Het grote Wat ik onderweg heb meegemaakt topic #18

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ken trouwens nu ook al delen van NL waar je niet weg komt zonder Tol te moeten betalen !!
Bij mij weten alleen de tunnel in zeeland :? , of zie ik iets over het hoofd ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij weten alleen de tunnel in zeeland :? , of zie ik iets over het hoofd ?

Die bedoel ik :P

Zeeuws Vlaanderen. Daar kom je niet via Nederland weg zonder tol te betalen.

Of je moet via Belgie rijden, bovenlangs Antwerpen maar daar moet je ook tol betalen !!

Of je moet onder Antwerpen doorrijden, dan kan je er eindelijk weg zonder tol betalen, maar dan rij je wel weer extra km en die route moet maar net overeen komen met waar je uiteindelijk heen wil.
 
Nu heb ik (alleen al op de motor) wat meer km gemaakt als jij en ik snap ook dat in de loop der tijd iedereen gewoon naar links gaat als m dat uit komt. Alleen...als dat gat er halverwege de invoegstrook is dan is het er ook als je tot het eind door rijdt en heb je meer gelegenheid je snelheid beter aan te passen en meer tijd om te kijken hoe de verkeersstromen zich ontwikkelen.

Niet altijd. Nederlanders zijn heel goed in het dichtrijden van gaatjes :X
 
Nou ja, één tunneltje is nog wel te doen. Met argusogen Belgie en Duitsland volgen wat zij gaan doen m.b.t. het heffen van tol.

Europa 1, dus verwacht ja, als je wegenbelasting in Nederland betaald, daarmee het recht hebt om in geheel Europa gratis de weg te mogen gebruiken. Helaas lijkt het erop dat hoe meer Europa één wordt, hoe meer landen allemaal manieren gaan verzinnen om nog meer belasting te innen voor het (eigen) landsbelang.

Het is oa daarom da ik fel tegen Europa ben, niet om het geld, maar om dit soort zaken, het druist tegen alle logica in....
 
Die bedoelde 'rotondes van vroeger' waren volgens mij geen rotondes maar verkeerspleinen. En daar geldt nog steeds bij dat oprijdend verkeer (= verkeer van rechts) voorrang heeft op aanwezig verkeer (tenzij voorrangsbebording aanwezig is natuurlijk).

De voordelen voor de doorstroming oprijdend waren slechts aanwezig als het niet al te druk was. Als het verkeer op het plein voorrang moet verlenen aan een drukke poot, bestond al snel het risico dat het hele plein in een 'pleinlock' terecht kwam (de rij wachtenden voor de drukke poot groeide terug het plein rond), zoals bij het voormalige Giessenplein in Rotterdam wel gebeurde. Daarom werd bij sommige poten wél de voorrang geregeld met borden, en had je bij de ene poot wel en bij de andere poot geen voorrang. Voor de lokaal bekenden niet zo'n probleem, maar voor 'vreemden' erg verwarrend.

Overigens vergelijkbaar verwarrend was het gedoe met fietsers in/uit de voorrang in de eerste tijd van de (mini)rotondehype.

Toevallig ben ik goed bekend met het Giessenplein als (ex) Rotterdammer.
Laat dat nou toen de enige in de regio zijn waar je op sommige wegen voorrang moest geven.
Vaste prik tijdens het CBR examen.
 
Nou ja, één tunneltje is nog wel te doen. Met argusogen Belgie en Duitsland volgen wat zij gaan doen m.b.t. het heffen van tol.

Europa 1, dus verwacht ja, als je wegenbelasting in Nederland betaald, daarmee het recht hebt om in geheel Europa gratis de weg te mogen gebruiken. Helaas lijkt het erop dat hoe meer Europa één wordt, hoe meer landen allemaal manieren gaan verzinnen om nog meer belasting te innen voor het (eigen) landsbelang.

Het is oa daarom da ik fel tegen Europa ben, niet om het geld, maar om dit soort zaken, het druist tegen alle logica in....

Vergeet de Kiltunnel niet. En met wat googlen vind ik er nog een paar Tolwegen in Nederland - Wegenwiki
 
Tol :') Ik was laatst voor het MF Petfles-spel bij Zeeland daaró, de Westerschelde. Zag ik opeens 'TOL' staan. Het was maar €2,50, dus prima, maar ik wist er niets van. :+

2 weken later kreeg ik een brief van onze grote vrienden in Leeuwarden, blijkt dat ik toch nog nét wat meer tol moet betalen. ;(
 
Toen had je rotondes en voorrangs-rotondes. Die laatste namen ze dan op in de route van het rijexamen, om je een loer te draaien.

Degene die niet goed kijkt is degene die zichzelf een loer draait.
Het cbr staat daar volledig buiten, die observeren slechts welke suffe streken een kandidaat allemaal weet uit te halen binnen dat halve uurtje rijden.
En gelukkig mogen zulke sufkøtten dan nog niet de weg op.
Ik zou graag zien dat mensen die, ondanks dat ze inmiddels weten hoe het wel moet en toch stoicijns vasthouden aan hetgeen is aangeleerd tijdens rijles, even art. 130 wvw wordt aangezegd.
Maar dan zou jij je natuurlijk weer genaaid voelen...
 
Laatst bewerkt:
De vraag is waar de invoegstrook ophoudt ?
De invoegstrook is om in te voegen.
Vanaf het moment dat er pijlen op de weg staan mag je geen andere richting meer volgen dan dat de pijlen aangeven.
Pijlen = uitvoegstrook en dus geen invoegstrook meer.



Als de invoegstrook ophoudt dan is het niet toegestaan over de vluchtstrook door te rijden trouwens.


Het doordrukken vanaf de invoegstrook de naastgelegen linker rijstrook is verwerpelijk ( en strafbaar ) natuurlijk maar... eigenlijk is het slechts het gevolg van wat anders, nl gebrek aan inzicht, sociale omgangsvormen en niet/slecht anticiperen van de chauffeurs die alle ruimte dichtrijden zodat invoegers er niet bij kunnen.
Beetje het verhaal van rechts inhalen / links blijven rijden. Zonder links plakkers geen rechts inhalers.Klopt !!

Mijn hele verhaal ging er ook over de situatie zoals hij had moeten zijn en zoals hij oorspronkelijk bedoeld is.

Helaas zijn er steeds meer chauffeurs die last hebben van eoa syndroom dat ervoor zorgt dat als ze achter het stuur zitten ze zich plots onkwetsbaar en het opperwezen voelen dat nergens rekening mee hoeft te houden behalve z'n eigen verplaatsing.

Logisch dat anderen daardoor benadeeld worden en dat nadeel zo klein mogelijk proberen te houden dus hun eigen rijgedrag aanpassen zodat ze niet meer dan nodig gehinderd worden door die ego'tjes, dus... als er plek is, wurm 'm ertussen !!

Ik ken trouwens nu ook al delen van NL waar je niet weg komt zonder Tol te moeten betalen !!

Ik heb gisteren met die chaotische avondspits meerdere keren ruimte gemaakt voor invoegers, in alle gevallen besloten ze om door te rijden naar het uiterste stukje van de invoegstrook. Normaal prakken ze hem over het puntstuk/doorgetrokken streep meteen naar links, maar in de file rijden ze wel door naar de kluwen wachtende auto's die niet in kunnen voegen door de file. Raar volk op de weg tegenwoordig. :P
 
Degene die niet goed kijkt is degene die zichzelf een loer draait.
Het cbr staat daar volledig buiten, die observeren slechts welke suffe streken een kandidaat allemaal weet uit te halen binnen dat halve uurtje rijden.
En gelukkig mogen zulke sufkøtten dan nog niet de weg op.
Ik zou graag zien dat mensen die, ondanks dat ze inmiddels weten hoe het wel moet en toch stoicijns vasthouden aan hetgeen is aangeleerd tijdens rijles, even art. 130 wvw wordt aangezegd.
Maar dan zou jij je natuurlijk weer genaaid voelen...
:^
 
Een blauwe XT660R tegengekomen met achterop de helm een sticker van Wheelietime aan het stoplicht :)
Eerst een beetje zelf aso gedaan door rev battle uit te lokken, hij deed daarna een wheelie :')
 
Een blauwe XT660R tegengekomen met achterop de helm een sticker van Wheelietime aan het stoplicht :)
Eerst een beetje zelf aso gedaan door rev battle uit te lokken, hij deed daarna een wheelie :')


Nou das knap ;(
 
Nu zal ik waarschijnlijk als extreem ouwe lul bestempeld worden maar toch een vraag, wat is een ''rev battle'' ?
 
Nu zal ik waarschijnlijk als extreem ouwe lul bestempeld worden maar toch een vraag, wat is een ''rev battle'' ?

Ik ben ook een extreem oude lul, maar ik vrees dat een rev battle iets totaal zinloos is dat door pubers als stoer wordt gezien.
 
Nu zal ik waarschijnlijk als extreem ouwe lul bestempeld worden maar toch een vraag, wat is een ''rev battle'' ?
Vroeger heette dat het "brommer-syndroom". (Mannekes die dachten dat, net als toen ze nog op de brommer zaten, dat stoer stond)
:+
 
Daarom ook de zin:
"Eerst een beetje zelf aso gedaan door rev battle uit te lokken, hij deed daarna een wheelie :') "

Achja, lekker weertje, vriendelijke jongen, mag wel zo.
Niet dat ik het elke dag doe hé :)

Ik vind het niet stoer, ik vind het wel leuk als je eens je motortje laat brullen :)
(of rijden jullie allemaal met een motor die hélemaal geen geluid mag maken? Dan rij je toch maar elektrisch?) _O-

Krijgen we daar binnenkort ook al een filmpje van -O-

Als je dat wil, zeker.
 
Laatst bewerkt:
Daarom ook de zin:
"Eerst een beetje zelf aso gedaan door rev battle uit te lokken, hij deed daarna een wheelie :') "

Achja, lekker weertje, vriendelijke jongen, mag wel zo.
Niet dat ik het elke dag doe hé :)

Ik vind het niet stoer, ik vind het wel leuk als je eens je motortje laat brullen :)
(of rijden jullie allemaal met een motor die hélemaal geen geluid mag maken? Dan rij je toch maar elektrisch?) _O-Als je dat wil, zeker.

Mijn motor maakt geluid als ik ermee rij, ik hoef daarvoor geen 'rev battles' uit te lokken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan