Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, uit het straatje (links van jou) is links af de verplichte rijrichting.

Ja ?
Lijkt er op dat het bord D5(L) verkeerd geplaatst is, en in de zijstraat had moeten staan, en/of er op deze paal een C4 had moeten hangen, zichtbaar vanuit de zijstraat.
 
Ben even gaan kijken. Inderdaad een kwestie van een kwartslag gedraaid zijn door iemand. Maar initieel had ik zoiets van ja hé wat wil je nou...
 
Ben even gaan kijken. Inderdaad een kwestie van een kwartslag gedraaid zijn door iemand. Maar initieel had ik zoiets van ja hé wat wil je nou...

Toch wordt deze constructie wel vaker gebruikt om een fietsstraat te realiseren. De fietsstraat is op zich een aardig concept, een straat waar fietsers de ruimte hebben en de bedoeling is dat alleen auto's van bewoners er rijden en geen doorgaand verkeer. Alleen ontbreekt de wettelijke status van een fietsstraat en wordt er dus heel creatief gebruik gemaakt van bebording om fietsers de ruimte te geven en het overige verkeer goed dwars te zitten.

Het zou goed kunnen zijn dat er hier twee parallele fietstraten zijn en deze bebording ervoor zorgt dat je alleen zigzaggend naar een huis kunt rijden. Dan zou er links van deze weg nog een weg met een soorgelijke constructie moeten zijn met de verplichte rijrichting naar rechts.
 
Vanochtend in de spits op de A2. Dit keer geen automobilist maar een... jawel.

Meneer op een dikke BMW. Zat op de cruise control op de linkerbaan met z'n telefoon te pielen. Niet op een mount, maar in z'n handjes.

Laat dit geen trend zijn... :(

//edit: helaas geen beelden dit keer. Geen memorycard present...
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend in Brussel, nabij de Expo Hallen, ik neem een zebrapad (te voet dan wel he), en de aankomende Volvo S90 ging me toch wat te snel en meneer was niet rechtdoor aan het kijken, dus ik houd in net voor de helft van de baan ...

... Volvo stopt, meneer wordt in zijn riem gespannen _O-

Dat automatisch stopsysteem heeft dus toch wel nut eigenlijk. Dat systeem vond blijkbaar dat ik al te dicht was.
Ik begin hoe langer hoe meer voorstander te worden van automatisch zelfrijdende auto's :$

Ik zie eindeloze mogelijheden om deze systemen te "testen"...
Heerlijk voor na school.
 
Vanochtend in de spits op de A2. Dit keer geen automobilist maar een... jawel.

Meneer op een dikke BMW. Zat op de cruise control op de linkerbaan met z'n telefoon te pielen. Niet op een mount, maar in z'n handjes.

Laat dit geen trend zijn... :(

//edit: helaas geen beelden dit keer. Geen memorycard present...

Ik vind het nog bijna knap, ik kan mijn telefoon amper bedienen met motorhandschoenen aan als ik niet op de motor zit, laat staand rijdend. Maar idd hopelijk geen trend.
En als we toch BMW rijders af aan het zeiken zijn:

Er kwam gisteren een gast in een joggingbroek, gympjes, T-shirt en wielrenners handschoentjes maar wel met een stoere Roof boxer helm op, op een nog stoerdere BMW R1200GS Adventure de straat door rijden. Dat trekt natuurlijk de aandacht. Helaas deed hij zijn stoere aanblik geen eer aan, want op het moment dat hij de zijstraat inslaat met lage snelheid vanwege fietsers/voetgangers, gaan toch allebei zijn beentjes wijd :]
 
Ik vind het nog bijna knap, ik kan mijn telefoon amper bedienen met motorhandschoenen aan als ik niet op de motor zit, laat staand rijdend. Maar idd hopelijk geen trend.
En als we toch BMW rijders af aan het zeiken zijn:

Er kwam gisteren een gast in een joggingbroek, gympjes, T-shirt en wielrenners handschoentjes maar wel met een stoere Roof boxer helm op, op een nog stoerdere BMW R1200GS Adventure de straat door rijden. Dat trekt natuurlijk de aandacht. Helaas deed hij zijn stoere aanblik geen eer aan, want op het moment dat hij de zijstraat inslaat met lage snelheid vanwege fietsers/voetgangers, gaan toch allebei zijn beentjes wijd :]

Maar wel de juiste coole helm op.. :Z En als ie een recht stuk ziet (zijstraten of niet) gaat natuurlijk vól het gas erop.. |(
 
3 mensen gezien die vandaag door rood rijden.
Een marginaal, een kerel met een idiote lach op zijn gezicht, en iemand in een zwarte mercedes die bijna aangereden werd door een vrachtwagen omdat die zonodig door rood moest rijden om een "u-turn" te maken. Sommige mensen :')
 
Ja. Ik zie dit ook regelmatig op een kruising in Lelystad nabij de A6. Als ik groen krijg zie ik dikwijls nog iemand de kruising oversteken. Dan weet je al dat dat een rood rijder is.
 
Ik moest vandaag echt flink in de ankers voor een roodrijder. Die was echt bij donkerrood nog het kruispunt opgereden.
Hebben jullie dan verschillende tinten rood in jullie verkeerslichten?
Kort geleden veel km's afgemaald in NL, en niets anders gezien dan groen/oranje/rood combinaties ... :+
 
Hebben jullie dan verschillende tinten rood in jullie verkeerslichten?
Kort geleden veel km's afgemaald in NL, en niets anders gezien dan groen/oranje/rood combinaties ... :+
Eigenlijk hebben we hier in NL niet meerdere kleuren rood, maar verschillende kleuren groen...

Groen, donkergroen en Amsterdams groen... :Y



:+
 
Laatst bewerkt:
Even uitleg bij het verkeerslicht.
donker oranje is net door rood
donkerrood is dik door rood
bij te laat vertrekken bij groen roepen wij
gruuner wordt tie nie.
 
Even uitleg bij het verkeerslicht.
donker oranje is net door rood
donkerrood is dik door rood
Ja ik had wel door dat donkerrood betekent dat ie al een "eeuwigheid op rood staat ;)
Zie mijn smiley aan het eind van mijn bericht ;)
bij te laat vertrekken bij groen roepen wij
gruuner wordt tie nie.
Die vind ik goed :t _O-

Al heb ik daar wel "ongeduldige" ervaringen mee. Bij verkeerslichten waarvan ik weet dat ze lang op rood blijven staan leg ik mijn motor stil.
Wanneer het groen (of gruun) wordt, moet ik starten (in 1ste staat ie al), koppeling loslaten en gas geven, kost misschien net geen seconde, hoe dikwijls dat ik in mijn spiegel zie dat ze al ongeduldig worden, een enkeling gaat zels nog claxoneren ook B|
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welja, dat 3x door rood was wel op een stukje van nog niet eens een kilometer :')
Licht stond al voor een paar seconden op rood, remt die mercedes al voor het rode verkeerslicht en staat stil. En dan op een gegeven moment rijd ie vol over de scheidingslijn én het rode licht in op de baan waar de vrachtwagen linksaf wou slaan :')
Is dus gewoon geen zin om te wachten op z'n beurt...
 
Zondag een groeps toer door Zuid-oost Brabant gereden. Ruim 200km over landelijke wegen, prachtig!
Helaas passeerden we bij Schijndel een eenzijdig ongeval van 1 van de deelnemers die de route solo voor onze groep uit reed.
http://www.112brabantnieuws.nl/nieu...igatie-en-rijdt-rechtdoor-in-talud?fromplista
Politie, ambulance en berger waren er al bij dus wij mochten niet stoppen en werden er door de politie langs geleid.
Ik heb er sindsdien niks meer over gehoord, weet iemand anders misschien meer? ik hoop dat de rijder OK is...

NB de situatie daar is gloed nieuw (want vernieuwde wegen) dus mogelijk dat hij was afgeleid door de foute aanwijzingen van zijn navi?(verouderde kaart erop?!) Laat je niet afleiden door die navi! Bij conflicterende aanwijzingen van de navi altijd eerst het verkeer en de weg in de gaten houden! zoek daarna een veilige stopgelegenheid uit om de navi-kaart beter te bekijken.
 
Zaterdag iemand druk gebaren naar mijn achterkant, was echt niet duidelijk wat hij nou wilde. Ik dacht even dat ik gespot was, maar daar deed hij wel vreemd voor en hij had geen mf sticker op zijn kentekenplaat. Eenmaal thuis toch maar even een inspectie aan de motor gedaan en ik zag dat mijn remlichtschakelaar defect was waardoor het remlicht bleef branden en af en toe door rammelen even uit ging. Blij dat iemand even moeite heeft genomen om met vreemde gebaren duidelijk te maken dat er iets mis was. Toffe gasten die motorrijders.
 
Vandaag zo'n schuimpie, terwijl ik hem voorbij wil rijden (3 baans.) Schiet ie voor mijn neus half de berm op tussen de lantaarnpalen in en weer terug de weg op slingerend. Ik besefte dat deze meneer geroutineerd was want hij keek niet eens op of om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan