Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey, die DKP.

Was kleine omweg en nu weet ik weer waar dat UZ-Leuven staat (en hoe het in elkaar zit)
de Wifi was daar ook brilliant, er was 220v, dus zelfs F1 gekeken vanuit de cafet.

Je verhaal klinkt optimistisch: dit gaat min-of-meer opgelost worden.

Hoe Gaatie verder met jou ?
Gewoon "goed" antwoorden, Laat dan die Tablet liggen, gun je hoofd en je Rechter-arm rust.

Sterkte!
 
Laatst bewerkt:
Voor mij was het potentieel een dagje motorrijden en een mede-MF'er ontmoeten waar ik al best lang benieuwd naar ben. En het paste qua planning.

Helaas viel ik net onder Breda stil met een schroef in mijn band :( Wel opgelost (propje) maar advies gekregen om toch maar rustig naar huis terug te rijden en er niet nog vierhonderd kilometer aan vast te plakken. Dat, daarbij al drie uur achter elkaar regen (en geen zicht op verbetering), en het voortschrijdende klokje hebben mij toch eieren voor mijn geld doen kiezen :$

Maar we gaan 't nog een keer overdoen! *O*

Dus nogmaals succes met je herstel en de afwikkeling en hopelijk tot snel. Liefst op een gloednieuwe MPR4 :)
 
Laatst bewerkt:
Ben ik ook al lang op aan het denken, ook voor EN achteraan. Pijnlijke reminder gisteren dus :X

Maar ik zou ze zo willen dat ze gefixeerd staan, constant opnemen van zodra je het contact aanzet, gekoppeld aan de stroom van je motor dus genn "shit, de batt was leeg op moment van het voorval" gedoe, en met een zogenaamd kring geheugen werkt, kaartje vol, van voor af aan automatisch opnieuw overschrijven, met een groot genoeg kaartje kan je dan nog vlot tot een volle 24u of meer terugkijken.

Maar waar kan je zoiets vinden, en wat zou zoiets kosten?

Van mij zou het zelfs een soort zwarte doos mogen zijn die ook nog eens alles van de motor opslaat, welke lichten er aan gaan, en de snelheid, ...

Ik heb zo’n camera pas gekocht en op de motor geinstalleerd. Werk prima, Koster Mijn 36 euro en 8 euro verschepen uit china. Kwalitiet is prima, full HD voor de voor camera, Achter iets minders kwaliteit maar ruim voldoende.

https://www.wish.com/c/5a45ee4359835121190e265c

Sterkte en beterschap in ieder geval
 
Vandaag ingeblikt, reed achter een oudere starlet, rechter wiel zag er raar uit, voor de rotonde bij stilstand bleek de band leeg.
Na de rotonde ff erlangs gesprint, 4x knippers aan en naar de kant gestuurd. Blik uit en passagier aangesproken.
Waren oudere mensen, stuur voelde wat vreemd, maar geen idee verder.
Heb ze naar een P plek verderop gestuurd en heb de band ff voor ze gewisseld.

Pakt die man de portemonaie om me te bedanken, ben maar heel gauw weg gegaan en de duim omhoog, daar doe ik het niet voor.

Ze waren wel blij geloof ik. Wel een adviesje zsm naar de bandenboer te gaan.
 
@Wolfsdream: Heb je daar ook een merk/type bij? Ik vind sites waarop je moet inloggen voordat je productspecificaties mag zien stom. ;)
Een voorbeeldfilmpje zou ik ook wel willen zien.

Ik heb zelf al een tijdje een SJ4000 uit elkaar liggen die ik zonder buitenkant in de kuip van m'n DL wilde monteren maar dat is er nooit van gekomen. Misschien in de ZRX... maar een kant-en-klare combi is natuurlijk ook interessant. :)
 
dat er nog een reserve wiel in de auto was,
toch nog mooi dat er nog mensen zijn die het aan durven om te helpen,
Kennes werd uit gescholden en moet op rotten toen hij zijn hulp,
aan boot om te helpen ,met gasten auto met motor pech,
zelf ook een keer mensen geholpen onder weg, uitlaat vast zetten, nog geen dank je wel kon er af ,ik kijk in het vervolg wel uit,
wie ik help,
 
Even ook weer een leuke van "onderweg"
Nou weet ik dat fietsers geen verkeersexamen hoeven af te leggen, maar elementaire verkeersregels, dat is toch best handig.

Ik loop over het trottoir met twee flinke tassen. Dat trottoir kruist een weg, met van die uitritten aan weerskanten. Komt er een fietser op volle vaart aan en die rijdt me bijna van de sokken, hij raakte een van de tassen zelfs. Hij kwam dus de stoep op en aan de andere kant er weer af. Roept naar mij Hey kankerl*l, dat is geen oversteekplaats, je moet mij voorlaten.
 
Pfff ja die fietsers... ik word ook helemaal gek van die fietsers die denken dat ze op de fiets ook voorrang hebben op een zebrapad... En laatst zag ik zelfs een "dame" die op volle vaart op het zebrapad kwam affietsen, behendig van de fiets sprong en in dezelfde vaart door liep. En er dan vanuit gaan dan men nog voorrang kan geven... |( (ok ik kon het omdat ik anticipeer op zulke mafketels, maar het gaat om het zieke idee..)
 
Dat is natuurlijk geen hardcore theorieexamen en het is ook nog eens volledig vrijblijvend.
Alhoewel, iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen...
 
Klopt, maar basiszaken als 'rechtdoor op dezelfde weg' en uitritconstructies kende ik toch echt al voor ik een jaar of 10 jong was... mag toch hopen dat ik daarin geen uitzondering ben.
 
Ach je hebt van die rotondes waar op de fietspaden haaientanden staan en zo'n bord met de punt naar beneden. Veel duidelijk kan je toch niet hebben zou je denken.

Voor de gemiddelde fietser betekent dit dat ze voorrang hebben en dat nemen ze dan ook.
Als je dan ook even toetert als je weer zo'n levensmoe figuur voor je wielen hebt, wordt je ook gelijk uitgescholden voor alles wat mooi en lelijk is.

Dit neemt zulke vormen aan, mede door de bizarre aansprakelijkheidswetgeving dat hier de auto's al standaard gaan stoppen als de fietsen moeten stoppen voor de haaientanden.
 
@Wolfsdream: Heb je daar ook een merk/type bij? Ik vind sites waarop je moet inloggen voordat je productspecificaties mag zien stom. ;)
Een voorbeeldfilmpje zou ik ook wel willen zien.
:)

Ga even kijken of ik film ergens kan neerzetten.

Merk is motox, als je daarop zoekt via deze zoekopdracht : “dual motorbike cam motox” krijg je wel resultaat. Vondt zelfs een facebook pagina hiervan. Maar heb geen FB dus kan geen link posted.
 
Vandaag tijdens een rijles op de motor bij terugrijden naar Lelystad vanaf Harderwijk verbaasd gekeken toen ik de tweebaans autoweg (=100) zou oprijden dat een van de maaiers lopend met zijn bosmaaiertje lopend de weg overstak terwijl ik en een auto eraan kwam en. Gelukkig reed ik rustig en zag ik het op tijd. Normaal trek ik daar het gas open en dan was het link geworden.
 
Vandaag tijdens een rijles op de motor bij terugrijden naar Lelystad vanaf Harderwijk verbaasd gekeken toen ik de tweebaans autoweg (=100) zou oprijden dat een van de maaiers lopend met zijn bosmaaiertje lopend de weg overstak terwijl ik en een auto eraan kwam en. Gelukkig reed ik rustig en zag ik het op tijd. Normaal trek ik daar het gas open en dan was het link geworden.
Niet doen dus.
Motorrijders moeten fouten van anderen goedmaken.
 
Laatst bewerkt:
Goed plan. En kinderen vantaan maar gewoon met de auto naar school brengen!

In Amsterdam zie je dit tegenwoordig rondrijden...
bolderkar.jpg


geen idee of daar een rijbewijs voor nodig is, maar ik weet niet of ik mijn kids wil toevertrouwen aan een hipster die hiermee rondcrossed (en lekker staat te appen..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan