Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het verkeer op de linker rijstroken maximaal 50km/h rijdt is er officieël sprake van file en mag je rechts inhalen.
Onzin.
Er is allang bepaald dat snelheid niet van belang is bij de definitie 'file'.
De 50 km u is er voor filtreren.
Is de snelheid van de langzaam rijdende auto's hoger dan 50km/h mag je niet rechts inhalen. Pakkans voor rechts inhalen is natuurlijk wel vrij klein daar flitspalen dat nog niet kunnen detecteren. Moet je net de pech hebben dat ze op dat punt achter je rijden of aan de kant staan te controleren.
Daarmee is bovenstaand ook onzin :)

Je mag gewoon een file rechts voorbij rijden, overige regels in acht nemend.
 
Over dat rechts inhalen, dat doe ik dus echt heel vaak. Ik weet dat het niet mag, maar ik zie zo vaak dat mensen echt kilometers voor een afslag al een baan opschuiven, omdat die baan afslag wordt (Voorbeelden a27 utrecht-breda afslag houten of a2 utrecht-den bosch afslag IJsselstein). Ook zie ik bijna dagelijks automobilisten, die op de Zuilense ring in Overvecht al op de linkerbaan gaan hangen, omdat ze de a2 richting den bosch op moeten bij fucking Maarssen. Ga er gewoon netjes rechts langs, houd de rechterkant van de rijstrook aan en heb nog een hele vluchtstrook om uit te wijken als er iemand naar rechts komt. Ik snap echt niet waarom dit illegaal is. Onzekere mensen die bang zijn om een afslag te missen blijf je toch houden, die worden er ook alleen maar relaxter van als er geen hele trein hijgende medeweggebruikers achter ze hangt.
 
Onzin.
Er is allang bepaald dat snelheid niet van belang is bij de definitie 'file'.
De 50 km u is er voor filtreren.Daarmee is bovenstaand ook onzin :)

Je mag gewoon een file rechts voorbij rijden, overige regels in acht nemend.

Is geen onzin, maar de definitie gebruikt door rijkswaterstaat. Toegegeven die houden zich niet bezig met verkeersregels dus wat ik poste was inderdaad niet geheel juist, maar het is een fatsoenlijke leidraad. Bij <50 weet je in ieder geval zeker dat er sprake is van file. Er zullen gok ik niet veel rechters meegaan met het pleidooi dat je een file inhaalde wanneer de 'file' 85km/h rijdt.
 
Hoi MeanBlueMan.
Gelijk heb je.
Dat inhalen van vrachtwagens doe ik altijd zo vlot mogelijk.
Op het moment van inhalen heb ik vaak dat onderbuik gevoel.
De kans is klein dat op zo'n moment een band klapt, maar het zou je maar overkomen.
Ik denk dat zelfs een dienstfiets van jou opzij wordt geblazen.
Het is dus best wel link.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Dat inhalen van vrachtwagens doe ik altijd zo vlot mogelijk.
Op het moment van inhalen heb ik vaak dat onderbuik gevoel.
De kans is klein dat op zo'n moment een band klapt, maar het zou je maar overkomen.
Het is dus best wel link.

Dat is het ook als je er ruim achter rijdt, en je rijdt "over" de klapband heen, die dan meestal jouw richting op komt zeilen })

Uit de buurt van vrachtwagens blijven :]
 
Is geen onzin, maar de definitie gebruikt door rijkswaterstaat.
:')
De rechter en het wetboek bepalen het, niet RWS.
Zeker niet als het gaat om overtredingen van de wet.
Toegegeven die houden zich niet bezig met verkeersregels dus wat ik poste was inderdaad niet geheel juist, maar het is een fatsoenlijke leidraad. Bij <50 weet je in ieder geval zeker dat er sprake is van file. Er zullen gok ik niet veel rechters meegaan met het pleidooi dat je een file inhaalde wanneer de 'file' 85km/h rijdt.
Ah, juist ja :)
Een rechter heeft bepaalt dat meerdere auto's achter elkaar, die minder dan de max snelheid rijden, een file is. Dat heet jurisprudentie en is dus wetgeving.

Dat kunnen dus al drie of vier auto's zijn, die 125 km u rijden.
 
Vandaag ook een echte zomerridder gezien op een BB, helemaal compleet met korte broek, T-shirt en sandalen. Was bij de dealer dus gok dattie een paar straten verderop woonde (hoop ik tenminste) maar alsnog niet verstandig..
 
Dat zal een beetje schrik hebben veroorzaakt ? :P


Reden om nooit naast een vrachtwagen te blijven rijden op de snelweg.
Iets langer erachter blijven en snel erlangs.

Klapband van een vrachtwagen kan dodelijk zijn voor een motorrijder.

Dank.
Was+Is bekend, en ik probeer hier rekening mee te houden.
Maar het is niet altijd praktisch om de zijkant van een vrachtwaggel helemaal te mijden vanwege dit risico.

Wedervraag: is dat klapbandrisico hier nog afhankelijk van de snelheid?
Is het minder bij bv 50km/h dan bij 80-100?
 
Dank.
Was+Is bekend, en ik probeer hier rekening mee te houden.
Maar het is niet altijd praktisch om de zijkant van een vrachtwaggel helemaal te mijden vanwege dit risico.

Wedervraag: is dat klapbandrisico hier nog afhankelijk van de snelheid?
Is het minder bij bv 50km/h dan bij 80-100?
Natuurlijk scheelt snelheid. Bij 2000 km u is het veel gevaarlijker dan bij 2.
Desondanks zit er erg veel druk in een vrachtwagenband, en stukken rubber komen hard aan. Ook als je stil staat naast een klappende band :X
 
In Zandvoort aan Zee reed er vandaag vóór me een parkeerplek zoekende koekblikker. Hij reed dus minder dan 30 km/u waar 50 mag. Ik wacht tot de weg een inhaalmanoeuvre toelaat. En precies toen ik erlangs reed, begon hij links af te slaan, waarschijnlijk omdat hij aan de overkant een gat had gevonden, zonder een knippertje natuurlijk, want als je in een koekblik rijdt, dan draait de wereld om jou! Ik kon gelukkig uitwijken. Voortaan ga ik in dergelijke situaties eerst toeteren. Volgens mij hebben veel bestuurders niet door wat eromheen gebeurt.
 
Ja, maar dat is uiteindelijk niets geworden omdat we het niet eens konden worden over of Picard of Kirk de betere kapitein was, dus toen hebben we het maar bij een nachtje wilde SM gehouden.

Hè wat jammer -O- de vonken sprongen eraf tussen jullie twee :P
 
Natuurlijk scheelt snelheid. Bij 2000 km u is het veel gevaarlijker dan bij 2.
Desondanks zit er erg veel druk in een vrachtwagenband, en stukken rubber komen hard aan. Ook als je stil staat naast een klappende band :X
Die straaljager vliegt er, met bijna mach 2, wel probleemloos overheen hoor :P
 
Vandaag ook weer diverse aanslagen overleefd.
Het meest opvallende was een automobiliste die blind een voorrangsweg opreed.

Zag het aankomen en was een goede rem en uitwijk oefening.
Schrok er geeneens van, nog wel even nagedacht over een klap op het dak of op de spiegels :]
 
Liever niet, je vliegt weg als een lappenpop. Ik schrik al als mijn band zich gaat zetten. Twee keer zelfs. *D
Ik had t al eens gepost, maar toch.

Toen ik nog eigen zaak had, deed ik veel banden.
Maat van me komt buurten, ziet wat ik aan het doen ben. Is veteraan met beetje PTSSTPSSS of zoiets.

Ziet me werken, wet wat er gaat gebeuren. Banden op druk zetten, plop, plop. En hij was opgehouden met praten :? Lijkbleek, haren op zn armen rechtop, verstijft. Hij is opgehaald door zn vrouw. Na sluiting heb ik zn auto naar hem gereden, toen ging het weer.
 
Vandaag ook een echte zomerridder gezien op een BB, helemaal compleet met korte broek, T-shirt en sandalen. Was bij de dealer dus gok dattie een paar straten verderop woonde (hoop ik tenminste) maar alsnog niet verstandig..

Als je langzaam rijdt kan het toch? Ik reed donderdag zonder motorbroek en laarzen naar de bridgeclub. Omdat dat toevallig zo uitkwam. Door de stad, kun je toch niet boven de 50. Maar ik heb geen BB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan