daddyphilipsen
Resurrected, by the mercies of Nuts
- 31 mei 2008
- 17.443
- 36.255
En hier schrijf ik nogmaals dat beide situatie toegepast kunnen worden.
Het doel is om gebruik te kunnen maken van ruimte tussen voertuigen op de rijstrook.
Maar tegenwoordig heerst het aantal pk’s en merk boven dat van sociale verkeersmentaliteit
Je haalt PK en merk erbij terwijl die nu eens helemaal niets met dit onderwerp te maken hebben.
Sowieso trek je het onderwerp alle kanten op. Het ging over het rechts inhalen van een file.
Sorry, maar je kletst alle kanten op en wilt graag je gelijk halen maar je praat over andere dingen dan het daadwerkelijke onderwerp.
Het ging over invoegen op de snelweg.
Ik leer snel op het MF, kwestie van aanpassen
Waar is dat dan?in een hoek van 45 graden op de weg staan want wind
Draaikontgedrag. Deze manier van communiceren zou je een mooie carrière in de hedendaagse politiek kunnen opleveren.
Nogmaals: Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23
Daar zeg je dat ritsen is geintroduceert om aandacht en verduidelijking te geven aan het invoegen op de snelweg.
Dat klopt dus niet. Ritsen en invoegen zijn twee verschillende dingen.
Hier Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23 herhaal je de bewering nog eens, maar ook daar klopt het gewoon niet. Risten en invoegen zijn totaal verschillende begrippen.
Wellicht dat het hetzelfde lijkt als je niet dagelijks met dergelijke dingen te maken hebt, maar voor mij klinkt het alsof je zegt dat wit brood en bruin brood hetzelfde zijn omdat het beiden brood is. De warme bakker gaat daar toch anders mee om.... die snapt dat het twee verschillende dingen zijn. Ik ook.
En verder ben ik eigenlijk wel klaar met dit geneuzel.
Het doel (ritsen en invoegen dus) is om gebruik te kunnen maken van ruimte tussen voertuigen op de rijstrook.
Kijk al een tijdje mee, maar maak eigenlijk niet heel veel spannends mee dat het delen waard is. Wordt heel vaak over het hoofd gezien maar goed anticiperen en bij een vermoeden dat iemand je niet ziet gas eraf en klaar zijn om te remmen maakt dat ik nooit echt een close call heb gehad. Maar gister toch een mijlpaal in m'n carrière meegemaakt, mijn eerste incident met een wit bestelbusje. Haalt me gewoon rechts in op een plek waar 2 banen bij 2 andere banen komen (geen blokmarkering). Toen ik een beetje gas bij gaf en er uiteindelijk weer langs ging en hoofdschuddend naar binnen keek zat er een kerel van een jaar of 25 me een beetje schaapachtig aan te kijken. Fouten maken is prima, maar niet doorhebben dat je andere afsnijdt (want ik wilde gewoon naar rechts maar dat kon niet omdat ik ingehaald werd) vind ik toch frustrerend.
Wat een onwijze partij wind aan het eind vd middag. Ik moest vanaf het TTcircuit naar Zwolle; viel me zwaar tegen, het eerste stuk tot Hoogeveen de wind recht tegen, en dat ging nog wel. Het stuk van Hoogeveen tot Meppel wind vanaf opzij, en dat was een drama. Het angstige gevoel dat de motor onder je wegwaait... Het laatste stuk maar binnendoor gereden via een soort paralelweg, voelde toch minder onveilig.
Ik was blij dat ik thuis was....
dat zou gekund hebben, maar die stonden al een hele tijd voor 't rood licht he. Bij mij sprong het op rood op 't moment dat ik de lichten passeerde, dus de kans dat ik mij in een vrachtwagen had geboord was niet zo groot; De kans dat ik op m'n bek gegaan was als ik had proberen te remmen zoals anders bij droog weer was vele malen groter. Ik vrees dat je gelijk hebt en ik die omstandigheden niet zal kunnen inroepen, of dat daar niet naar zal geluisterd worden.Je kunt het doen, maar het gaat je niet helpen. Wees blij dat je slechts door rood reed over een vrije kruising, en dat je 'm niet in een vrachtwagen boorde.
Is de maximum snelheid bij de kruising wel 90 km/u?dat zou gekund hebben, maar die stonden al een hele tijd voor 't rood licht he. Bij mij sprong het op rood op 't moment dat ik de lichten passeerde, dus de kans dat ik mij in een vrachtwagen had geboord was niet zo groot; De kans dat ik op m'n bek gegaan was als ik had proberen te remmen zoals anders bij droog weer was vele malen groter. Ik vrees dat je gelijk hebt en ik die omstandigheden niet zal kunnen inroepen, of dat daar niet naar zal geluisterd worden.
Zal eerst eens nagaan hoelang het duurt van oranje naar rood.gisteren rij ik op de tweebaans naar hasselt, en nader ik verkeerslichten. ik rij ongeveer 85 (je mag daar max 90) als het licht oranje wordt. Bij droog weer kan ik altijd op tijd tot stilstand komen, maar nu met die wind en regen en vettige natte weg remde ik wat voorzichtiger met de voorrem. Ik voelde dat ik niet op tijd ging stoppen, de achterrem blokkeerde ook heel effe m'n achterwiel, dus liet ik (in mijn ogen) wijselijk de remmen los en reed tegen zo'n 60 per uur voorbij het licht toen dat op rood sprong. Ik had het kruispunt al zeker tijdig verlaten voor het verkeer van de andere kant groen had; Nu weet ik niet of ik geflitst ben, maar als dat zo is, zou ik dan bovenstaande omstandigheden kunnen inroepen ter verdediging ? 't is niet alsof ik tegen 200 door rood over dat kruispunt raasde ofzo
Ja dat kan. Maar ik voelde mn wiel blokkeren en heb dan de rem gelost. Op dat ogenblik beslis je in een fractie van seconde he. Ik blijf erbij als ik daar dan harder zou geremd hebben was ik op mn smoel gegaan. @ kuncing ik reed al trager dan het andere verkeer. Autos die achter je hangen gaan hun rijgedrag niet aanpassen en snappen niet waarom ik nog trager ga rijden. Ik had ook geen behoefte om zo n asociale klootzak op 2 meter va mn achterwiel te hebben.Ook op nat wegdek kan je heel hard remmen.