Het grote wat ik onderweg heb meegemaakt topic deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is niet verplicht, het is zelfs onwenselijk. Maar ik doe het wel normaliter. Alleen reed hij zoveel langzamer en ik had niet verwacht dat hij daar zo langzaam rijdend opeens naar links ging komen en dan niet een baan maar drie...
 
bekent probleem, bij mijn schoonvader aan de hand van film materiaal laten zien hoe belabberd hij rijd en dus ook steevast te hard door woonwijken waar je maar 30 km/u mag ( hem lukte het de 60 km/u aan te tikken) daar is hij best van geschrokken en een paar uur later stond hij op het politiebureau om zijn rijbewijs in te leveren.

nu alleen mijn vader en moeder nog die beide kunnen rijden en dit ook nog goed doen en dat hebben ze beide bewezen om op de A28 ter hoogte van zwolle beide op verschillende dagen een snelheids bekeuring te krijgen :Y _O- man man man wat heb ik gelachen toen de 2e binnen kwam want een paar dagen er voor kreeg die ouwe nog een uitbrander van m'n moeder.
Af en toe een puntje zetten om je zinnen af te sluiten leest een stuk prettiger, kan ik je verzekeren.
Maar inderdaad, een dashcam kan een goed overtuigingsmiddel zijn.
 
Het is niet verplicht, het is zelfs onwenselijk. Maar ik doe het wel normaliter. Alleen reed hij zoveel langzamer en ik had niet verwacht dat hij daar zo langzaam rijdend opeens naar links ging komen en dan niet een baan maar drie...
:Y Zijn er zat die perse gelijk op de derde of vierde baan willen zitten B| of er nu wel of geen ander verkeer is...
 
Je banden weten niet dat het regent.

Ook niet dat je op een gladde garage vloer rijd.
(Je schoenen ook niet O-) )

Toch maakt het soms best verschil een andere of natte ondergrond.
Blijft raar, ondanks dat je banden niet weten waar je rijd of hoe het weer is :?

Zou het iets te maken kunnen hebben met de wrijving tussen 2 oppervlakte's?
Maar weet die tweede oppervlakte wel dat het regent?
vragen, vragen, vragen...
 
Laatst bewerkt:
mja, goed punt eigenlijk best wel.......

Zijn van die dingen, dat doe je al jaren voor zo'n kerol, dat het maar door gaat en door gaat, wellicht is het moment nu inderdaad wel gekomen om er mee te stoppen....

Dat zei de schoondochter van de mevrouw (van 80) die me aanreed ook. Ik heb al zo vaak gezegd dat ze niet meer moet gaan rijden. Maarja het is maar van de AH naar huis en dat is nog geen 3km en anders wordt haar wereldje zo klein.

Mijn wereldje werd ook bijna heel klein :N
 
Vanmorgen toen ik de startknop indrukte gebeurde er niets. :(
Zekeringen na gelopen, stekkertjes aangedrukt frustratie klap op de dodemansschakelaar gegeven.
Geen resultaat.
Met een sacherijnige kop de motor weer de schuur in gedrukt.
Probeer ik het nog een keer.... lopen! :o

Nu nog de oorzaak zien te achterhalen. Moet ergens in het onderbreking circuit zitten.
 
Vanmorgen toen ik de startknop indrukte gebeurde er niets. :(
Zekeringen na gelopen, stekkertjes aangedrukt frustratie klap op de dodemansschakelaar gegeven.
Geen resultaat.
Met een sacherijnige kop de motor weer de schuur in gedrukt.
Probeer ik het nog een keer.... lopen! :o

Nu nog de oorzaak zien te achterhalen. Moet ergens in het onderbreking circuit zitten.

Jiffy?
 
Gisteren onderweg een 30er/40er in een Mitsubishi PHEV geval, zonder brandende achterlichten :X

Paar keer seinen (reactie: meneer gaf flink gas), andere auto seinen, seint meneer terug _O-
Toen maar ingehaald, getoeterd, op mijn achterlicht gewezen met remlicht geseind, maar of het over is gekomen, ben bang van niet gezien het uitblijven van reactie :?

Was een donkergrijze PHEV die ik een paar dagen eerder ook al tegenkwam zonder brandend achterlicht. Maar goed, zijn er veel van, dus of het dezelfde was? Ben benieuwd of ik hem vanavond weer zie rijden :W
 
Laatst bewerkt:
Deze ochtend, ring Antwerpen.
Ik rijd helemaal links en ik hoor uiterst rechts de strook voor de afrit richting mechelen/brussel iets aankomen. Er komt daar een schreeuwend racemachien voorbij en net onder brug (dus extra donker) moest ie schakelen, vliegen er langst beide kanten dikke blauwe steekvlammen uit.

Hij was langst rechts aant inhalen en reed veel te snel maar die vlammenshow was wel VET.
 
Gisteren onderweg een 30er/40er in een Mitsubishi PHEV geval, zonder brandende achterlichten :X

Paar keer seinen (reactie: meneer gaf flink gas), andere auto seinen, seint meneer terug _O-
Toen maar ingehaald, getoeterd, op mijn achterlicht gewezen met remlicht geseind, maar of het over is gekomen, ben bang van niet gezien het uitblijven van reactie :?

Was een donkergrijze PHEV die ik een paar dagen eerder ook al tegenkwam zonder brandend achterlicht. Maar goed, zijn er veel van, dus of het dezelfde was? Ben benieuwd of ik hem vanavond weer zie rijden :W


Als ie z'n licht aan zet haalt ie thuis niet? _O-

(ja ik weet dat er ook een generator in zit)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij niet vaak tussen de woon-werk rijders (woon op 10min fietsen van mijn werk). Maar gister een keertje wel, en viel me meteen op dat ze anders rijden dan weekendrijders.

Gegeven moment, A4 richting Nieuw Vennep, ik reed een gezonde 150 op de teller (was het stukje 130) en haalde paar auto's in. Komt er een kerel achter mij rijden, maar ik kon nog niet opschuiven naar rechts omdat daar een zooi auto's reden. Wat doet die kerel, die schuift al optrekkende van de meest linker rijbaan naar de middelste en haalt zo een autotje of 10 rechts in.

Misschien zien de WWV-rijders onder ons het vaker, maar ik vond het best een brutale actie :+
 
Gisteren onderweg een 30er/40er in een Mitsubishi PHEV geval, zonder brandende achterlichten :X

Paar keer seinen (reactie: meneer gaf flink gas), andere auto seinen, seint meneer terug _O-
Toen maar ingehaald, getoeterd, op mijn achterlicht gewezen met remlicht geseind, maar of het over is gekomen, ben bang van niet gezien het uitblijven van reactie :?

Was een donkergrijze PHEV die ik een paar dagen eerder ook al tegenkwam zonder brandend achterlicht. Maar goed, zijn er veel van, dus of het dezelfde was? Ben benieuwd of ik hem vanavond weer zie rijden :W

Kwam er eergisteren 2 tegen, geen fews, maar een Clio met led aan de voorkant maar geen achterlichten en 1 Yaris helemaal geen licht aan om 17.15 uur 's middags....

Daar mogen ze weleens op gaan controleren en bekeuren, hetzelfde als zondagochtend dikke mist en hoeveel mensen er dan alleen maar met DRL aan rijden dus achter brand er niks....
 
Vanmorgen toen ik de startknop indrukte gebeurde er niets. :(
Zekeringen na gelopen, stekkertjes aangedrukt frustratie klap op de dodemansschakelaar gegeven.
Geen resultaat.
Met een sacherijnige kop de motor weer de schuur in gedrukt.
Probeer ik het nog een keer.... lopen! :o

Nu nog de oorzaak zien te achterhalen. Moet ergens in het onderbreking circuit zitten.
omval sensor oid?
 
Kwam er eergisteren 2 tegen, geen fews, maar een Clio met led aan de voorkant maar geen achterlichten en 1 Yaris helemaal geen licht aan om 17.15 uur 's middags....

Daar mogen ze weleens op gaan controleren en bekeuren, hetzelfde als zondagochtend dikke mist en hoeveel mensen er dan alleen maar met DRL aan rijden dus achter brand er niks....
Zonder licht rijden ook (ver) na zonsondergang is helaas aan de orde van de nacht ... ;( :(
 
omval sensor oid?

Zal vanavond het stroom schema er eens bij pakken. Dan een voor een de potentiële probleem plekken eens na lopen. Zal wel weer een leuke elektronica puzzel worden.
Een stroom schema ziet er altijd prachtig overzichtelijk uit de praktijk is vaak net even anders :P
 
Gisteren in stukje in de file gereden (nee ik kon er echt niet langs) die heeeeeeeeeel langzaam rolde (2-3km/u). Dat was echt een proef: hoe blijf ik rechtop . Zo irritant.

En wel grappig toen ik bij een verkeerslicht KUCH ik bedoel file tussen de auto's door naar voren was gereden kwam er precies op dat moment ook een motoragent door de andere kant van de rij auto's gereden :+ Een vriendelijk knikje naar elkaar voor het groen werd en ik weer wegreed

En over dat morele dillema als iemand niet meer kan autorijden: Ik vind dat geen dillema, het is vervelend voor de mensen die niet meer mogen rijden maar het is nog veel vervelender als je iemand voor het leven ongelukkig rijdt of doodrijdt. Dat is echt een no brainer wmbt. Gewoon NIET meer laten rijden. Gelukkig zijn er ook mensen die het zelf inzien zoals mijn schoonpa die door zware diabetes amper nog wat kan zien maar hij mag nog wel gewoon rijden! Gelukkig is hij zo verstandig om dat niet meer te doen en heeft zelf zijn rijbewijs ingeleverd en zijn auto verkocht.

Dat wil je toch ook gewoon niet op je geweten hebben, dat je iemand doorijdt of kreupel rijdt omdat jij te eigenwijs en onverstandig was om te blijven rijden als je weet dat je het niet meer kan?
 
Laatst bewerkt:
Ik rij niet vaak tussen de woon-werk rijders (woon op 10min fietsen van mijn werk). Maar gister een keertje wel, en viel me meteen op dat ze anders rijden dan weekendrijders.

Gegeven moment, A4 richting Nieuw Vennep, ik reed een gezonde 150 op de teller (was het stukje 130) en haalde paar auto's in. Komt er een kerel achter mij rijden, maar ik kon nog niet opschuiven naar rechts omdat daar een zooi auto's reden. Wat doet die kerel, die schuift al optrekkende van de meest linker rijbaan naar de middelste en haalt zo een autotje of 10 rechts in.

Misschien zien de WWV-rijders onder ons het vaker, maar ik vond het best een brutale actie :+

Mwahh, ik heb zelf altijd zoiets van "als ik er rechts langs kan, dan rijd de rest dus onnodig links". En ja, vaak haal je dan een auto of 10-15 tegelijk rechts in.

Sommige mensen zijn zooooo bang om naar rechts te gaan als er 600meter verder een vrachtwagen rijdt.
 
Kwam er eergisteren 2 tegen, geen fews, maar een Clio met led aan de voorkant maar geen achterlichten en 1 Yaris helemaal geen licht aan om 17.15 uur 's middags....

Daar mogen ze weleens op gaan controleren en bekeuren, hetzelfde als zondagochtend dikke mist en hoeveel mensen er dan alleen maar met DRL aan rijden dus achter brand er niks....

Ik snap het ook gewoon niet, je wordt door meerdere weggebruikers gewezen op het feit dat er iets mis is. Dan gaat er toch een lichtje branden dat er iets aan je auto niet in de haak is? :z
 
Schuif je niet automatisch een baan op als er mensen willen invoegen dan?

Nee, alsjeblieft niet.

De invoeger dient zijn snelheid aan te passen aan het verkeer. Daar heeft ie ruimte genoeg voor en als je als invoeger je ogen open houdt kun je zien waar je er tussen kunt, zeker aangezien 75% toch links rijdt.

Een invoeger is 1 zijdelingse verplaatsing.
Een invoeger en een opzijgaander zijn er al 2, dus veel meer kans op iets over het hoofd zien.

En iemand die gewoon netjes rechts rijdt hoeft daar niet in gestoord te worden door een invoeger.

Hoe vaak zie je niet iemand die gedwongen word naar links te gaan voor een invoeger en daarbij dan ook nog weer 'overlast' veroorzaakt voor iemand die links rijdt ?

Die zijdelingse verplaatsingen zijn wel bijzondere manoeuvres. Aanrijding = aansprakelijk.

Ik haaaaat invoegers die anderen dwingen maar voor hun opzij te gaan.
Als linksrijder haaaat ik ook mensen die zomaar naar links komen om een invoeger ruimte te geven terwijl dat helemaal niet nodig is. Dan heb je dus 3 bestuurders die zich moeten aanpassen ipv 1.

Gewoon blijven rijden. De invoeger moet in NL maar weer eens leren anticiperen.
Ongewenste hoffelijkheid betekend ergernis en risico.
 
Gisteren vanuit het werk bij thuiskomst er achter gekomen dat ik onderweg mijn duo seat cover ben verloren. B|

Mijn portemonnee lag nog los in het zitje. Achteraf had ik die beter kunnen verliezen in plaats van de cover want daar zat een stuk minder in dan wat het kapje me kost om te vervangen. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan