Ik stond hier, net achter t laatste stukje vangrail niet echt een plek waar je een auto met alarmlichten over het hoofd kan zien:
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.nl
Doorrijden was niet echt een optie met een band waarvan het hele loopvlak eraf lag, de eerstvolgende afrit is al heel kort en onoverzichtelijk en een paar 100m ervoor geen vluchtstrook aan de rechterkant, daar wil je niet een stapvoets rijdende auto tegenkomen. Was dus echt afhankelijk van ANWB/Rijkswaterstaat.
Vervangen was t eerste wat k had geprobeerd, maar in de toolkit van de auto zit een dop 19, maar de wielmoeren zijn 17Naast nieuwe banden ook een extra dopje 17 in de auto leggen straks.
Wàt???Politie heeft takeldienst ingeschakeld omdat de ANWB onbereikbaar is en nog steeds niets van zich heeft laten horen.
Dat is altijd nog minder erg dan dat je de kriksteun door de kokerbalk heen drukt ...Wàt???
Nou kan het natuurlijk in een onbezonnen moment gebeuren dat er iets gebeurt waardoor je je wielen er niet afkrijgt maar ik vind toch wel dat je een wielsleutel bij je hoort te hebben... Affijn, lering voor de volgende keer... Kruissleutel doet wonderen, kan je ook nog eens lekker verlengen.
Omdat mijn wagen veelal zwaarbeladen is, dan hebben we het over 2,5 ton, heb ik aan het schaarkrikkie al een hydraulische potkrik toegevoegd... Desalniettemin wilde ik zelf mijn winterwielen er op zetten maar ik duwde alleen maar klinkertjes de grond in
Veel auto's worden niet eens meer met reserveband of thuiskomertje geleverd. Mijn zakelijke auto heb ik dan ook geen sleutel bij mij, maar ik heb ook niks om een band mee te vervangen. Mijn vriend met de zakelijke auto volgens mij ook niet.Wàt???
Nou kan het natuurlijk in een onbezonnen moment gebeuren dat er iets gebeurt waardoor je je wielen er niet afkrijgt maar ik vind toch wel dat je een wielsleutel bij je hoort te hebben... Affijn, lering voor de volgende keer... Kruissleutel doet wonderen, kan je ook nog eens lekker verlengen.
Omdat mijn wagen veelal zwaarbeladen is, dan hebben we het over 2,5 ton, heb ik aan het schaarkrikkie al een hydraulische potkrik toegevoegd... Desalniettemin wilde ik zelf mijn winterwielen er op zetten maar ik duwde alleen maar klinkertjes de grond in
Een sleutel met één arm gaat altijd wringen op de moer en daar heb je met een kruissleutel geen last van omdat je er op kan gaan staan en de andere kant naar je toe trekt
Veel auto's worden niet eens meer met reserveband of thuiskomertje geleverd. Mijn zakelijke auto heb ik dan ook geen sleutel bij mij, maar ik heb ook niks om een band mee te vervangen. Mijn vriend met de zakelijke auto volgens mij ook niet.
Op de velg kom je ook een heel eind. Kijk maar eens naar achtervolgingen door politie op TV. Die ontvluchtenden houden akelig lang lekker de gang er in. En jij hoeft dat maar over één kilometer. Maar ja, dat is mijn mening.
Had alles bij me om het wiel te wisselen, maar de krik/dopsleutel die bij de auto zitten was dus de verkeerde maat. Wielmoeren 17mm en de dopsleutel 19Wàt???
Nou kan het natuurlijk in een onbezonnen moment gebeuren dat er iets gebeurt waardoor je je wielen er niet afkrijgt maar ik vind toch wel dat je een wielsleutel bij je hoort te hebben... Affijn, lering voor de volgende keer... Kruissleutel doet wonderen, kan je ook nog eens lekker verlengen.
Wàt???
Nou kan het natuurlijk in een onbezonnen moment gebeuren dat er iets gebeurt waardoor je je wielen er niet afkrijgt maar ik vind toch wel dat je een wielsleutel bij je hoort te hebben... Affijn, lering voor de volgende keer... Kruissleutel doet wonderen, kan je ook nog eens lekker verlengen.
Ik heb altijd een kruissleutel bij me ,lekker makkelijk ,boordgereedschap is vaak kwalitatief 0Omdat ik niet vlucht voor de politie heb ik geen zin om:
-met mn velg het asfvalt te beschadingen met bijbehorende kosten (loopvlak was al helemaal los van de band)
-op zeer lage snelheid op een snelweg zonder vluchtstrook te rijden gedurende bijna 2 kilometer in het donker waar al vaak ongelukken gebeuren.
-nieuwe velgen te kopen omdat de oude aan gort is
Had alles bij me om het wiel te wisselen, maar de krik/dopsleutel die bij de auto zitten was dus de verkeerde maat. Wielmoeren 17mm en de dopsleutel 19
Nooit eerder wielen hoeven los te halen dus ging er vanuit dat originele wielbouten en de ongebruikte gereedschapskit onder het reservewiel op elkaar afgestemd zouden zijn. Als ik dat had geweten had ik wel een van mn doppen 17 in de auto gelegd
Gisteren ff een leenblikje om mijn zoon en een paar maatjes naar voetbal te brengen, suzuki alto, daar stap je niet in, die trek je aan
Als je daarmee op de rotonde rijdt, moet je ook remmen als er verkeer de rotonde nadert, ze rijden er dus gewoon op en door als je al op de rotonde rijd. Net als vaak met de motor gebeurd. In zo'n blikje wordt je dus ook niet serieus genomen, rij zelf altijd wat grotere modellen, dan heb je dat niet zo is mijn ervaring
Vandaag op de Monkey provinciaal van Deventer richting Twello. Is een klein stukje 2 baans met gescheiden rijbanen, dan een verdrijvingsvlak en gewoon 2 richtingen enkel baans.
Was op dat moment ook niet heel vriendelijk meer.
Heb hem voor de voeten gegooid dat hij ook gewoon excuses kon maken ofzo, in plaats van stomme kut uitvluchten en smoesjes op te hangen.
Toen zij hij sorry, man moest me echt beheersen om die lul niet uit zijn auto te slepen, hij zat overigens te trillen als een rietje, mooi verdiend zo.
Man wat was ik link, uitwijken met 80 lukt dus gewoon niet op die kleine wieltjes.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je moet ook anders rijden in die blikjesNiet zo defensief, maar juist tegenovergestelde.
Gewoon duidelijk laten weten dat je em er gewoon vol in klapt in zo'n geval door wat extra gas te geven, schade aan jouw auto is immers vele malen minder (duur) dat de luxe lease bak die em er voor wil prakken. Dan haken ze toch vaak af.
Tijdje met een micra/charade gereden en ik pakte altijd mn voorrang in zo'n geval en bijna nooit last gehad van iemand die er em ervoor propte.
Op 1 keer na, toen heb ik de charade vol zin zn zijscherm/voordeur geparkeerd terwijl hij nog ff snel tussen mij en de auto voor me dacht de rotonde op te kunnen met z'n nieuwe 5 serie
Meneer kreeg meteen nog een boete voor het niet verlenen van voorrang door de agent die poolshoogte kwam nemen en hij mocht onder toeziend oog van de agent de schuldbekentenis invullen
Kleine wieltjes? Welke maat zit er dan onder je motor? Zijwielen?
Ja dat is zn chinees brommertje met motor kenteken.........hahaha8 Inch., nee, geen typ fout
Een paar dagen geleden lag er op de A28 een heel spatbord van een vrachtwagen. De vrachtwagen stond 1,5 km verderop in een vluchthaven met een busje van de bandenboer. Die spatbord is dan wel nu bij de linker vangrail neergelegd maar als die op de weg ligt dan maak je een flinke smakker. Die jongess zijn niet echt klein. (Snel)Wegen schoonmaken is alleen niet makkelijk met de drukte, als er al een potje voor is. Ik zie de wegen ook graag wat netter.Goed bezig. Valt me op dat er vaak rommel op de weg ligt. Meestal zand en steentjes maar regelmatig zie ik stukken plastic van aanrijdingen, stukjes hout die van kar gevallen zijn of iets dergelijks. Linke soep voor motorrijders en scooters en dergelijke.
Het verhaal gaat dat het dode beest eerder die dag hetzelfde uitgehaald heeft om een weginspecteur op te scheppen, welke een paar uur daarvoor hetzelfde deed om een dood dier op te scheppen, die daar dan weer terecht gekomen was toen hij een weginsp...Ik zag laatst nog een weginspecteur (denk ik, zo iemand in zo'n Rijkswaterstaat-pick up) zonder de weg af te kruisen (A200 bij Rottepolderplein) oversteken vanaf de vluchtstrook naar de linkervangrail om een dood beest op te scheppen. Lijkt me toch ook niet echt veilig.
Heel herkenbaar inderdaad.Je moet ook anders rijden in die blikjesNiet zo defensief, maar juist tegenovergestelde.
Gewoon duidelijk laten weten dat je em er gewoon vol in klapt in zo'n geval door wat extra gas te geven, schade aan jouw auto is immers vele malen minder (duur) dat de luxe lease bak die em er voor wil prakken. Dan haken ze toch vaak af.
Tijdje met een micra/charade gereden en ik pakte altijd mn voorrang in zo'n geval en bijna nooit last gehad van iemand die er em ervoor propte.
Op 1 keer na, toen heb ik de charade vol zin zn zijscherm/voordeur geparkeerd terwijl hij nog ff snel tussen mij en de auto voor me dacht de rotonde op te kunnen met z'n nieuwe 5 serie
Meneer kreeg meteen nog een boete voor het niet verlenen van voorrang door de agent die poolshoogte kwam nemen en hij mocht onder toeziend oog van de agent de schuldbekentenis invullen