Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er gaf een fietsmevrouw rechts van mij richting aan naar links terwijl ze al een beetje naar links zwabberde,
Interessant eerste ritje met nieuwe el cheapo Sena Prism Tube webcam, die overigens voor dat geld best redelijk presteert en precies doet wat ik wil. Test geslaagd :)


Ik word soms zo blij van jou. Het begin van je filmpje... "pomdiepomdiepom" en knikken met je hoofd. _O- Heerlijk.


En je behulpzaamheid en waakzaamheid naar die vrouw, heel netjes van je. :}
 
Ik word soms zo blij van jou. Het begin van je filmpje... "pomdiepomdiepom" en knikken met je hoofd. _O- Heerlijk.
Niks lekkerder dan heerlijk meebrullen met de muziek. Dat vond ik ook het enige leuke aan dat half jaartje autorijden: lekker elke dag een half uurtje keihard zingen in de file.

Op de motor is het soms trouwens ook een veel leukere manier om aandacht te vragen dan claxonneren of revbommen, als ik bijvoorbeeld over de wallen terug naar huis rijd, wat ik de laatste weken dagelijks doe. Maar dan heb ik meestal weer geen camera op.
 
Altijd de sleutel eraf als je verder dan 1 stap van je fiets af gaat... Doe dit zelf ook en voel me dan compleet paranoïde maar het had in dit geval wel geholpen...
 
Altijd de sleutel eraf als je verder dan 1 stap van je fiets af gaat... Doe dit zelf ook en voel me dan compleet paranoïde maar het had in dit geval wel geholpen...
:^ Dat deed ik ook hierboven toen die mevrouw voor me viel. Het is bij mij automatisch onderdeel van het afstappen.
 
Vanochtend een slome slingerende VW Passat voor me tijdens het opdraaien van de A28. Nadat ik de auto inhaalde zag ik waarom deze auto zo reed; De bestuurder had naast zijn stuur ook een grote kom met waarschijnlijk iets van cornflakes of muesli in zijn handen en was aan het ontbijten. :')
 
Vanochtend een slome slingerende VW Passat voor me tijdens het opdraaien van de A28. Nadat ik de auto inhaalde zag ik waarom deze auto zo reed; De bestuurder had naast zijn stuur ook een grote kom met waarschijnlijk iets van cornflakes of muesli in zijn handen en was aan het ontbijten. :')

'k zag laatst een ingeblikte die ook aan het ontbijten was, op de snelweg bij 120 km/u, op de linker rijstrook, tijdens het bellen, en hield z'n stuur vast tussen z'n knieën, moet kunnen toch ;)

Voor sommige is autorijden maar een bijzaak })
 
'k zag laatst een ingeblikte die ook aan het ontbijten was, op de snelweg bij 120 km/u, op de linker rijstrook, tijdens het bellen, en hield z'n stuur vast tussen z'n knieën, moet kunnen toch ;)

Voor sommige is autorijden maar een bijzaak })
En nog niet eens de belangrijkste bijzaak ... '(
 
Van het weekend hier in Amsterdam toch ook het geval:

Motorrijder beland in gracht, twee passanten stoppen om hulp te verlenen.
Beiden bestolen van bezittingen, schofterig is een zachte omschrijving.
superlatieven schieten tekort..

Helpende automobilist en arts bestolen na ongeluk motorrijder: 'Schofterig'

Verschil met dat geval in Breda is dat het in Amsterdam niet is opgezet, meer een geval van gelegenheid maakt de dief.

Moraal van het verhaal; geen motorrijder is te vertrouwen :+ :P
 
Van het weekend hier in Amsterdam toch ook het geval:

Motorrijder beland in gracht, twee passanten stoppen om hulp te verlenen.
Beiden bestolen van bezittingen, schofterig is een zachte omschrijving.
superlatieven schieten tekort..

Helpende automobilist en arts bestolen na ongeluk motorrijder: 'Schofterig'

Verschil met dat geval in Breda is dat het in Amsterdam niet is opgezet, meer een geval van gelegenheid maakt de dief.

Moraal van het verhaal; geen motorrijder is te vertrouwen :+ :P

Motorrijder heeft geen controle over de motor (slechte rijvaardigheid) en dan laat ik het inzicht en anticiperen maar even achterwegen })

Automobilist en diegene die helpen, denk eerst aan eigen veiligheid, en laat niet zomaar je waardevolle spullen onbeheerd achter.

Natuurlijk reageren veel mensen in een onnadenkend ogenblik omdat ze er door 'overvallen' en verrast worden.

Door steeds andere weggebruikers in de gaten te houden, dus interesse hebben, en tonen, in andere weggebruikers leer je jezelf ook aan om tijdig te kunnen reageren en daardoor geen onverwachte reactie / handelingen te verrichten. Je hebt jezelf dus al het ware onder controle en kan sneller (de juiste) beslissingen nemen.

Desondanks alle voorbereidingen, in deze situatie, loopt het dan ook nog wel eens met onomkeerbare gevolgen af '(
 
Laatst bewerkt:
Het gaat hier niet om de vermeende slechte rijvaardigheid van de motorrijder. Ook waren de automobilist en arts op de fiets zelf niet in gevaar.
Het gaat erom dat ze zonder zich af te vragen of hun spullen veilig zijn direct om het slachtoffer bekommeren. Waar moet die fietsende arts haar tas kwijt? Moet ze eerst een kluis op het station gaan zoeken om haar tas kwijt te kunnen zodat ze zeker weet dat hij niet gestolen wordt?
Automobilist trekt jas uit met spullen erin waaronder zijn autosleutels waarschijnlijk. Moet hij soms ook eerst op zoek naar een veilige plek daarvoor voordat hij in het water springt?
Je zou er van uit moeten kunnen gaan dat andere mensen zich te goeder trouw over jouw spullen ontfermen als jij een slachtoffer gaat helpen. Blijkbaar kan dat niet meer.
Straks doet niemand meer wat voor een ander, dankzij de oprukkende verziekte mentaliteit.
 
Het gaat hier niet om de vermeende slechte rijvaardigheid van de motorrijder. Ook waren de automobilist en arts op de fiets zelf niet in gevaar.
Het gaat erom dat ze zonder zich af te vragen of hun spullen veilig zijn direct om het slachtoffer bekommeren. Waar moet die fietsende arts haar tas kwijt? Moet ze eerst een kluis op het station gaan zoeken om haar tas kwijt te kunnen zodat ze zeker weet dat hij niet gestolen wordt?
Automobilist trekt jas uit met spullen erin waaronder zijn autosleutels waarschijnlijk. Moet hij soms ook eerst op zoek naar een veilige plek daarvoor voordat hij in het water springt?

Je zou er van uit moeten kunnen gaan dat andere mensen zich te goeder trouw over jouw spullen ontfermen als jij een slachtoffer gaat helpen. Blijkbaar kan dat niet meer.

Straks doet niemand meer wat voor een ander, dankzij de oprukkende verziekte mentaliteit.
Tenzij ze daar dus rekening mee gaan houden.......is er misschien nog genezing mogelijk :P
 
Laatst bewerkt:
'Behoorlijk kan storen' gaat wat ver, zoveel haast heb ik gelukkig nooit. Lichtelijk irritant is beter :) Ik begrijp je redenering wel hoor, daar niet van. Maar het is dus wel zo dat jij om 2 cent ofzo te besparen zonder blikken of blozen een aantal medeweggebruikers achter je 2 of 3 minuten extra gaat laten wachten.
Nee, dat lijkt alleen maar zo.
Als ze er langs willen mogen ze er ook langs, ik maak zelfs ruimte voor ze.
Maar bij het volgende verkeerslicht sluiten ze gewwon weer in de rij aan, en sta ik dan weer direct achter ze. Ze zijn dus met hun gehaast 3 meter verder gekomen.... :+
 
Nee, dat lijkt alleen maar zo.
Als ze er langs willen mogen ze er ook langs, ik maak zelfs ruimte voor ze.
Maar bij het volgende verkeerslicht sluiten ze gewwon weer in de rij aan, en sta ik dan weer direct achter ze. Ze zijn dus met hun gehaast 3 meter verder gekomen.... :+

Ja, leuk is dat altijd he })

De meeste bestuurders, en zeker ingeblikten, rijden veelste gehaast en ongeïnteresseerd, in wat er om zich heen gebeurd.

Het gaat ze dus alleen maar om de handeling van het voorbij- en inhalen, ondanks dat ze er, in stadsverkeer, geen meter mee opschieten...nou ja...soms 3 meter dus, omdat ze dan voor je staan bij het verkeerslicht *O*
 
Ja, leuk is dat altijd he })

De meeste bestuurders, en zeker ingeblikten, rijden veelste gehaast en ongeïnteresseerd, in wat er om zich heen gebeurd.

Het gaat ze dus alleen maar om de handeling van het voorbij- en inhalen, ondanks dat ze er, in stadsverkeer, geen meter mee opschieten...nou ja...soms 3 meter dus, omdat ze dan voor je staan bij het verkeerslicht *O*

Of je hebt geluk en kan net het laatste stukje groen meepakken. Ipv 5 minuten wachten kan je nu alle volgende stoplichten ook met groen passeren.

Zo kan die ene 10 seconden tijdswinst van het inhalen opeens veel beter uitpakken
 
Of je hebt geluk en kan net het laatste stukje groen meepakken. Ipv 5 minuten wachten kan je nu alle volgende stoplichten ook met groen passeren.

Zo kan die ene 10 seconden tijdswinst van het inhalen opeens veel beter uitpakken
Maar de meeste rijden dan door ROOD....en hoe dat dan weer zonder geluk uitpakt, lezen we dan in de krant en of internet, of haalt soms het journaal '(

Bij het volgende groen, werkt de groene golf ook gewoon weer :Y
 
Laatst bewerkt:
Gisterenmiddag reed ik bij uitzondering een stukje snelweg naar huis. Staat er file op de A4 voor de afslag naar de A58. Auto's rijden ruim uitelkaar, ik kan er makkelijk langs. Maar daar zijn drie motorrijders, die durven/gaan niet tussen de file door. De voorste op zo'n HD achtig apparaat, rijdt op de linkerbaan tegen de middenstreep aan. Dus dan gaan de auto's keurig aan de kant, zit er een motor in de weg. Ik kijk het eens aan en denk hij zal me zowel zien, niet dus. Met een beetje aandringen en de toeter begreep hij het.

Bijzonder volk soms die motorrijders.
 
Laatst bewerkt:
Gisterenmiddag reed ik bij uitzondering een stukje snelweg naar huis. Staat er file op de A4 voor de afslag naar de A58. Auto's rijden ruim uitelkaar, ik kan er makkelijk langs. Maar daar zijn drie motorrijders, die durven/gaan niet tussen de file door. De voorste op zo'n HD achtig apparaat, rijdt op de linkerbaan tegen de middenstreep aan. Dus dan gaan de auto's keurig aan de kant, zit er een motor in de weg. Ik kijk het eens aan en denk hij zal me zowel zien, niet dus. Met een beetje aandringen en de toeter begreep hij het.

Bijzonder volk soms die motorrijders.

Is doodeng idd dat soort volk. Heb wel eens meegemaakt, dat er een precies op het moment, dat ik langs kwam dacht; joh ik gaat er toch maar tussendoor. Ging net goed gelukkig. Zijn idd vaak Harley's of Duitsers, maar bij die laatste kan ik me nog wel wat voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens een ritje richting de kust wil ik een rijksweg oprijden als er een BMW k1100lt voor me lang komt met een koppeltje er op. In het passeren valt me direct de veel te zachte achterband op. Ik heb dan even verkwistend gas gegeven en heb ze ingehaald en laten stoppen om ze op het probleem te wijzen. "Dat was dus wat we voelden" was hun reactie, zelfs de vrouw achterop had het in de gaten dat er iets niet pluis was. Nog even enkele woorden gewisseld en toen weer verder gereden. Ik denk dat ze vrouw is achtergebleven terwijl de man op zoek ging naar een tankstation om zijn band op te pompen.
 
Tijdens een ritje richting de kust wil ik een rijksweg oprijden als er een BMW k1100lt voor me lang komt met een koppeltje er op. In het passeren valt me direct de veel te zachte achterband op. Ik heb dan even verkwistend gas gegeven en heb ze ingehaald en laten stoppen om ze op het probleem te wijzen. "Dat was dus wat we voelden" was hun reactie, zelfs de vrouw achterop had het in de gaten dat er iets niet pluis was. Nog even enkele woorden gewisseld en toen weer verder gereden. Ik denk dat ze vrouw is achtergebleven terwijl de man op zoek ging naar een tankstation om zijn band op te pompen.
Die dacht...mooi excuus om die bitch te dumpen...bedankt mede :] rijder :W
 
Vanavond, Drenthe, N34 tussen Coevorden en Dalen. Dit is een enkelbaans 100 weg en ik rijd achter een andere auto.

In mijn spiegel zie ik dat er met hoge snelheid een klein rood autotje aan komt rijden. Hij remt half naast mij en begint daar ongeduldig te slingeren, wachtend op een kans om in te halen. De bestuurder lijkt wild heen en weer te stuiteren in zijn eigen auto (drugs?).

Hij haalt in op een moment waarop het echt niet kan dus moet mij afsnijden om niet in de problemen te komen. Ik geef een lichtsignaal en verder niets.

Op dezelfde manier gaat hij de auto voor mij ook voorbij. Ook deze zal wel iets van commentaar hebben gehad, want ik zie de aso met het halve lichaam uit de auto hangen om een middelvinger op te steken.

Dan komt zijn grote stunt..want zonder reden neemt hij de afrit van de autoweg en vliegt met zeker 140km/h blind over de kruising, om dus direct weer de invoegstrook te nemen en opnieuw de autoweg op. De autoweg is wat hoger gelegen - dus de actie was prima te volgen.
full


Eenmaal ingevoegd is hij nog niet helemaal klaar met ons... Hij maakt een kilometer verder een noodstop en springt meteen de auto uit - midden de weg op. Hij richt zich op mij en dus die andere auto: wederom middelvinger.

Als wij voorbij zijn, sprint hij weer in de auto en begint weer met de achtervolging. Wij worden ingehaald over een doorgetrokken streep.

Voor ons is inmiddels een vrachtwagen erbij gekomen en deze probeert hij via de vluchtstrook in te halen - dat lukt niet. Na een paar slingerpogingen kan hij eindelijk voorbij de vrachtwagen. Wát daar gebeurt, kan ik niet zien - maar de vrachtwagen kreeg in ieder geval een remproef.




Conclusie: ik hoop dat hij niemand met zich meeneemt als zodra hij zichzelf om een boom vouwt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan