Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kom met 45 km/h op de teller, dus 40 echte km/h de bebouwde kom binnen rijden, in de tweede versnelling. vlak er voor zat een stukje werkzaamheden dus ik reed al rustig. rij ik rustig verder, staat er iets verderop een oud mannetje de hond uit te laten bij het fietspad. dacht eerst dat hij de hand op stak, maar hij was echter boos kijkend en druk gebarend van rustig rijden...

ik heb dus teruggeschakeld naar de 1 en versneld naar 52 km/h. met een beetje extra kabaal om de vogels die op de weg zaten op te laten vliegen ipv een toetertje.

Hopelijk heeft er een vogel op zijn pet gescheten!

Verder een rustige week, veel modder op de weg en bladeren/ ander natuurspul waardoor het soms erg glad al kan zijn. één near miss gehad;
Op een rotonde stond het verkeer stil, dus ik er rustig tussendoor gereden, zit ik links naast een auto, besluit die ineens over de rotondeverhoging af te willen snijden vanuit stilstand. scheelde niet veel of zijn bumper zat tegen mijn uitlaat.

en daarbij wordt ik gek van al die trekkers op de weg, en dan heb je de inhaalstroken dat de trekkers even ruimte (horen) te geven. maken ze er geen gebruik van..
 
Gisteren een dame op een lesmotor: spijkerbroek + sneakers
Toen ik leste moest ik echt hoge/stevige schoenen aan en was een volledige motorpak verplicht. En het was gisteren iets van 14/15 graden, dan is een motorbroek zelfs lekker ivm warmte
Verbaasde me er wel een beetje over.



En vandaag op de fiets ipv motor. Kom ik langs een weg waar ik eigenlijk altijd ietsjes te hard rij en precies daar stond een agent met een laser.. Toch wel fijn dat ik op de fiets was anders had ik waarschijnlijk een prent gehad. (of niet, want de agent had een mooi opvallende fluor jas aan die wel opvalt, zeker daar)
 
En vandaag op de fiets ipv motor. Kom ik langs een weg waar ik eigenlijk altijd ietsjes te hard rij en precies daar stond een agent met een laser.. Toch wel fijn dat ik op de fiets was anders had ik waarschijnlijk een prent gehad. (of niet, want de agent had een mooi opvallende fluor jas aan die wel opvalt, zeker daar)

Dat vind ik dan wel weer galant van de politie: duidelijk zichtbaar waardoor je de mogelijkheid hebt om op tijd je snelheid aan te passen :t :+
 
Vanochtend een of andere overspannen autorijschoolhouder in de auto op de A1 thv Amersfoort:
Ruim voor hem voegde ik rustig in op de snelweg maar dat vond meneer niet leuk of zo.
Gebaren, knipperen en vervolgens gaat hij bumperkleven terwijl ik met 130 op de linkerbaan reed. :/

Geweldig uithangbord voor je rijschool, meneer de instructeur. :W

Naam van de rijschool zal ik niet posten maar het was een rijschool in een zwarte Clio met een wit bord bovenop.
 
en daarbij wordt ik gek van al die trekkers op de weg, en dan heb je de inhaalstroken dat de trekkers even ruimte (horen) te geven. maken ze er geen gebruik van..


Ik wordt gek van alle koekblikkers die trekkers niet voorbij rijden. Zeker nu het weer wat donkerder is hebben de meeste last van inhaal angst. :(
 
Bij twijfel kan je beter stoppen met autorijden
Als aan jouw kant van de weg een trekker rijdt kan er je ook een tegemoetkomen, en je weet toch dat in het donker geen verschil te zien is tussen een (tegemoetkomende) trekker op korte afstand en een koekblik op grote afstand.

Dus: blijven autorijden, de nodige voorzichtigheid inachtnemen en bij twijfel niet inhalen.
 
Bij twijfel niet inhalen!

Helemaal mee eens! Maar een gat van een kilometer hebben en dan nog niet gaan (als het niet donker is)..... |(
Soms denk ik wel eens dat door alle inhaalverboden en doorgetrokken strepen van tegenwoordig mensen het inhalen verleren cq zien als een levensgevaarlijke gebeurtenis.
 
Gisteren een dame op een lesmotor: spijkerbroek + sneakers
Toen ik leste moest ik echt hoge/stevige schoenen aan en was een volledige motorpak verplicht. En het was gisteren iets van 14/15 graden, dan is een motorbroek zelfs lekker ivm warmte
Verbaasde me er wel een beetje over.
Motor jeans en motor sneakers wellicht? Heb ik ook, zie ik er heel causaal uit :+ O-)
 
Beschermen motorsneakers ook je enkel?
Die ik heb (van Dainese) wel, zijn wat hoger en hebben behoorlijk harde versteviging erin zitten. Jeans met kevlar en protectoren.

Maar het is natuurlijk allemaal een compromis tussen comfort en veiligheid. Want ongetwijfeld dat het minder veilig is dan een leren pak en stevige race laarzen.
 
Laatst bewerkt:
Als aan jouw kant van de weg een trekker rijdt kan er je ook een tegemoetkomen, en je weet toch dat in het donker geen verschil te zien is tussen een (tegemoetkomende) trekker op korte afstand en een koekblik op grote afstand.

Dus: blijven autorijden, de nodige voorzichtigheid inachtnemen en bij twijfel niet inhalen.

Klopt helemaal gelijk.

Maar maak ook andere gevallen mee waarbij twijfel voor problemen zorgt.
 
Die ik heb (van Dainese) wel, zijn wat hoger en hebben behoorlijk harde versteviging erin zitten. Jeans met kevlar en protectoren.

Maar het is natuurlijk allemaal een compromis tussen comfort en veiligheid. Want ongetwijfeld dat het minder veilig is dan een leren pak en stevige race laarzen.

Ik kon haar enkels zien dus zal wel meevallen hoe goed ze zijn ;)
Kevlar broek had best gekund, daarvoor niet goed genoeg kunnen zien of dat zo was
 
Beschermen motorsneakers ook je enkel?
Ik had bij mijn laatste ongevalletje in 2013 ca. 20 breuken in mijn rechtervoet.
En toen had ik dus de veiligste motorlaarzen aan....

Wat ik dus niet wist (nu wel) is dat er geen beveiliging in de zool zit, waardoor een klap van onderen gewoon zonder noemenswaardige demping doorgegeven wordt. Ik heb blijkbaar geprobeerd de klap op te vangen met mijn rechterbeen, maar daar weet ik zelf niets meer van.
 
Bij twijfel niet........

Klopt, maar sommigen twijfelen wel heel erg.
Heb vaak genoeg bij bezorgen, dat ik een wachtende auto passeer en wel invoeg met de brommer, zonder overig verkeer te storen, als ik er met de brommer tussen pas, had de auto makkelijk moeten kunnen.

@BB, Nokia vriend :t Heb geen 3310, maar zweer inderdaad bij mijn trouwe Nokis

Nu ff ONTOPIC

Vanavond een bestelling bezorgen, staat er en auto wat vreemd op de weg, kijk ff beter, loopt er een hele kudde egels, door de lichten volledig gedesorienteerd. Auto dwars, ik de brommer ook dwars, bleef er 1 rondom en onderdoor lopen, fietser ook gestopt en probeerde ze naar de kant te leiden, beestjes zo over de zeik, lieten zich niet leiden, en tsja, egel........

ff de koffer open, lag een doek in, dus beesje voor beesje opgetilt in de doek en in de struiken gezet, overig verkeer wachtte geduldig, auto en fiets een hand gegeven en prettige avond, toch nog ff bestelling bezorgd en uitgelegd dat er een egel crisis was, geen punt. :t
 
Vanavond een bestelling bezorgen, staat er en auto wat vreemd op de weg, kijk ff beter, loopt er een hele kudde egels, door de lichten volledig gedesorienteerd. Auto dwars, ik de brommer ook dwars, bleef er 1 rondom en onderdoor lopen, fietser ook gestopt en probeerde ze naar de kant te leiden, beestjes zo over de zeik, lieten zich niet leiden, en tsja, egel........

ff de koffer open, lag een doek in, dus beesje voor beesje opgetilt in de doek en in de struiken gezet, overig verkeer wachtte geduldig, auto en fiets een hand gegeven en prettige avond, toch nog ff bestelling bezorgd en uitgelegd dat er een egel crisis was, geen punt. :t
:} Goede daad. Karma ook weer helemaal in orde :)
 
We hebben afgesproken in een richtlijn met bepaalde regels dat het mag, mits je aan die regels houdt. Dat het verboden is staat natuurlijk gewoon in het RVV en WVW, over rechts inhalen, rechts rijden, gebruik rijstroken, verkeer in gevaar brengen enz. daar staat niets bij over dat motoren zich daar niet aan hoeven te houden.
richtlijnen
maar excuses voor het woord gedogen.


Er staan een boel dingen vermeld waar je mee te maken kunt krijgen tijdens het tussen de de file doorrijden.
Maar je kan ook tussen de file doorrijden zonder welk artikel dan ook te overtreden.

Rechts inhalen, maar file mag je links inhalen.
Zoveel mogelijk rechts rijden, maar dat doe je als motorrijder sowieso al niet.
Gebruik rijstroken. Idd, rijden over redresseerstroken of vluchtstroken mag niet, maar dat is dan ook niet 'tussen' de files doorrijden.


Het is gewoon voortschrijdend inzicht. Vroeger werden allerlei artikelen uit de kast gehaald, niet omdat die artikelen echt 100% van toepassing waren maar omdat het filerijden gevaarlijk was en er dus iets gebruikt moest worden om ertegen op te treden. Gelukkig heeft men ingezien dat het wellicht toch niet zo heel gevaarlijk is als verkeersdeelnemers zich aan bepaalde ( eigenlijk logische ) afspraken houden.

Verder is het eigenlijk maar geneuzel, toegestaan/niet verboden/gedoogd... we weten allemaal wat er bedoeld word :)
 
Motor woensdag eindelijk gerepareerd, vandaag testrit. Gek genoeg rijdt ie beter dan voorheen, trekt sportiever op en hij schakelt ook fijner dan voorheen. Kan zo'n aanrijding dus aanraden, kost wat centen (en tijd) maar dan heb je ook wat '(

Wat wel weer jammer was, mooi stuk hoofdvaart (zo'n 10 kilometer rechte weg) max snelheid 80, rijdt er één of andere dronken pool het hele stuk 50 met een sliert van 6 of 7 auto's erachter. Inhalen was niet verantwoord (donker met regelmatig tegenliggers die wel 80+ reden) dus het hele stuk erachter moeten rijden :(

Vanavond een bestelling bezorgen, staat er en auto wat vreemd op de weg, kijk ff beter, loopt er een hele kudde egels, door de lichten volledig gedesorienteerd. Auto dwars, ik de brommer ook dwars, bleef er 1 rondom en onderdoor lopen, fietser ook gestopt en probeerde ze naar de kant te leiden, beestjes zo over de zeik, lieten zich niet leiden, en tsja, egel........

ff de koffer open, lag een doek in, dus beesje voor beesje opgetilt in de doek en in de struiken gezet, overig verkeer wachtte geduldig, auto en fiets een hand gegeven en prettige avond, toch nog ff bestelling bezorgd en uitgelegd dat er een egel crisis was, geen punt. :t

Top man, mooie actie :t
 
Laatst bewerkt:
Zojuist kwam ik langs wat wegwerkers. Omdat ik een leuke avond heb gehad en dankbaar was dat ze een soort wak in de weg aan het repareren waren waar we al een paar weken last van hebben in de buurt heb ik ze getrakteerd op broodjes kroket. RAOK heet dat geloof ik, tegenwoordig :) Ze waren er blij mee.


Dit !!!


Dit zijn belangrijke leuke acties waar iedereen blij van word. :}


Dit soort dingen zou iedereen eens wat vaker moeten doen. :} :} :}
 
Kom met 45 km/h op de teller, dus 40 echte km/h de bebouwde kom binnen rijden, in de tweede versnelling. vlak er voor zat een stukje werkzaamheden dus ik reed al rustig. rij ik rustig verder, staat er iets verderop een oud mannetje de hond uit te laten bij het fietspad. dacht eerst dat hij de hand op stak, maar hij was echter boos kijkend en druk gebarend van rustig rijden...

ik heb dus teruggeschakeld naar de 1 en versneld naar 52 km/h. met een beetje extra kabaal om de vogels die op de weg zaten op te laten vliegen ipv een toetertje.


Waarom ?

Be jij zo makkelijk te beïnvloeden om je slechte kant te laten zien ?

Gewoon je schouders ophalen en verder niet op reageren.
Het enig dat je nu bereikt hebt is een chagrijn nog chagrijniger maken voor de volgende motorrijder die hij tegen komt, je hebt er zelf helemaal niets aan en gaat sneller rijden bij wegwerkzaamheden :?
 
Met als gevolg, dat ik soms 3 of 4 twijfelaars en een trekker moet inhalen.

Beter dan dat je over een wrak heen moet rijden.

Hoe dan ook, je kunt bij milde twijfel altijd je inhaalactie proberen, en zo nodig staken als je ziet dat het niet lukt of te spannend wordt.
Maar de meeste mensen zien het staken van een inhaalactie niet als optie. Die rijden nog liever vol op de tegenligger.

Het is maar wat je wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan