Weer een argument voor mijn idee dat emailtjes/berichten aan een kenteken kunnen sturen super handig zou zijn. Ik bedacht dat voor het eerst toen ik een keer een auto van een vreemde zag waarvan een achterlicht stuk was. Inmiddels heb ik al heel vaak gedacht: goh, kon ik dit maar even laten weten!Probeer ik ook, vanuit de auto, maar ja, jij en ik zijn motorrijders, en de meeste blikkers zijn dat natuurlijk niet. Kon ik die mensen maar op een of andere manier een berichtje sturen of zo, waarmee ik iets genuanceerder zou kunnen zeggen van "bedankt voor uw attentheid, maar gewoon voorspelbaar rechtdoor rijden en dan niet al te dicht bij die andere rijstrook is echt voor iedereen veel chiller" Maar ja... We zijn jammerlijk beperkt in onze communicatie op de weg.
Ik vind het ook altijd zo ongemakkelijk als ik aan het filteren ben en het verkeer gaat weer rijden, dat sommige automobilisten dan alsnog ruimte gaan geven. Op dat moment zijn we al aan het optrekken naar 80-100, maar de bestuurder laat z'n gas los om in de spiegel kijkend naar de zijkant van de baan te sturen (vaak bijna de middenberm in inderdaad) . Ondertussen verdwijnt de rest van de auto's voor hem al aan de horizon...
"ja kijk nou maar gewoon voor je en geef gewoon gas, ik hoef er helemaal niet meer langs!"
*tuf tuf tuf*
"nou weet je wat..."
*Broaaap*
Precies. Maar then again, als dat zou kunnen zou iedereen voor elk constructief mailtje natuurlijk tien doodsbedreigingen krijgen, dus misschien maar beter van niet.Weer een argument voor mijn idee dat emailtjes/berichten aan een kenteken kunnen sturen super handig zou zijn. Ik bedacht dat voor het eerst toen ik een keer een auto van een vreemde zag waarvan een achterlicht stuk was. Inmiddels heb ik al heel vaak gedacht: goh, kon ik dit maar even laten weten!
De fout begint bij het verwachten. Je hebt nou eenmaal te accepteren wat je krijgt - ze zijn niet verplicht om ruimte voor je te maken of zo. En wat handig is is per stuk weg verschillend, en dan ziet iedereen het ook nog verschillend (zowel de ruimtemakende blikkers als de anticiperende motorrijders), dus ja... Eigenlijk weinig over te standaardiseren, I guess.Een ander geval is: waar verwacht je als motor ruimte op een weg met 1 rijstrook, links of recht?
Dat kan alleen als er ook altijd plek is voor rettungsgasse, en het dus niet afhangt van het inschattingsvermogen van de gemiddelde NL spitspiloot wat waar op welke weg mogelijk is, want de NL spitspiloot is gewoon niet bezig met ruimte maken, vooruit kijken en doorstroming. Zie het gedrag in voorrangssituaties en kruispunten: "ik ga er gewoon vast pal middenop/voor staan, dan hoef ik tenminste niet op anderen te wachten" en "het is groen dus ik rijd op, punt". Laakbaar gedrag, zeker, maar eerst dit meer ombuigen is echt nodig voordat je zo'n maatregel als verplichte rettungsgasse invoert. Daarbij is er op de plekken waar in NL altijd file staat al veel meer rekening gehouden met hulpdienstendoorgang, met brede vluchtstroken en best goed werkende rijstrooksignalering (afkruisen rijstroken en zo). Kortom, ik zie het toch niet zitten.Omdat de meningen er over verschillend zijn is het dus beter om het vast te leggen: Altijd rettungsgasse.
Nee joh, straks scheuren de brutaalste automobilisten er ook doorheen.
Round upWaar staat ie? Dan trek ik 'm er even uit.
Nee joh, straks scheuren de brutaalste automobilisten er ook doorheen.
Een noreply mailadres als afzender.Precies. Maar then again, als dat zou kunnen zou iedereen voor elk constructief mailtje natuurlijk tien doodsbedreigingen krijgen, dus misschien maar beter van niet.
Of wat ik wel es meemaak in Den Haag voor een stoplicht dat ze me de ruimte willen geven door met de wielen stram tegen de stoeprand aan te rijden...Er is ook zo iets als te veel ruimte maken voor motorrijders... Ik waardeer natuurlijk de intentie, maar bijna de berm inrijden is ook weer niet goed.
Ik wil dan ergens wel bedanken, maar ik wil het ook niet stimuleren, dus ik doe meestal maar niks... Ervaringen?
Nou, met een 1200RT heb je dat ook wel nodig, niet?Of wat ik wel es meemaak in Den Haag voor een stoplicht dat ze me de ruimte willen geven door met de wielen stram tegen de stoeprand aan te rijden...
Je bedoelt waarschijnlijk "Maar dan nog ..."?Precies. Maar then again, ...
Check. So what?Je bedoelt waarschijnlijk "Maar dan nog ..."?
klein beetje wel naar ik dwing ze niet om hun velgen kapot te rijden tegen de stoeprandNou, met een 1200RT heb je dat ook wel nodig, niet?
Ik meende heel wel dat dit een Nederlandstalig forum is en je weet, ik ben allergisch voor dikdoenerij.Check. So what?
Ik meende heel wel dat dit een Nederlandstalig forum is en je weet, ik ben allergisch voor dikdoenerij.
Aww wat ben je toch een schatjeIk meende heel wel dat dit een Nederlandstalig forum is en je weet, ik ben allergisch voor dikdoenerij.
Bekijk bijlage 1397539
onderweg ergens in duitsland mn kenteken kwijtgeraakt.
Was halverwege naar luxemburg dus ben maar weer terug gegaan
Ach, Max en ik kennen elkaar al een tijdje, soort van. Mijn willekeurig gebruik van Engelse termen en/of anglicismen is in zijn ogen dikdoenerij, en dat weten we al best lang, want af en toe kan hij zich niet inhouden en moet hem dat weer even van het hart. Maar ik heb al meer dan eens uitgelegd dat dat voor mij natuurlijk taalgebruik is, en daar mag hij het verder mee doenIk vind jouw reactie eerder dikdoenerij dan af en toe wat Engelse kreten ergens tussendoor gooien.
Da's wel een heel lullig einde van je trip.Bekijk bijlage 1397539
onderweg ergens in duitsland mn kenteken kwijtgeraakt.
Was halverwege naar luxemburg dus ben maar weer terug gegaan
jup, nu maar gwn iets van goeie kwaliteit erop zodat t niet nog een keer gebeurtDa's wel een heel lullig einde van je trip.