Hmm...Als ik om één of andere mysterieuze reden mijzelf verhuur als timmerman en op nog mysterieuzere wijze ook nog wordt ingehuurd, betekend dit niet dat ik een professionele timmerman ben toch?
Had een tijd terug ook bijna aanvaring met taxi: busje staat te lossen. Ik stuur de trambaan op (na goed gekeken te hebben) om in te halen, maar tussen de vertraging van kijken & gaan doet de taxi achter mij op precies hetzelfde moment hetzelfde maar met zo'n dot gas dat hij links op de trambaan eindigde om mij niet omver te rijden. Toegeven hij reedt me niet omver, maar kom op zeg.
Hmm...Als ik om één of andere mysterieuze reden mijzelf verhuur als timmerman en op nog mysterieuzere wijze ook nog wordt ingehuurd, betekend dit niet dat ik een professionele timmerman ben toch?
Het Nederlands elftal heeft professionele voetballers, maar die bakken er ook maar weinig van.
Zeker wel (je bent, verhoert jezelf en werkt zijnde timmerman), of het werk (niet te verwarren met professie) dat je aflevert professioneel is blijft alleen in het midden.
En dan ben je 'professionele' chauffeur als beroep en weet je hem nog steeds niet binnen de lijntjes te houden.
Dan ben je toch motorrijder, het is weliswaar niet handig wat deze chauffeur doet en je kunt op je vingers natellen dat zoiets gebeurd als je flink meetrekt.
Veel bestuurders denken ruim voor jou uit te komen omdat ze de kortste bocht nemen, jouw bocht is tenslotte ruimer, omdat je pittig meetrekt hef je dat verschil op en kom je in deze situatie terecht.
Doe in deze situatie altijd wat Mike Schenk ook zegt, ga links staan, of trek minder hard mee in zo'n situatie als je toch rechts gaat staan, omdat plaats op de weg rechts is.
i know, zodoende leer je er van. Schuld ligt volledig bij de taxi chauffeur want die veranderd van rijbaan. De schuld van mijzelf in gevaar brengen ligt bij mij.
Vorige week in Duitsland, met het koekblik. Draai in de avond uren de snelweg op, zie in mijn spiegels een enkele lamp achter mij rijden (en voor de rest niets, rustige snelweg in Noord Duitsland). Zet knipper aan dat ik graag wil invoegen en ben vervolgens de motor rijder kwijt in mijn spiegels.
Die had namelijk besloten om niet opzij te gaan. Natuurlijk is hij dat niet verplicht, maar gebruikelijk is het wel. I know, assumptions are the mother of all fuck ups.
Ik heb ook geen voorrang, daar ben ik mij van bewust, maar omdat ik anticipeerde op wat ik dacht dat hij zou gaan doen, namelijk ff een baantje opzij, reden we dus gezamenlijk in dezelfde rijbaan. Hij was erg boos kan ik melden en begrijpelijk.
Maar ik snap simpelweg niet waarom je jezelf, als motorrijder, met een passagier nota bene, in zo'n onmogelijke positie zou willen manoeuvreren. Ja, hij had voorrang en ja, ik had beter moeten kijken dan verwachten, maar jezelf dan alsnog in gevaar brengen door bewust door te blijven rijden terwijl ik daadwerkelijk invoeg is in mijn optiek ontzettend stom. Ik win uiteindelijk toch met het koekblik mochten we elkaar raken.
Heb er een nacht slecht van geslapen, aan de ene kant om mijn eigen actie, maar ook om de actie van deze motorrijder.
Vorige week in Duitsland, met het koekblik. Draai in de avond uren de snelweg op, zie in mijn spiegels een enkele lamp achter mij rijden (en voor de rest niets, rustige snelweg in Noord Duitsland). Zet knipper aan dat ik graag wil invoegen en ben vervolgens de motor rijder kwijt in mijn spiegels.
Die had namelijk besloten om niet opzij te gaan. Natuurlijk is hij dat niet verplicht, maar gebruikelijk is het wel. I know, assumptions are the mother of all fuck ups.
Ik heb ook geen voorrang, daar ben ik mij van bewust, maar omdat ik anticipeerde op wat ik dacht dat hij zou gaan doen, namelijk ff een baantje opzij, reden we dus gezamenlijk in dezelfde rijbaan. Hij was erg boos kan ik melden en begrijpelijk.
Maar ik snap simpelweg niet waarom je jezelf, als motorrijder, met een passagier nota bene, in zo'n onmogelijke positie zou willen manoeuvreren. Ja, hij had voorrang en ja, ik had beter moeten kijken dan verwachten, maar jezelf dan alsnog in gevaar brengen door bewust door te blijven rijden terwijl ik daadwerkelijk invoeg is in mijn optiek ontzettend stom. Ik win uiteindelijk toch met het koekblik mochten we elkaar raken.
Heb er een nacht slecht van geslapen, aan de ene kant om mijn eigen actie, maar ook om de actie van deze motorrijder.
Vorige week in Duitsland, met het koekblik. Draai in de avond uren de snelweg op, zie in mijn spiegels een enkele lamp achter mij rijden (en voor de rest niets, rustige snelweg in Noord Duitsland). Zet knipper aan dat ik graag wil invoegen en ben vervolgens de motor rijder kwijt in mijn spiegels.
Die had namelijk besloten om niet opzij te gaan. Natuurlijk is hij dat niet verplicht, maar gebruikelijk is het wel. I know, assumptions are the mother of all fuck ups.
Ik heb ook geen voorrang, daar ben ik mij van bewust, maar omdat ik anticipeerde op wat ik dacht dat hij zou gaan doen, namelijk ff een baantje opzij, reden we dus gezamenlijk in dezelfde rijbaan. Hij was erg boos kan ik melden en begrijpelijk.
Maar ik snap simpelweg niet waarom je jezelf, als motorrijder, met een passagier nota bene, in zo'n onmogelijke positie zou willen manoeuvreren. Ja, hij had voorrang en ja, ik had beter moeten kijken dan verwachten, maar jezelf dan alsnog in gevaar brengen door bewust door te blijven rijden terwijl ik daadwerkelijk invoeg is in mijn optiek ontzettend stom. Ik win uiteindelijk toch met het koekblik mochten we elkaar raken.
Heb er een nacht slecht van geslapen, aan de ene kant om mijn eigen actie, maar ook om de actie van deze motorrijder.
i know, zodoende leer je er van. Schuld ligt volledig bij de taxi chauffeur want die veranderd van rijbaan. De schuld van mijzelf in gevaar brengen ligt bij mij.
Je bent eraan gewend geraakt dat anderen je in zo'n situatie voor laten gaan. Feitelijk gaan zij ipv rechts zonder noodzaak links rijden en zouden daarvoor
...
niet nodig is, het is tenslotte al geregeld en als je je daar aan houdt dan werkt het feilloos.
Niet persoonlijk bedoeld allemaal trouwens hoor, maar in het algemeen.
Volgens mij is niet het probleem dat de meeste automatisch naar links gaan, maar dat de blikker in dit verhaal kijkt, een motorrijder ziet rijden, niks met deze informatie doet en alsnog naar links gaat.
Het zou schandalig zijn als hij dat niet zou doen.Super als we elkaar wat ruimte geven met invoegen (als het kan), juist dat bevorderd de doorstroom. Ik denk ook niet dat er ook maar 1 agent is die je daar een bekeurig voor geeft.
Een bekeurig voor bijna een motorrijder omver rijden omdat je hem wel ziet rijden, maar niks met die informatie doet wel.
Inderdaad een terechte vraag.Ik vraag me wel sterk af waarom je nog kijkt, als je er toch vanuit gaat dat iemand een baantje opschuift.