Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook leuk in het donker, zo'n arm zie je natuurlijk perfect...
Of op een rotonde..
Op rotonde is een hand meer zichtbaar dan een knipper voor het tegemoet komende verkeer. In het donker kan het inderdaad een probleem worden, maar ja... rijd dan niet in het donker ;)
 
vandaag als buffer met de Hyundai I10 achter een BMW R 1150 RT gereden op de N305 waterlandseweg.

hij moest nog een kleine 600 meter tot aan de Shell maar de cardanas is stuk en aangezien de meeste mensen daar rijden als randdebielen kom je die personen snel tegen, gelukkig gebeurde dit op weg naar almere dus hoef je ook niet over te steken om bij de pomp te komen.

dus een groene volkswagen golf 3 met 3 a 4 Marokkanen er in, ik zie de volkswagen aan komen rijden en totaal niet opletten met wat er voor hun rijdt, een Hyundai I10 met noodsignalering aan die max 20km/u rijdt, ik zie ze komen en om de aandacht te trekken ga ik een beetje slingeren met de auto om nog meer op te vallen.

je snapt het al, hier waren ze niet van gedient want opletten deden ze toch al niet en die BMW R 1150 RT die voor mij rijdt is al helemaal niet belangrijk.
manneke van denk ik 19 a 21 jaar was door mijn actie nogal gepiceerd en wilde mij van de weg drukken maar de persoon rechts achter hem zei dat ie dat niet moest want een agent in de auto is nooit goed _O-

uhhmmmm de meeste beveiligingsbedrijven zijn lichtblauw qua overhemden en niet wit of zoals het uniform van de politie nu is donker blauw met een gele band dus wat is het probleem dan.

oja ze zijn dom, ze zien een lichtblauwe overhemd met logo's op de mouwen en denken dan gelijk aan de politie.

die domheid van die gasten is in ons voordeel geweest want dan hadden zij getracht om ons van de weg te drukken waarbij de BMW meer schade zou oplopen dan die Hyundai lease auto

ik hoop dat het verders goed komt met de beste man en dat ie binnenkort weer kan rijden.
 
vandaag als buffer met de Hyundai I10 achter een BMW R 1150 RT gereden ...
Is die I10 eigenlijk niet smaller dan die R1150RT? :+
oja ze zijn dom, ze zien een lichtblauwe overhemd met logo's op de mouwen en denken dan gelijk aan de politie.
Ik merk dat ook als buiten mijn werk om (verplaatsingen naar en van het werk, of tussen twee posten in), mijn uniform zichtbaar is dat mensen zich beter gaan gedragen, en dat terwijl een bewakingsagent niets meer is dan een burger :')
(op de luchthaven staan wij echter wél boven de gewone burger, maar nog steeds (ver) onder de politie, maar enkel tijdens onze dienst, en uiteraard enkel op ons werkterrein, en dat statuut geldt uiteraard ook niet als we eens tussendoor een dienst buiten de luchthaven draaien)
En dat nog meer als we ook met een dienst auto/motor op de baan zijn, grappig is het wel :9
 
Volgens mij is het grootste punt in deze kwestie dat tractorrijders geen idee hebben wat er achter de tractor hangt en hoever dat uitzwaait als ze afslaan het land op...en ook een inschattingsfout van de motorrijder want die wou 'm inhalen.
Je moet eens weten hoeveel motorrijders moeite hebben om een trekker die 20 km/h rijdt in te halen. Of geen idee hebben waarom die oranje lampjes steeds uitgaan. Of dat de boel een buitjeuitzwaait in een bocht. Of gewoon doodleuk in een dooie hoek blijven hangen. Of je zo stront langzaam inhalen dat gaat denken dat ze willen camperen naast je. Man man, ben jij ook zo een auto rijder die met dit weer eens op twee wielen rijdt?
 
:') zijn het niet de koekblikkers danwel de tractor rijders, wielrenners , petjes, mannen met hoed en pijp, sjonnies, anita’s, ahgggmet en fatima.

Maar we zijn het bijna nooit zelf *O*
 
:') zijn het niet de koekblikkers danwel de tractor rijders, wielrenners , petjes, mannen met hoed en pijp, sjonnies, anita’s, ahgggmet en fatima.

Maar we zijn het bijna nooit zelf *O*


en bouwvakkersbusjes en koeriersdiensten en en en enz ,maar nooit wij :N _O- :t
of toch wel ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na een heerlijk weekend toeren in Luxemburg vandaag weer op huis aan. Man man wat een files. Eerst reden we achter een man op een Pan European die zich dwangmatig aan de filtercode hield, op het suffe af. Tot we bij een uitvoegstrook kwamen. Opeens verdween hij twee banen naar rechts en accelereerde als een dolle. Ik dacht zo die zijn we kwijt, maar aan het eind van de strook, stak hij weer terug en reed wel 300 meter voor ons _O-
Daarna op de A15 weer een lekkere opstopping, voor mij reed een andere motorrijder. Iedere keer als een auto niet snel genoeg naar links ging, naar meneer’s idee werd de automobilist met handgebaren duidelijk gemaakt dat hij niet aan ‘s mans verwachtingen voldeed. Wat een gedoe. :N

En oh ja voor Eindhoven werden de vrouw et moi ingehaald door twee setjes met fluo gele hesjes. Nou rij ik op de langere stukken nooit zo hard want je houdt het gewoon langer vol als je een traject van 8 uur moet afleggen (binnendoor vanaf Lux naar Zweifal en daar de snelweg op). De stelletjes reden zeker ruim 130, wij beiden plm 115 op de gps. Na Eindhoven file en hoppa filteren richting Tilburg. Wat schetst mijn verbazing: na 10 minuten rijden we achter 4 kanaries. En iedere keer tussen de file en dan weer invoegen, dan weer alarmlichten aan en er weer tussen, maar niet inhalen en dan weer naar links. Dus ik denk ik maak even kenbaar dat we er langs willen, dat ging gelukkig goed.. :+
 
Zelfs in een dorp is er geen verdraagzaamheid, begrip en saamhorigheid meer })

Klopt een beetje. ;)

Wat me ook al jaren opvalt is dat oudere vrouwen bij een kruispunt van de fiets afstappen eigenlijk met een sprongetje, dan om zich heen kijken en weer verder rijden.
Laatst reed ik op de Soes achter zo,n vrouw ik toeteren maakte ze nog een extra huppeltje })
 
ik heb vanmiddag de statistieken weer aangevuld. Ik reed op een stoplicht (want het stond op rood) af toen de auto rechts van mij bedacht dat ie in het andere voorsorteervak moest zijn en die gooide, hup, zijn auto naar links. Helaas reed ik daar dus. De reactie van de bestuurder was helemaal geniaal "Ik had je gemist..." nou helaas niet dus.

Hij hoorde me schreeuwen voordat hij me zag, maar ja toen lag ik ook al tegen zijn auto aan. En denk je dat ie me helpt met opstaan? nee, maar dat deed overigens helemaal niemand. Gelukkig kom je best makkelijk onder een motor uit als je voet er nog onder ligt :N
 
Oei dat is naar. Lichaam wel intact verder? En de motor?
En wat je zegt over niet helpen is helaas ook onze ervaring, althans vaak.
Sterkte met de afhandeling!
 
ik heb vanmiddag de statistieken weer aangevuld. Ik reed op een stoplicht (want het stond op rood) af toen de auto rechts van mij bedacht dat ie in het andere voorsorteervak moest zijn en die gooide, hup, zijn auto naar links. Helaas reed ik daar dus. De reactie van de bestuurder was helemaal geniaal "Ik had je gemist..." nou helaas niet dus.

Hij hoorde me schreeuwen voordat hij me zag, maar ja toen lag ik ook al tegen zijn auto aan. En denk je dat ie me helpt met opstaan? nee, maar dat deed overigens helemaal niemand. Gelukkig kom je best makkelijk onder een motor uit als je voet er nog onder ligt :N
Klinkt bekend, ze kijkt je wat schaapachtig aan.. Het is toch jouw motor en je bent zelf gevallen?
 
ik heb vanmiddag de statistieken weer aangevuld. Ik reed op een stoplicht (want het stond op rood) af toen de auto rechts van mij bedacht dat ie in het andere voorsorteervak moest zijn en die gooide, hup, zijn auto naar links. Helaas reed ik daar dus. De reactie van de bestuurder was helemaal geniaal "Ik had je gemist..." nou helaas niet dus.

Hij hoorde me schreeuwen voordat hij me zag, maar ja toen lag ik ook al tegen zijn auto aan. En denk je dat ie me helpt met opstaan? nee, maar dat deed overigens helemaal niemand. Gelukkig kom je best makkelijk onder een motor uit als je voet er nog onder ligt :N
-O-
 
ik heb vanmiddag de statistieken weer aangevuld. Ik reed op een stoplicht (want het stond op rood) af toen de auto rechts van mij bedacht dat ie in het andere voorsorteervak moest zijn en die gooide, hup, zijn auto naar links. Helaas reed ik daar dus. De reactie van de bestuurder was helemaal geniaal "Ik had je gemist..." nou helaas niet dus.

Hij hoorde me schreeuwen voordat hij me zag, maar ja toen lag ik ook al tegen zijn auto aan. En denk je dat ie me helpt met opstaan? nee, maar dat deed overigens helemaal niemand. Gelukkig kom je best makkelijk onder een motor uit als je voet er nog onder ligt :N

Sterkte! Hoe is het met je voet?
 
Oei dat is naar. Lichaam wel intact verder? En de motor?
:^

En wat je zegt over niet helpen is helaas ook onze ervaring, althans vaak.
Sterkte met de afhandeling!
De paar keren dat ik op de grond lag ben ik gelukkig meteen geholpen door omstanders. Maar een tip vanuit EHBO/BHV (en hier kunnen anderen vast meer over vertellen) is: mensen weten vaak gewoon simpelweg niet weten wat te doen en blijven letterlijk besluiteloos. Niet uit onwil of desinteresse maar vanuit een soort paniek. Logisch denken schakelt gewoon uit. Daarom moet er iemand de leiding nemen en mensen terug in gear schoppen. Iemand moet gewoon beginnen met commanderen, zelfs als dat het slachtoffer zelf is. Op willekeurig persoon 1 wijzen: "JIJ! 112 bellen en plaats doorgeven!" Op persoon 2 wijzen: "JIJ! Erbij blijven!". In dit geval: "Jullie! Motor optillen!" Het werkt.
 
:^Maar een tip vanuit EHBO/BHV (en hier kunnen anderen vast meer over vertellen) is: mensen weten vaak gewoon simpelweg niet weten wat te doen en blijven letterlijk besluiteloos.

Ik ben een van die mensen:
Toen ik mijn kawa over de grond had gesmeten stapte de bestuurder van de auto waar die tegenaan had gezeten ook helemaal in paniek uit. Stond gewoon te kijken van: holy fuck wat is er gebeurd. Toen ik naar hem wees en zei: "Help even met tillen." kwam die meteen aanrennen.
 
ik heb vanmiddag de statistieken weer aangevuld. Ik reed op een stoplicht (want het stond op rood) af toen de auto rechts van mij bedacht dat ie in het andere voorsorteervak moest zijn en die gooide, hup, zijn auto naar links. Helaas reed ik daar dus. De reactie van de bestuurder was helemaal geniaal "Ik had je gemist..." nou helaas niet dus.

Hij hoorde me schreeuwen voordat hij me zag, maar ja toen lag ik ook al tegen zijn auto aan. En denk je dat ie me helpt met opstaan? nee, maar dat deed overigens helemaal niemand. Gelukkig kom je best makkelijk onder een motor uit als je voet er nog onder ligt :N
-O-

Ik hoop dat 't een beetje meevalt met de schade aan motor + muis?


Vanmorgen bleek kijken weer overbodig voor menigeen. Bij 't oprijden van de A2 vanaf de A9 reed ik in de bocht op de linkerrijstrook. Vlak voor het invoegen komt een busje opeens naar links, waar ik reed! Dus ik *toet* en tot m'n verbazing hoorde hij m'n toetertje en ging weer terug naar rechts. Beetje verontschuldigend kijkend... ja, daar heb ik wat aan als het wel mis was gegaan! Kijken dropl*l!

Ietsjes verderop reed ik in de trajectcontrole op strook 2. Een auto die op strookje nummer 4 reed kwam toen er ruimte was naar 3... en stuurde zonder te kijken zo door naar 2, waar ik reed! Wederom *toet* en waarempel, ook deze knuppel hoorde mijn toetertje (ik hoor 'm zelf echt maar nèt als ik 100 rijd) en reageerde erop.

Mja, veel meer spannends heb ik vandaag niet meegemaakt. In beide gevallen had ik ook kunnen uitwijken/gasgeven maar dan had ik nu niet de illusie gehad dat de bestuurders er iets van geleerd zouden hebben. :P
 
Laatst bewerkt:
ik heb vanmiddag de statistieken weer aangevuld. Ik reed op een stoplicht (want het stond op rood) af toen de auto rechts van mij bedacht dat ie in het andere voorsorteervak moest zijn en die gooide, hup, zijn auto naar links. Helaas reed ik daar dus. De reactie van de bestuurder was helemaal geniaal "Ik had je gemist..." nou helaas niet dus.

Hij hoorde me schreeuwen voordat hij me zag, maar ja toen lag ik ook al tegen zijn auto aan. En denk je dat ie me helpt met opstaan? nee, maar dat deed overigens helemaal niemand. Gelukkig kom je best makkelijk onder een motor uit als je voet er nog onder ligt :N
-O-
En je dan nog niet helpen ook :X

Ja, "ik heb je gemist", of "ik had je écht niet gezien", het zijn zowat de standaart excuses, alsof die aangeleerd worden bij het lessen :X

Hoe zit het wat betreft lichamelijke schade?
 
ik heb vanmiddag de statistieken weer aangevuld.

Sterkte, ik hoop vooral dat het goed afloopt lichamelijk en dat je weinig stress van de afhandeling zult hebben.

Deze ochtend ook bijna zoiets maar gelukkig hoorde hij op tijd mijn knock-off Stebel. })
Idioot met een XC60....man man man.
 
Oei dat is naar. Lichaam wel intact verder? En de motor?
beetje blauwe plekken en spierpijn in mijn nek. Dus dat valt mee...

de motor heeft wat krassen op de tank, de uitlaat is verbogen en mijn stuur staat scheef. vanmiddag even kijken wat er precies allemaal mee is. (en kijken of ik het een en ander recht kan zetten/buigen.
 
beetje blauwe plekken en spierpijn in mijn nek. Dus dat valt mee...

de motor heeft wat krassen op de tank, de uitlaat is verbogen en mijn stuur staat scheef. vanmiddag even kijken wat er precies allemaal mee is. (en kijken of ik het een en ander recht kan zetten/buigen.
Dat is toch allemaal voor de verzekering van de tegenpartij?
Verbogen uitlaat, schade aan het stuur, de tank, ... kan best al wat kosten!
En niet te zeker zijn dat alles met je lichaam in orde is, nekpijn kan ergere oorzaken hebben dan je denkt!
Ben je naar de dokter (of hospitaal) geweest? Kan stom klinken als je je "goed voelt", maar achteraf kan het wel veel miserie (verzekeringsgewijs) uit de weg ruimen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan