Dat lees je het toch niet goed.
Ruimte maken voor andere verkeersdeelnemers is het sociale verkeersgedrag waar het in het verkeer dus juist aan ontbreekt.
Vandaag op de A10, een soort van sportieve champagne kleurige Jaguar die links naast me kwam hangen. Beetje grommen met z'n auto, iets meer in m'n zichtveld rijden, nog meer grommen...
Ik denk dat ik onder de indruk moest zijn.
Maar er zijn wel zwakzinnige verkeersdeelnemersHet is omdat je dan nog maar pas 40 jaarrijdt, zal het je vergeven worden dat je de zwakste verkeersdeelnemer vind, want dat zijn ze absoluut niet
En omdat je nog niet te oud bent om te leren, dan ook maar gelijk erbij dat er geen zwakke verkeersdeelnemers zijn, maar er alleen gemotoriseerde en niet-gemotoriseerde bestuurders, en voetgangers zijn
60 ton is moeilijker op gang te krijgen. 300 kilogramnentjes makelijker af te remmen.Vanochtend ingeblikt weer een ultiem zielige inhalende vrachtwagenchauffeur op de A12 die z'n knipper aanzette voor m'n neus en rustig zijn moordwapen naar links duwde waar ik met 115 opaf kwam. Claxoneren werkt ook niet, ik kreeg toen ik ervoor zat nog wel twee keer gerookt lucht geseind, maar ik begrijp die code niet. Is dat een "sorry" van zo'n trucker of is het wat anders?
Wat bezielt die mongolen?
Wut?gerookt lucht geseind
Klopt, maar dan mag je nog steeds geen voorrang nemen. Als 't niet past, dan past 't niet en kun je hem er niet tussen gaan prakken.60 ton is moeilijker op gang te krijgen. 300 kilogramnentjes makelijker af te remmen.
Ps. Ik verwoorde even de gedachtegang van de vrachtwagelrijder......Wut?
Klopt, maar dan mag je nog steeds geen voorrang nemen. Als 't niet past, dan past 't niet en kun je hem er niet tussen gaan prakken.
Neemt niet weg als de ruimte er is om even aan de kant te gaan of om was gas bij te geven dat je dat gerust even kunt doen om een vrachtwagen de ruimte te geven.
Vanochtend ingeblikt weer een ultiem zielige inhalende vrachtwagenchauffeur op de A12 die z'n knipper aanzette voor m'n neus en rustig zijn moordwapen naar links duwde waar ik met 115 opaf kwam. Claxoneren werkt ook niet, ik kreeg toen ik ervoor zat nog wel twee keer gerookt lucht geseind, maar ik begrijp die code niet. Is dat een "sorry" van zo'n trucker of is het wat anders?
Wat bezielt die mongolen?
Hij heeft het wel gezien want hij kroop heel langzaam naar links terwijl ik de claxon had aangezet. Vaak als vrachtwagens elkaar inhalen op de snelweg gooien ze hem behoorlijk snel naar links.
Daarom probeer ik altijd heel bewust in hun spiegel te rijden. Dat geeft de beste kans dat je gezien wordt.
Lang leve liberaal Nederland!!!De eerste twee dagen stond overal politie en toen probeerden vele snorders het wel, maar omdat ze hardop hebben aangekondigd dat ze toch de eerste twee maanden niet gaan handhaven en de politie er ook niet van op of om kijkt rijdt iedereen voorlopig nog gewoon door zonder helm en op het fietspad. Hopelijk dat ze als die twee maanden om zijn wat mensen hebben vrijgemaakt om te handhaven, anders wordt het niks.
En??? Was je onder de indruk?Vandaag op de A10, een soort van sportieve champagne kleurige Jaguar die links naast me kwam hangen. Beetje grommen met z'n auto, iets meer in m'n zichtveld rijden, nog meer grommen...
Ik denk dat ik onder de indruk moest zijn.
Ik zou het bijzonder appreciëren om dergelijke uitspraken over zwakzinnigheid achterwege te laten. Mijn dochter heeft een verstandelijke beperking (IQ <50) en heeft alle hulp nodig/begeleiding/sturing nodig van mij en mijn vrouw. Ik weet hoe het is om een kind op te voeden die minder sterk in het leven staat als mensen met een normaal IQ.Maar er zijn wel zwakzinnige verkeersdeelnemers
Ik zou het bijzonder appreciëren om dergelijke uitspraken over zwakzinnigheid achterwege te laten. Mijn dochter heeft een verstandelijke beperking (IQ <50) en heeft alle hulp nodig/begeleiding/sturing nodig van mij en mijn vrouw. Ik weet hoe het is om een kind op te voeden die minder sterk in het leven staat als mensen met een normaal IQ.
Zo ook uitspraken over mongolen (wat trouwens middels een VN resolutie ook verboden vanwege het beledigen van de inwoners van Mongolië bij het doen van dergelijke kwetsende uitspraken).
De kans is groter dat het niet willen zien is.
Dit gebeurd dagelijks op het stuk A4,A15,A16, A20 waar ik rijdt. Het lijkt ook steeds erger te worden.
Inhalen bij een inhaalverbod voor vrachtauto's, met 3 breed naast elkaar op de A15 terwijl ze echt niet daar op de linkerbaan mogen komen, knipper aan en gaan ongeacht of er wat naast zit.
O ja, en binnen de lijntjes kleuren is er ook niet meer bij. De telefoon of tablet is veel belangrijker dan het verkeer.
Wat dat aangaat zijn vrachtwagenchauffeurs net zo erg als de automobilisten.
Ja je hebt gelijk. Het punt dat ik wilde maken was ( en als motorrijder weet je dat zeker ook) dat veel automobilisten eens ze in hun blikken doos zitten zich gedragen als asociale klootzakken met een gemiddeld iq van een bloemkool. Met alle gevolgen voor minder beschermde weggebruikers. Eens ze in hun beschermde kooi zitten telt de ander niet meer mee. Het was zeker niet mijn intentie om mensen met een verstandelijke beperking te viseren. Maar je hebt zeker gelijk als ik mijn punt ook had kunnen maken op een andere manier.Ik zou het bijzonder appreciëren om dergelijke uitspraken over zwakzinnigheid achterwege te laten. Mijn dochter heeft een verstandelijke beperking (IQ <50) en heeft alle hulp nodig/begeleiding/sturing nodig van mij en mijn vrouw. Ik weet hoe het is om een kind op te voeden die minder sterk in het leven staat als mensen met een normaal IQ.
Zo ook uitspraken over mongolen (wat trouwens middels een VN resolutie ook verboden vanwege het beledigen van de inwoners van Mongolië bij het doen van dergelijke kwetsende uitspraken).
en die bloemkool dan ??Ja je hebt gelijk. Het punt dat ik wilde maken was ( en als motorrijder weet je dat zeker ook) dat veel automobilisten eens ze in hun blikken doos zitten zich gedragen als asociale klootzakken met een gemiddeld iq van een bloemkool. Met alle gevolgen voor minder beschermde weggebruikers. Eens ze in hun beschermde kooi zitten telt de ander niet meer mee. Het was zeker niet mijn intentie om mensen met een verstandelijke beperking te viseren. Maar je hebt zeker gelijk als ik mijn punt ook had kunnen maken op een andere manier.
Waarvoor dus mijn excuses.