Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen keek ik op weeronline, windkracht 6 á 7 hier in Beverwijk. In Zoetermeer waar ik naartoe moest ook... och, tandje terug en gaaaaan! Althans... dat dacht ik. Man wat had ik een spijt dat ik op de motor was gestapt! Dacht dat ik ondertussen wel wat gewend was maar dit was echt niet leuk. Tot 3x toe bijna tegen de vangrail geblazen. Heel stuk maar achter een vrachtwagen gebleven omdat ik even geen behoefte had aan die enorme windklap bij het voorbij rijden.

Vanmiddag op de terugweg niets meer aan de hand... wel wind maar vergeleken bij vanochtend leek 't windstil.

Ik denk dat ik de waarschuwing voor morgen maar ter harte neem en de auto pak. Dan maar file...
Dan toch liever weer een temperatuur van -5. Reed een stuk prettiger. :+

Zat op exact hetzelfde tijdstip vanuit Beverwijk naar Schiphol over de nieuwe A9. Het waaide stevig, dat klopt maar zo hard dat je de vangrail werd ingeduwd :?
 
De storm moet nog komen...
Als het meevalt is er niks aan de hand, als het tegenvalt is het huilen.
 
Laatst bewerkt:
Oeff, gelukkig nog voor de storm thuis (had maar 2 uren les gehad :')), heb in de tegenwind gereden, dus dat was minder gevaarlijk dan zijwind :)

Daarna nog opgemerkt dat m'n richtingaanwijzer linksachter kapot is, maar na een tijdje weer werkte :')
 
Vanochtend wel enkele dappere motorridders gezien, maar persoonlijk voel ik er niet zo veel voor om met deze wind (en die van vanmiddag) met pure zijwind over de Moerdijk brug te rijden. Neen... dan toch maar even slikken en gaan blikken. -O- -O-
 
Zat op exact hetzelfde tijdstip vanuit Beverwijk naar Schiphol over de nieuwe A9. Het waaide stevig, dat klopt maar zo hard dat je de vangrail werd ingeduwd :?

Met name op de A9 had ik de grootste moeite om op m'n baan te blijven, maar ook de rest van de rit was bepaald niet leuk.

Ik heb over het gehele traject van bijna 60km gisteren welgeteld 1 andere motorrijder gezien die 't net zo rustig aan deed als ik... maar ik zal wel gek zijn. ;-)
 
Vanochtend ging het nog wel met het rijden, maar nu begin ik mij toch wel een beetje zorgen te maken voor de terug reis. Wind trekt aardig aan op het moment. Denk dat ik maar iets eerder naar huis ga vandaag.

Moet door de polder en over de dijk dus echt bescherming tegen de wind is niet aanwezig.

Op hoop van zegen dan maar.
 
Net naar huis gereden in de wind.. was al lastig zat.

Ik zie een blauwe en witte auto invoegen dus denk "Geef ze de ruimte want die zien mij niet" Vervolgens komt er een vrachtwagen van achter me opduwen met lichtsignalen. Deze vrachtwagen blijft vervolgens dicht op me rijden om 2 afslagen later al druk gebarend de hoofdweg weer te verlaten.

Naam van het bedrijf staat vol in beeld, succes ermee. Ik vind het belachelijk, je brengt mij en andere weggebruikers in gevaar. Als ik onderuit ga door welke reden dan ook dan lig ik er gewoon onder!


Ik reed de max snelheid (70 in een zone met veel flitsers), Ik hield voldoende afstand op mijn voorligger.
 
Laatst bewerkt:
Even je verhaaltje op z'n Facebook pagina achterlaten? (zoek op de naam van het bedrijf en je hebt hem zo te pakken)
 
Net naar huis gereden in de wind.. was al lastig zat.

Ik zie een blauwe en witte auto invoegen dus denk "Geef ze de ruimte want die zien mij niet" Vervolgens komt er een vrachtwagen van achter me opduwen met lichtsignalen. Deze vrachtwagen blijft vervolgens dicht op me rijden om 2 afslagen later al druk gebarend de hoofdweg weer te verlaten.

Naam van het bedrijf staat vol in beeld, succes ermee. Ik vind het belachelijk, je brengt mij en andere weggebruikers in gevaar. Als ik onderuit ga door welke reden dan ook dan lig ik er gewoon onder!


Ik reed de max snelheid (70 in een zone met veel flitsers), Ik hield voldoende afstand op mijn voorligger.
Ik wist niet dat er in NL wegen waren met een beperking van 70km/u.
Zijn die er veel?

Hier in B is dat ook dikwijls een probleem met vrachtwagens dat die daar sneller gaan, en dat terwijl hun max snelheid zelfs lager ligt, en ze moeten dat weten aangezien ze een rbw hebben ...
50 voor auto's = 50 voor vrachtwagens
70 voor auto's = 60 voor vrachtwagens
90 voor auto's = 70 voor vrachtwagens
100 voor auto's = 80 voor vrachtwagens
120 voor auto's = 90 voor vrachtwagens.
In dat laatste geval kunnen ze niet sneller door de begrenzer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vrachtwagens hebben een nauwkeurige snelheidsmeter. Bij jouw 70 op de teller is
voor hem misschien 60 of 65km/hr. Daarbij een te volle planning en wat files onderweg.
Is natuurlijk geen vrijbrief voor dit gedrag en heb er zelf ook een grote hekel aan als voertuigen kort achterop zitten, zeker van het formaat 40tn.
Weet ook dat bedrijven gebeld worden als "chauffeurs" zich misdragen.
 
Vrachtwagens hebben een nauwkeurige snelheidsmeter. Bij jouw 70 op de teller is
voor hem misschien 60
of 65km/hr. Daarbij een te volle planning en wat files onderweg.
Is natuurlijk geen vrijbrief voor dit gedrag en heb er zelf ook een grote hekel aan als voertuigen kort achterop zitten, zeker van het formaat 40tn.
Weet ook dat bedrijven gebeld worden als "chauffeurs" zich misdragen.

Juist :Y en niet misschien ;)
 
Net naar huis gereden in de wind.. was al lastig zat.

Ik zie een blauwe en witte auto invoegen dus denk "Geef ze de ruimte want die zien mij niet" Vervolgens komt er een vrachtwagen van achter me opduwen met lichtsignalen. Deze vrachtwagen blijft vervolgens dicht op me rijden om 2 afslagen later al druk gebarend de hoofdweg weer te verlaten.

Naam van het bedrijf staat vol in beeld, succes ermee. Ik vind het belachelijk, je brengt mij en andere weggebruikers in gevaar. Als ik onderuit ga door welke reden dan ook dan lig ik er gewoon onder!


Ik reed de max snelheid (70 in een zone met veel flitsers), Ik hield voldoende afstand op mijn voorligger.

Nee, je reed 60/65, zoals al eerder aangegeven.
Bovendien staan er tegenwoordig nog maar een paar flitspalen op de Kennedylaan en wanneer je daar vaker rijdt, weet jij ze vast ook te staan.

De "chauffeur" blijft overigens een luldebehanger door je op te drukken.
 
Nee, je reed 60/65, zoals al eerder aangegeven.
Bovendien staan er tegenwoordig nog maar een paar flitspalen op de Kennedylaan en wanneer je daar vaker rijdt, weet jij ze vast ook te staan.

De "chauffeur" blijft overigens een luldebehanger door je op te drukken.

Zelfs al reed ik 65, kan moeilijk door die blauwe auto voor me heen. Vond dat ik snel zat reed met die wind vanmiddag :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan