Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerste keer dat ik met het nieuwe werkpaard naar werk ging werd ik ook vlak na het bruggetje aan de kant gezet voordat ze agent zich besefte dat hij het bord niet goed had bestudeerd en me weer met een vriendelijk gedag liet gaan :+
 
Vanochtend op mijn ww-route een motorrijder (die zijn BMW GS had aangekleed alsof hij ermee de Mount Everest drie keer achter elkaar zou gaan beklimmen) die in een onrustige file opeens achter mij zat te toeteren toen ik me klaarmaakte om te gaan filteren. Later ging hij mij voorbij en filterde met 80 km/h door over een onstuimige A12 met veel rijstrookwisselend verkeer terwijl ik (verstandig?) netjes aansloot tussen de auto's. Hij gebaarde dat ik in m'n spiegels moest kijken. Het zal wel...
Zomerridders kunnen veel sneller door de file dan woonwerkers, dat zou eigenlijk onderdeel van de theorie moeten zijn ;)
 
Hip(ster) Hoor.
hoe doen ze dat met het knotje onder zo'n helm?

(ook praktisch zo'n scooter-met-deken,
denk: Frankrijk. ik zou alleen zelf niet op 3-wielen willen rijden)


Hipsters rijden toch allemaal op een instap model harley (roadster, 883 etc.) of een café-racer ding? Liefst zonder enige beschermende uitrusting want dat is niet hip. Niet op MP3's, dat is volgens mij meer de noord afrikaanse groep.
 
Laatst bewerkt:
Pfff. Ik m'n GS volgepakt om de Mount Everest te beklimmen, kom ik in de file terecht. Sukkelende woon-werk rijder die daar met een slakkengang van 50 doorheen ging dus ik *toet*, ja hoor, hij ging aan de kant. Brooaaaaaap ervoorbij! Heb 'm nog even gewezen op z'n spiegels want hij ging niet snel genoeg aan de kant. De sukkel.

Ik had er gisteren op de A2 een op een rode sportfiets achter me die terwijl ik al een tikkie te vlot filterde op een gegeven moment naar rechts ging en broooaaaaap deed over een stuk in/uitvoegstrook. Ietsjes later in de bocht van de A2 naar de A15 zat ik weer achter hem en besloot ik 'm maar weer in te halen want er zat geen gang in. Zó spannend is die bocht toch ook weer niet? :?
Nog ietsjes later kwam hij bij de afslag die hij moest hebben, dus weer BROOOAAAAAP! om vervolgens bijna rechtopstaand de bocht te nemen. :')

Ohja, gisteren rond half zeven op de A9 terug naar huis dikke file. Even voor Amstelveen bleek waarom: daar werden 2 motoren op een bergingstruck gezet. Verder geen berijders gezien toen ik erlangs reed. Iemand van hier?
 
Ze doen het banden, maar iedereen weet dat daar eigenlijk honden mee worden bedoeld.

hm.. loslopende banden he.

ik heb in mn moto-carriere al 2x nipt een liggend stuk (vrachtwagen)band ontweken.
Ook wel eens, 2012 ofzo, zo'n stuk flapperband "onder" de prius gehad, leverde nog leuk deukje in rechterportier en gedoe bij inleveren leesauto.
 
zag laatst een lessende motorrijder in zijn/haar uppie filteren door een file. Dacht dat lessers niet alleen mogen rijden en van filteren tijdens lessen heb ik ook nog nooit gehoord.
 
Gister heel veel auto's rechts gepasseerd omdat men maar op de linkerbaan achter elkaar bleef hangen.

Het gekke vind ik dat ze dan ook echt bovenop elkaar zitten, ze rijden immers in een file (met toch nog 100 km/h).
 
Ik heb wel filerijden gehad in de les, maaarrrr daar was de instructeur wel dichtbij om in de gaten te houden of het goed ging. Nu ben ik iemand die wel redelijk kan schatten of ik ruimte heb of niet, en ik stopte toen ik zag dat er verderop geen ruimte meer was. Dus wordt wel gedaan.
 
Zou kunnen maar ik betwijfel het. Persoon in kwestie reed niet alsof het allemaal vertrouwd aanvoelde.
Instructeur kwijtgeraakt? Heb ik ook eens gehad, en ik maakte gelijk gebruik van de situatie om eens te voelen hoe was om alleen te rijden :]
Ik heb m'n instructeur nog steeds niet gevonden, nu ik erover nadenk :?
 
Instructeur kwijtgeraakt? Heb ik ook eens gehad, en ik maakte gelijk gebruik van de situatie om eens te voelen hoe was om alleen te rijden :]
Ik heb m'n instructeur nog steeds niet gevonden, nu ik erover nadenk :?

Ik raakte de examinator en de rij-instructeur kwijt tijdens afrijden :+
 
Ik raakte bij mijn eerste AVD mijn examinator kwijt, toen ben ik na even wachten terug naar het CBR gereden. Vond het wel pluspunten waard dat ik zelfstandig naar het CBR kon rijden, maar daar dacht de examinator juist helaas anders over. Niet geslaagd noch gezakt. Incompleet noemen ze dat :+
 
zag laatst een lessende motorrijder in zijn/haar uppie filteren door een file. Dacht dat lessers niet alleen mogen rijden en van filteren tijdens lessen heb ik ook nog nooit gehoord.

Toen ik te horen had gekregen dat ik was geslaagd, was het commentaar van mijn instructeur: je vindt de weg terug naar de rijschool zelf wel, of niet? En weg was hij :+
Opeens kon ik mij de kortste weg niet meer herinneren O-)

Of het mag, is een tweede, maar leuk was het wel :]
 
Instructeur kwijtgeraakt? Heb ik ook eens gehad, en ik maakte gelijk gebruik van de situatie om eens te voelen hoe was om alleen te rijden :]
Ik heb m'n instructeur nog steeds niet gevonden, nu ik erover nadenk :?

Je rijdt al die jaren al zonder rijbewijs :+
 
Toen ik te horen had gekregen dat ik was geslaagd, was het commentaar van mijn instructeur: je vindt de weg terug naar de rijschool zelf wel, of niet? En weg was hij :+
Opeens kon ik mij de kortste weg niet meer herinneren O-)

Of het mag, is een tweede, maar leuk was het wel :]

Toen ik moest afrijden mocht je nog met de oproep van het CBR op de dag van het examen zonder instructeur rijden.

2 uur eerder dan het examen, naar de rijschool de sleutels van de lesmotor gehaald en de instructeur riep nog "ik zie je wel bij het CBR".
 
Ook een keer instructeur kwijtgeraakt omdat de andere jongen die meereed eigenlijk niet durfde rijden dus met 60/70 de snelweg op ging en niet veel sneller ging. Ik was zo'n slome duikelaar niet gewend dus reed op automatische piloot naar het AVB oefenterrein. Kom daar aan zonder instructeur, staat er opeens een agent in burger naast me...waar mn instructeur precies is.
"eh ja...geen idee, hij reed net nog achter me :+ "

Gelukkig kwam ie minuutje later enigsinds geïrriteerd aanzetten op de lesmotor en de situatie aan de agent uitleggen. De andere leerling was maar achter het stuur plaats gaan nemen van de auto _O-
 
Laatst bewerkt:
Nadat ik tijdens mijn examen een half uurtje binnen de bebouwde kom gereden had, zouden we afsluiten met een stuk randweg en de eerstvolgende afrit weer eraf om terug te keren naar het CBR. Ik zag er een beetje tegenop omdat dit een zeer korte invoegstrook betrof en de afrit die ik moest hebben direct in een vrij scherpe bocht overging.

Toen had ik het geluk dat mijn examinator incl. instructeur door een treuzelende koekblikker niet door het groene licht voor de oprit meekonden. "Je weet de weg terug wel hè?" :Y

Heel voorzichtig de oprit genomen, daarna volle snelheid (wilde uit het zicht blijven }) ) naar de afrit, die weer op z'n standje slakje genomen, en onderaan de afrit had ik groen dus ik stond al met m'n helmpje af klaar bij het CBR toen de mannen arriveerden O-)

Terug naar de rijschool, nadat ik te horen had gekregen dat ik geslaagd was, was een onevenaarbaar triomfantelijk gevoel! Hoefde niet meer naar mijn instructeur te luisteren en mocht een extra ommetje rijden van 'm :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag me ECHT zitten irriteren.
Eerst WILDE een klojo me niet zien in zijn spiegels tijdens het file rijden op de A27 bij Rijnsweerd. Nog geen honderd meter later word ik bijna van Mn motor gereden door een blinde trut die GEWOON van rijbaan oversteekt zonder te kijken.

Ik snap nu ECHT die filmpjes van motorrijders die uit woede spiegels van auto’s aftrappen. Waarom ze het doen? De automobilisten gebruiken ze toch niet... :( |(

Sorry hoor, moest effe Mn boosheid delen.
Nu weer vrolijk *O* :]
 
Gister heel veel auto's rechts gepasseerd omdat men maar op de linkerbaan achter elkaar bleef hangen.

Het gekke vind ik dat ze dan ook echt bovenop elkaar zitten, ze rijden immers in een file (met toch nog 100 km/h).

Dit ja. vreemd gedrag.
Lijkt em soms ideaal voor een harmonikabotsing...

maar ook lastig: die ene die dan toch rechts gaat rijden waardoor ik er niet langs kan...
(achja..)
 
Vandaag me ECHT zitten irriteren.
Eerst WILDE een klojo me niet zien in zijn spiegels tijdens het file rijden op de A27 bij Rijnsweerd. Nog geen honderd meter later word ik bijna van Mn motor gereden door een blinde trut die GEWOON van rijbaan oversteekt zonder te kijken.

Ik snap nu ECHT die filmpjes van motorrijders die uit woede spiegels van auto’s aftrappen. Waarom ze het doen? De automobilisten gebruiken ze toch niet... :( |(

Sorry hoor, moest effe Mn boosheid delen.
Nu weer vrolijk *O* :]

Grinnikt..

heb in begindagen bij stoplichtfilteren wel eens een spiegel van bouwvakbus met schouder weggeduwd.. de klaxon kwam er bijna uit.. (bij hem/haar dan)

Ook wel eens een (rechter)spiegel even "verzet" voor een personenauto die te veel zwalkte toen ik er tussendoor wilde. maar dan realiserde ik me dat hij daarna helemaal blind is op rechts, dus helpt ook niet...

nee, dan azie, daar verzetten scooterrijders routinematig spiegels als het gat tussen twee koelblikken te smal is voor hun stuur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan