Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft helemaal niets met de vorm te maken. Wel met het type kleurenblindheid dat iemand heeft. Heel veel mensen denken dat kleurenblindheid ervoor zorgt dat je alles in zwart/wit ziet, maar dat klopt dus niet.

:^

Maar bij de meest voorkomende kleurenblindheid is het wel zo dat ze rood kunnen zien (als zwart weliswaar), maar dat diezelfde rode kleur onzichtbaar word gemaakt door een blauwe achtergrond. Daarom zijn die fijne witte randjes wel een goed initiatief :Y


Bij mij blijft rood wel gewoon rood, alleen zie ik bijna geen verschil tussen rood en roze. of bijvoorbeeld blauw/aubergine.
Daarbij is het ook zo dat een klein oppervlak rood weg valt achter zijn achtergrond.
Gaan wij bijvoorbeeld wandelen in het bos, en we volgen de rode route, dan zijn op afstand de rode paaltjes nagenoeg niet te onderscheiden tegen de groene omgeving.

Vroeger, toen er nog groene krijtborden waren, en de leraar schreef er met een rood krijtje op, dan zag ik alleen maar af en toe een streepje. Was niet te lezen.
 
Laatst bewerkt:
:^Bij mij blijft rood wel gewoon rood, alleen zie ik bijna geen verschil tussen rood en roze. of bijvoorbeeld blauw/aubergine.
Daarbij is het ook zo dat een klein oppervlak rood weg valt achter zijn achtergrond.
Gaan wij bijvoorbeeld wandelen in het bos, en we volgen de rode route, dan zijn op afstand de rode paaltjes nagenoeg niet te onderscheiden tegen de groene omgeving.

Vroeger, toen er nog groene krijtborden waren, en de leraar schreef er met een rood krijtje op, dan zag ik alleen maar af en toe een streepje. Was niet te lezen.

Rood op groen is sowieso slecht leesbaar imo
 
@ DKP

ik rij met een yamaha rd 400 uit "77
niet het standaard model maar met monoseat, kuipwerk, omgekeerde schakeling enz
 
Laatst bewerkt:
@ DKP

ik rij met een yamaha rd 400 uit "77
niet het standaard model maar met monoseat, kuipwerk, omgekeerde schakeling enz
Dan zal het accelereren niet zo heel super zijn, maar die suv laat je tijdens de eerste 100m wel gemakkelijk achter hoor. Mijn eerste moto was een 125cc, en de gemiddelde gezinswagen bleef bij acceleratie ook goed achter.
 
moahh accelereren gaat nog wel redelijk hoor, niet echt snel maar als je rond de 6000 toeren zit gaat het nog wel })
 
moahh accelereren gaat nog wel redelijk hoor, niet echt snel maar als je rond de 6000 toeren zit gaat het nog wel })
Uiteraard! Denk dat die paljas in zijn SUV "het nogal hoog in zijn bolleke had".
Heb enkele dagen geleden nog eens een Porsche 't nakijken gegeven :Y Stond ie al wat te spelen met zijn koppeling, groen, en ik weg, dag Porsche :W Oke, op hogere snelheid zou die porsche wel teruggekomen zijn en ook :W gezegd hebben, maar ik hield het voor bekeken bij 110 (op een 70 weg :$ ), en de Porsche kwam daarna pas voorbij _O-

Volgens de technische fiche trekt de mijne van o naar 100 in 3,9sec, weinig auto's die daaronder gaan }) En zeggen dat mijn bike een rijklaar gewicht heeft van 240kg, en "maar" 93 PK. Ik wil niet weten hoe dat in zijn werk gaat bij een super sport zoals bijv. een ZZR1400 (heeft 200PK, en in overboost maakt die er 210) :X

Btw:, nieuw op dit forum zie ik? Welkom :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag in Amsterdam drie auto's gezien zonder verlichting: 1 was de boel vergeten aan te zetten, maar bij twee waren beide achterlampen doorgefikt: gaan die apparaten nooit op voor onderhoud?
 
Zojuist op de A12 nog een momentje gehad! D'r kwam een busje van de A50 uit richting Apeldoorn, de A12 richting Utrecht rijden. Bij het invoegen heb je zo'n 2x 2baans die 3 baans wordt, dus de middelste banen voegen samen. Busje komt dus van die baan direct door naar de meest linker baan, waar ik dus zat! Weinig ruimte over en reed in z'n 6, dus niet heel veel vermogen over, maar genoeg om er ff voor te schieten. Hij zat al halverwege m'n rijstrook!

Natuurlijk na dit alles geen handje ofzo, toen ik om keek en verontwaardigd zwaaide met m'n arm... achteraf wel ff schrikken -O-
 
Gisteren in de auto een mooi momentje. Ik rijd al een tijdje in koekblik in een stapvoets rijdende file, bij een wegversmalling bij werkzaamheden. Knalt er opeens een auto achterop mn auto :( ik stond maandag nog te denken van "laat ik met de motor gaan, dan kan ik die weer eens uitlaten". Blij dat ik dat niet gedaan had :)
 
Gisteren in de auto een mooi momentje. Ik rijd al een tijdje in koekblik in een stapvoets rijdende file, bij een wegversmalling bij werkzaamheden. Knalt er opeens een auto achterop mn auto :( ik stond maandag nog te denken van "laat ik met de motor gaan, dan kan ik die weer eens uitlaten". Blij dat ik dat niet gedaan had :)

Aan de andere kant: met de motor had je waarschijnlijk sneller geweest en niet op die exacte plaats gestaan :)
 
Gisteren in de auto een mooi momentje. Ik rijd al een tijdje in koekblik in een stapvoets rijdende file, bij een wegversmalling bij werkzaamheden. Knalt er opeens een auto achterop mn auto :( ik stond maandag nog te denken van "laat ik met de motor gaan, dan kan ik die weer eens uitlaten". Blij dat ik dat niet gedaan had :)

Dan had je daar niet gestaan :P
 
Of ze proberen achteropkomend verkeer te waarschuwen... ;)

Was dat maar zo, dat zijn types die niet weten hoe hard je op dat traject mag en voordat ze op hun teller kijken remmen ze alvast wat af, ondertussen maar naar de camera loerend.....
 
vandaag in Amsterdam drie auto's gezien zonder verlichting: 1 was de boel vergeten aan te zetten, maar bij twee waren beide achterlampen doorgefikt: gaan die apparaten nooit op voor onderhoud?
Daarom zou er een APK moeten komen voor auto's....







...oh wacht...
 
Aan de andere kant: met de motor had je waarschijnlijk sneller geweest en niet op die exacte plaats gestaan :)
Of als die versmalling er niet was geweest kon ik er met de motor tussendoor, mn KTM is ook niet bepaald de smalste. Maar toch, ik moet er niet aan denken dat zoiets op de motor gebeurt :( soms is blikrijden dus wel beter :+
 
vandaag in Amsterdam drie auto's gezien zonder verlichting: 1 was de boel vergeten aan te zetten, maar bij twee waren beide achterlampen doorgefikt: gaan die apparaten nooit op voor onderhoud?
Jawel, dat heet "APK" en dat is een garantie dat alle auto's altijd ok zijn, daarom willen ze dat voor motoren ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan