterlijk.
Inmiddels ook een Malossi Multivar laten inbouwen en voor het geluid een mooie Akrapovic eronder laten zetten.
Bijgevoegd wat foto’s en hoop een hoop te leren hIer op het forum.
De GTS van 2014 en nieuwer (2014 en 2015 zijn met andere type schokbreker) hebben zeker geen last meer van jouw genoemd probleem. Terug naar de dealer en het wiel laten balanceren totdat ie perfect is. Ik kan gewoon m’n stuur loslaten bij mijn laatste drie Vespa’s.Nu ik er toch ben, ik heb last van trillingen op het stuur.
Het ergste is het tussen de 50 en 60 km, daarna word het minder maar gaat niet weg.
Mijn dealer vertelde mij dat je dit cadeau krijgt van Vespa en dat het wel te verminderen is met van die gewichten aan het einde van het handvat!
Ik heb alleen daar m’n spiegels zitten!
Nu is mijn vraag kunnen die gewichten zo geplaatst worden, of is er een modificatie voor nodig?
En heeft iemand een goede website waar deze aan te schaffen zijn?
Bekijk bijlage 1517421
Mag met standaard schokbrekers ook niet gebeuren tochIk wil er nog wel even bij vermelden dat ik niet met de standaard schokbrekers rij. Bij aanschaf gaan er bij mij altijd gelijk Bitubo schokbrekers onder.
In 2009 nog niet...Die zitten er standaard onder toch?
Bij mijn Vespa uit 2009 begon het trillen nadat ik nieuwe banden er op had laten zetten (michelin city grip)
Nee, niet gedaan toenHeb je de wielen dan wel laten balanceren bij het vervangen van de banden?
Ik denk dat dan een oorzaak zou kunnen zijn van het trillen.Nee, niet gedaan toen
Moet je eigenlijk gewoon altijd (laten) doen.Nee, niet gedaan toen
Vervalt met Malossi de garantie dan niet?Ik begreep van mijn Vespa dealer (Pels motoren) dat de garantie vervalt als hij een J Costa zou monteren. dus heb ik de Malossi genomen en bevalt prima.
Zeker bij de oude modellen (t/m 2013) is dit enorm belangrijk. Ik ben nog wel eens teruggegaan naar de bandenboer na een paar honderd kilometer om nogmaals te balanceren terwijl het na de eerste montage toch echt goed was.Moet je eigenlijk gewoon altijd (laten) doen.