Mijn XJ600 van september 1991:
(Afbeelding)
Ik gebruik hem als woon-werk motor, dagelijks 86km en soms nog wat meer, per jaar een kleine 20,000km.
Ik heb hem nu 2 jaar en 7 maanden en heb er sinds gisteren zelf 50,000km mee gereden. Km stand toen ik hem kocht was 41616 en nu 91616. (met behulp van ca 2275 liter benzine (1:22), verder het verslijten van o.a. 2 voorbanden, 2,5 achterband -beide BT45), 2 kettingsets (Tsubaki, DID), 1 set koppelingsplaten, 4 achterlichten, 2x kleppen stellen, 8x olie verversen, 1 luchtfilter, 8 bougies, 1x remblokken rondom, 1 remlichtschakelaar [..] en dat alles in 2 jaar en 7 maanden).
Ik doe bijna alles zelf, en ik hoop er nog lang mee naar mijn werk te kunnen karren. Rijdt plezierig en kost errrrug weinig. Als ik de kosten van de laatste 50,000km tel, kom ik aan €0,107 per km, inclusief benzine, verzekering, belasting, onderhoud e.d.
lampjes uiteraard... ik ben vrij rustig met achteruit inparkerenNice bike
Maar eh, hoe verslijt jij 4 achterlichtende rest kan ik wel volgen, maar die achterlichten....of bedoel je de lampies zelf.
He leuk, buikschuiver van maken? Ga je er motorisch ook nog wat aan doen?Ook die van mij er dan maar bij. Op dit moment ziet hij er nog zo uit.
(Afbeelding)
Maar in september ga ik beginnen met de verbouwing ervan.
http:\\xj600.sies.eu.org
Jep, dat is een ander soort sport als sportmotoren volhangen met gimmicks he!?Hé leuk Haga zo'n kostenplaatje!
Hoezo "motorrijden is zo'n dure hobby" ??
Eigenlijk zou ik ook zoiets moeten doen,een kostenstaatje bijhouden.
Denk dat ik met mijn XS-sen iéts goedkoper uitben....alhoewel...tegen jouw 1:22 verbruik kunnen mijn triples niet op(1:13).
Gewoon lachuh eigenlijk hoe goedkoop oudere motoren kunnen zijn,niet?!
Ah, dan heb je een zelfde als ik neem ik aan, met een geknepen uitlaat (die jij alweer hebt laten vervallen). Kan zijn dat je een andere sproeierbezetting in je carbs moet zetten met die Laser uitlaat hoor, goeie kans dat ie nu te arm staat.Hij is uit 1991. Ik heb er van de week een 4 naar 1 laser uitlaat(2e hands en lelijk) op gezet. Verder aangepast subframe voor het zitje (r6?) aangepaste tank van een cbr. verder komen er open luchtfilters op, streetfighter kuipje een leuk kleurtje. Led toerenteller en een sigma kilometer teller in een zelfgebouwd dashbord. Dit is in iedergeval de opzet. Eerst mijn studie afronden (avondschool hbo eind augustus klaar) en dan beginnen en kijken wat ik allemaal tegenkom.
Ah, dan heb je een zelfde als ik neem ik aan, met een geknepen uitlaat (die jij alweer hebt laten vervallen). Kan zijn dat je een andere sproeierbezetting in je carbs moet zetten met die Laser uitlaat hoor, goeie kans dat ie nu te arm staat.
De XJ's van voor '91 hebben 72pk en die van '91 maar 66, ivm geluidsproductie..
Ook zit er een voortandwiel op van 17 tanden ipv 16 bij de eerdere. Dus als je van een sportiever ding houdt, voortaan kettingset van de oudere bestellen.
Ik zie dat het onderkuipje er bij jou niet meer bij zit, heb je die er nooit bij gehad?
oldtimer? Lijkt wel een R6!!
Sproeiers heb ik al gemerkt. Zit nu een dipje in met wegrijden. Maar daar ga ik pas naar kijken op het moment dat ik aan het verbouwen ga beginnen.